Flattr this
A A
RSS

”Svenska nationalister har en naiv syn på Vladimir Putin”

tis, 07 februari 2012

Inrikes

Henrik Pihlström har skrivit en intressant artikel på patriot.nu där han frågar sig om Kreml styr svenska nationalister. Anledningen är artiklar och kommentarer på nationell.nu och andra hemsidor som han menar uttrycker en naivt positiv syn på Rysslans premiärminister Vladimir Putin.

”När jag gör en sökning på ‘Putin’ ser resultatet ut som en reklamkampanj. Jag kan därför undra om det är Kreml själv som sitter bakom artiklarna på svenska nationella hemsidor. Läsarkommentarer postade av flera namnkunniga nationella företrädare förbättrar inte heller intrycket av den nationella rörelsens omdömesförmåga”, skriver Pihlström.

De positiva inläggen har fått Henrik Pihlströms ryska kamrater ”att se rött”, säger han och fortsätter med att intervjua en rysk nationalist.

– Vill ni inte lyssna på oss? ”Putin är bra, Putin är patriot”, är det ingen som förstår vad som händer i Ryssland? Vi har tvåtusen nationella personer som sitter i fängelse. Regimen utnyttjar lagen om hets mot folkgrupp. Vi är ryssar och det är vårt land! Vi har rätt att hetsa mot dom som hotar vår etniska och politiska existens. Putin agerar på uppdrag av den nya världsordningen. Tre punkter har han uppfyllt. Han har förstört ekonomin, armén och importerar främlingar till Ryssland. Landet pumpar olja och vinsterna går till kriminella judiska klaner. På vilket sätt är Putin patriot? På vilket sätt är han bra?

Henrik Pihlström kallar Putin för ”historieförfalskare” och menar att den ryske premiärministern inte alls ”tar avstånd från mångkultur”, som denne nyligen påstod i ett politiskt utspel.

Vladimir Putin talade då om ett sorts Moderryssland vars kulturella kärna är en tusenårig tradition av nationaliteter som lever sida vid sida. Enligt Pihlström menar Putin ”att man kan vara rysk stolt patriot, men att man samtidigt kan ha vilken etnicitet, religion och identitet som helst”.

”Mera mångkulturellt kan det inte bli!”, påpekar Henrik Pihlström.

Den ryske nationalisten kallar Putins utspel om mångkulturen för ”ren lögn”.

– Den senaste folkberäkningen för ungefär två år sedan visade att 84 procent av befolkningen i alla federationer är etniska ryssar. Ryssland är inte ett mångkulturellt land utan kan enligt internationell standard räknas som ett homogent land med vissa minoriteter. Landet var skapat av ryssar och för ryssar, säger han.

Henrik Pihlström menar också att bilden av Vladimir Putin som en kristen förkämpe är helt felaktig. I själva verket har Putin god kontakt med judar.

Pihlström har gått igenom judiska källor där uttalanden av framträdande judar visar att Putin är varken antijudisk eller antisionist, ”att Putin är en politiker som gynnar judarnas intressen och så vidare”.

– Överrabbinen Berel Lazar i Ryssland tillhör en judisk sekt, den ortodoxa grenen chassidism. Han säger att Putin är bra och han är en mycket inflytelserik person i Putins politik. Det borde säga tillräckligt. Mycket annat är en dimma av desinformation för att förstöra bilden av vad som händer i Ryssland, säger den ryske nationalisten och fortsätter:

– Hör ni oss över huvud taget? Vladimir Putin måste bort till varje pris. Vi är beredda att tillfälligt alliera oss med andra politiska grupper för att störta Putin. Det kan exempelvis handla om att delta i en gemensam protestdemonstration med tanken att vi senare ska pressa ut dessa andra från det politiska fältet. Genom att synas i offentliga sammanhang så får vi kontakt med allmänheten. Det är taktik för att inte bli marginaliserade. Vi använder tillfället för att det ska tjäna våra syften.

Externt:

Ryska nationalister: ”Vladimir Putin måste bort!”

Print Friendly and PDF

Flattr this

87 kommentarer till “”Svenska nationalister har en naiv syn på Vladimir Putin””

  1. redaktionen redaktionen skriver:

    Bra artikel av Pihlström! Äntligen lite interaktion mellan nationella! Man skall inte vara rädd för att kritisera, fram med storsläggan bara! När vi sedan format den rätta vägen och världsbilden tillsammans, tar vi släggan och krossar varje fiende!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 53

    • JK skriver:

      :hammer:

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 13

    • Boris skriver:

      Vem kan på allvar tro att det är nationella krafter som tar makten om Putin störtas? Putin förstörde ekonomin? Efter att den varit stabil under Jeltsins tid? Vem kräver Putins avgång? Gorbatjov, Berezovskij… Den sistnämnde försökte använda sig av den Ryska ortodoxa kyrkan (genom att uppmana kyrkan ”att ta ledande roll i det ryska samhället”) för att undergräva Putins position. Kyrkan svarade med att påminna om vad den människan gjorde och sade att man ska göra precis tvärtom det som Berezovskij föreslår. Saken är solklar: maffian behöver komma åt Rysslands enorma naturresurser och bli av med ett av två (vid sidan av Kina) potentiella hinder att plundra resten av världen. Det här låter som ett snyggt verk av underrättelsetjänster i Sverige (det skulle vara intressant att se om liknande försök att ändra opinion på den delen av politisk skala förekommer i andra länder som ingår i Natos ”koalition”).

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 16

      • Henrik skriver:

        Jag håller med dig om detta, även om ovanstående skribent säkert har helt rätt i sin tes om Putin, så kommer det knappast, vara Ryska nationalister som kommer vara segrarna i ett regimskifte. De som kommer ta över lär garanterat vara NWO,zionistlakejer av det yttersta.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 12

      • V skriver:

        Det var ju också ett jävla sätt att resonera. Lika bra att ge upp kampen då, vem kan tro att ynkliga nationella kämpar har en chans mot stora starka judar. Du sprider vidrig defaitism och sänker moralen. Men det är väl bara att säga åt våra ryska kamrater att ge upp för de har ändå ingen chans och Putin är förvisso pest men inte kolera. Jag kan i alla fall sympatisera med mina ryska kamrater som sitter inspärrade och lider i en situation långt värre än vår. Men vad fan, har de ingen chans så har de inte, de får helt enkelt finna sig i det och sluta gnälla för det finns minsann ”nationella” i Sverige som vet att de är chanslösa och att Putin är bäst!

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 19

        • Mikael skriver:

          Nästa maktövertagande behöver ju inte alls vara permanent. Nationella kanske tar makten i nästnästa övertagande? Eller nästnästnästa? :) Sålänge Ryssland är relativt etniskt homogent finns det alltid chans.

          Gilla kommentar: Thumb up 3

      • Mikael skriver:

        Håller med här för vilka är det som kräver Putins avgång i våra västliga medier?

        Känns namnen Nemtjov, Kasparov, Prochorov igen?
        Vad har dom tre för gemensam nämnare annat än just deras Putin kritik?

        Gilla kommentar: Thumb up 2

    • Krutov skriver:

      Är alla judestyrda i Svenska Nationalisters ögon och varför skulle Putin stödja Iran mot USA och Israel om han hade judiska kontakter?? rimmar väldigt dåligt.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

      • redaktionen redaktionen skriver:

        Fråga personen som skrivit patriot.nus artikel. Jag påpekade att det är bra med intellektuell nationell diskussion och interaktion.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

        • Krutov skriver:

          När en yngre Rysk Nationalist vart mördad för en tid sedan av en muslim i Moskva så gick Putin dit och hedrade den mördade Nationalisten med en blomma eller krans där han vart mördad. Det har knappast någon Svensk politiker gjort för en Svensk som blivit mördad av en rasfrämling.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 16

      • Lyn skriver:

        ”Är alla judestyrda i Svenska Nationalisters ögon och varför skulle Putin stödja Iran mot USA och Israel om han hade judiska kontakter?? rimmar väldigt dåligt.”

        Ryssland vägrar också att sälja avancerade anti-air missiler till Iran på Israel begäran. Om Putin stödde Iran, så skulle de kunna göra en flyg attack nästan omöjligt genom att bara hedra avtalet han gjorde med Iran tidigare och sälja försvars missilerna.

        http://www.wired.com/dangerroom/2010/11/blocked-wikileaks-shows-how-irans-air-defense-deal-died/

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

        • Krutov skriver:

          Det har med andra orsaker att göra den affären liksom absolut inget med order från Israel att göra. Ryssland står på Irans sida mot USA och Israel liksom har sagt att man kommer att ingripa om USA eller Israel angriper Iran så ditt resonemang håller inte. Så alla är som radiostyrda av Judar enligt dig tex USA Ryssland Kina osv?? hör du inte hur osannolikt överdrivet det låter.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

          • Lyn skriver:

            ”Det har med andra orsaker att göra den affären liksom absolut inget med order från Israel att göra”
            Så som?”
            Källa?

            ”Ryssland står på Irans sida mot USA och Israel liksom har sagt att man kommer att ingripa om USA eller Israel angriper Iran så ditt resonemang håller inte.”
            Källa? :)
            Om Ryssland ville stoppa USA och Israel från att angripa Iran skulle de bara kunna sälja/ge dem missilerna. Det är inga vanliga missiler vi pratar om. Det är rätt mycket de AA missilerna i världen. Om Israel ville bomba Iran, och Iran hade sådan missiler så skulle de judiska piloterna få räkna med att flyga ett självmords uppdrag.

            ”Så alla är som radiostyrda av Judar enligt dig tex USA Ryssland Kina osv?? hör du inte hur osannolikt överdrivet det låter.”
            Nej, men Putins mål är inte etniska Ryssars bästa. Jag tror inte Putin ”styrs av judar”. Men han är definitivt ingen etno-nationalist därför är han inte lämpliga att leda det ryska folket. Han är dock ingen dålig ledare, antagligen är han det bäst valet just nu..

            Gilla kommentar: Thumb up 4

        • Krutov skriver:

          Ryssland kan väl stödja Iran bara för att dom inte går med på alla Irans önskemål och inte har det att göra med att Putin och Ryssland skulle gjort upp med Israel bakom ryggen rent nonsens.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

        • Stormsvalan skriver:

          Det kan vara så att Putin inte vill utmana Kina för tydligt när det gäller inflytande över Iran. Dessutom har också Indien irriterat sig över Iran-sanktionerna och kan börja betala olja med guld.
          Indien kan bli en stor tillgång om de inte skräms bort av ett för offensivt Ryssland.
          En annan sak är att Pakistan alltmer tröttnat på USA och söker sig mot Kina, medan dess arvfiende Indien ännu har starka USA-band. Detta är en porslinsbod att trampa varligt i.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

          • Krutov skriver:

            Ja det är en bra utveckling att Pakistan närmar sig Kina allt i kampen mot Globalism och Sionism.

            Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

            • Stormsvalan skriver:

              Iran, Pakistan och Indien är alla observatörer i SCO (eurasisk samarbets- och säkerhetsorganisation med Kina, Ryssland och fyra centralasiatiska stater som medlemmar). Iran vill bli medlem, men länder under FN-sanktion får inte bli det. Ryssland vill ha Indien med, men Indien tvekar och har sitt USA-förhållande för att balansera Kinas och Pakistans ökade vänskap.
              Bilaterala vapenaffärer mellan Ryssland och Iran kunde störa den känsliga process som SCO-integrationen är, med dessa länder som would-be-medlemmar. (Det är ju i grunden fråga om att bygga ett eurasiskt maktcentrum. USA sökte observatörsstatus 2006 men avvisades).
              Irans islamism kan väcka viss oro hos både Ryssland och Indien.
              Dessutom är jag inte så säker på att Iran inte planerar att skaffa kärnvapen. Hade detta inte varit motiverat för Israels huvudfiende? Israel, som är späckat med kärnvapen! (Pakistan och Indien är ju redan glada kärnvapenmakter.)

              Gilla kommentar: Thumb up 3

        • brandr skriver:

          Det var en total spelvinst för Ryssland: de fick high-tech vapen av Israel och slapp Obamas robotsköld. Utan att egentligen förlora något själva. Det är så ryssarna spelar spelet.

          Gilla kommentar: Thumb up 3

          • Stormsvalan skriver:

            Har de sluppit Obamas robotsköld??

            Gilla kommentar: Thumb up 2

            • brandr skriver:

              @Stormsvalan Så länge som inte Ryssland skeppar de där vapnen till Iran så ligger robot-skölden på is, gissar jag ;)

              Gilla kommentar: Thumb up 1

              • Krutov skriver:

                Kan bero på att Ryssland inte vill släppa in Iran allt för djupt i förbindelser samt även inte avskärma sig för mycket i från Västeuropa och USA kan ju påverka negativt för privata Ryska företag liksom den Ryska allmänna ekonomin.

                Gilla kommentar: Thumb up 2

          • Lyn skriver:

            ”Det var en total spelvinst för Ryssland: de fick high-tech vapen av Israel och slapp Obamas robotsköld. Utan att egentligen förlora något själva. Det är så ryssarna spelar spelet.”
            Källa? =)

            Det verkar dock vara i Ryssland intresse att USA och Israel angriper Iran. USA kan inte ens besegra 10000 bönder med kalasnikovs, vad ska det kunna göra mot Iran? Det kommer ytterligare sabba USA ekonomi, och få Israel och USA att se ännu värre ut internationellt. Och säkert ena hela den muslimska världen 100% mot USA och Israel. Och när Irans olja försvinner, och de blockerar strait of hormuz, så ökar priset på olja, olja vilket Ryssland säljer också säljer. I USA kommer precis öka på allt, fler soldater kommer dö. Mer pengar kommer försvinna, och situationen kommer bli mycket mer instabil. Samma i EU, som har en stor del muslimer.

            Gilla kommentar: Thumb up 1

            • brandr skriver:

              @Lyn Javisst, det är en ”win-win-situation” för Ryssland! Kom ihåg att det finns en tidsaxel att dansa sin dans efter för bästa resultat, man ska inte tänka att det här är ”den sista stöten man gör”:

              Det bästa för Ryssland är att först pressa ut så mycket eftergifter som möjligt från USA-Israel (vilket de nu gjort), sedan få USA (inte bara Israel) att anfalla Iran och krascha sitt land ännu mer, och sedan efter anfallet sälja USA-dödarvapnen till Nordkorea som säljer dem direkt vidare till Iran…

              Så skulle jag gjort :)

              Gilla kommentar: Thumb up 4

      • Lyn skriver:

        ”Är alla judestyrda i Svenska Nationalisters ögon”
        Svårt att tro att Putin bryr sig om det Ryska folket när han bannar alla organisationer som kämpar för etniska Ryssar. Och jag menar inte att han bara bannar nazistiska organisationer, han bannar etno-nationalistiska organisationer också. Senaste var DPNI.

        ”Movement Against Illegal Immigration was banned by the Moscow City Court on April 18, 2011.”
        http://en.wikipedia.org/wiki/Movement_Against_Illegal_Immigration

        Gilla kommentar: Thumb up 4

        • Krutov skriver:

          Det gör väl dom i andra länder ochså tex i Tyskland alltså fängslar eller förbjuder Nationalister så det är lika dåligt även där men det nämner du inget om. Putin och många ryssar har kvar minnet av andra världskriget när man slogs mot rent Nationalistiska och Nationalsocialistiska grupper därför man har från styrande håll hårdare hållning nuförtiden mot dessa. Liksom kan Putin och company vara rädd för att dessa ska växa för mycket och bli en utmanande maktfaktor till hans styrande parti samt när det gäller den Nationalistiska inriktningen. Putin har bevisat sagt att han är i mot mångkultur det har även den Engelska och Franska ledaren gjort sedan måste du förstå att det finns många olika Nationella inriktningar och att man kan vara Nationalist på många olika sätt. Även människor från andra politiska partier och inrikningar än Nationella har blivit portade eller fängslade i Ryssland tex dom som är motsvarighet till Sveriges gammelpartier. Och om dessa skulle få makten liksom tillåtas för mycket så skulle man få se samma mönster i Ryssland som i dagens Sverige och övriga Västeuropa med bögfeminist tåg och homoglamour liksom importerad flummig mångkultur samt brottslighet osv.

          Gilla kommentar: Thumb up 2

    • En ryss som nästan alla nationella känner skriver:

      VARNING till administratörer! Krutov/Boris, är FSB råtta eller arbetare åt ambassaden. Kontrollera deras IP! Vi, några få ryska nationalister som har alltid varit engagerade i den svenska nationella rörelsen känner INGEN Krutov eller Boris. Dessa är fiender både till ryska och till svenska nationalister.

      Gilla kommentar: Thumb up 0

  2. Anders Weigel skriver:

    Den ryska nationalisten förespråkar en tillfällig allians med meningsmotståndare och politiska grupper så länge Putins stol hotas, om jag inte minns fel så gjorde menshevikerna samma sak, sedan vet vi hur det gick för dem efter bolshevikerna stormade vinterpalatset…..

    Delta i demonstrationer? även då dessa demonstrationer leds av judar själva, som exempelvis Boris Nemtsov?

    Ursäkta mig men detta ter sig för mig enbart dumdristigt.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 17

  3. Anders Weigel skriver:

    Källa på att framträdande judar sagt att Putin gynnar judarnas intressen?

    Vilka har sagt det?

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

    • Anti RF skriver:

      Fråga vilken ryss nationalist som helst så får du ett bra svar på knackig engelska.

      Gilla kommentar: Thumb up 3

  4. brandr skriver:

    Putin för inte en nationalistisk politik utan en imperialistisk, och därför ogillas han av ryska nationalister. Putin kan även slå till mot ryska nationalister som en del i en kohandel med utländska makter. Men till skillnad från de Jeltsin-liknande alternativen har Putin tagit avstånd ifrån internationalismen och fängslat judiska finansbovar som Chodorkovskij (som exempelvis stöds av EU).

    Utrikespolitiskt står Ryssland för en värld av fria nationer/en multi-polär värld, och det är därför sakligt av svenska nationalister att försvara Putin mot internationalisterna och deras ständiga mediaattacker mot honom. Inte för att det nödvändigtvis är det i särklass bästa för ryska nationalister, utan för att det är det bästa för oss.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 25

    • arg apa skriver:

      Jag ser också han som en imperialist. Han sparkade ju ut oligarkerna som inte löd staten.

      Gilla kommentar: Thumb up 2

    • Martin skriver:

      Huve’t på spiken.

      Det är Henrik Pihlström/Motståndsrörelsen/Patriot.nu som är de naiva.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 14

    • Axel skriver:

      Tänkte just skriva det där, fast lite sämre. Huvudet på spiken som sagt.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

    • Hatten skriver:

      En nationalistisk politik kan vara minst lika imperialistisk som övriga ideologier. Nationalism blir oftast imperialistisk när den sedan har vunnit.

      Gilla kommentar: Thumb up 0

  5. arg apa skriver:

    Om Putin hade lytt världsordningens viljor hade han knappast fått den så mycket skit av västvärldens media.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

  6. Erik skriver:

    Det hela är nog så enkelt som att Putin gör det som är bäst för Putin.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

    • Krutov skriver:

      Dom olika minoriteterna i Ryssland har funnits där sedan väldigt långt tillbaka mer eller mindre och kommer från republiker som tillhört Ryssland tidigare. Det går inte att jämföra med Sveriges och övriga Västeuropas import av Irakier Afrikaner , Sydamerikaner osv och denna flyktingpolitik för sådana folkslag har inte rätt att på samma sätt komma in i Ryssland som i Västeuropa.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

  7. Anders Weigel skriver:

    Putin nationalist?

    Putin utser nationalist till NATO:

    http://www.dn.se/nyheter/varlden/putin-utser-nationalist-till-nato

    Gilla kommentar: Thumb up 2

  8. Lyn skriver:

    Putins parti är som SD -sionismen. Och Putin är kulturnationalist. Han bryr sig om ekonomin, och lite om kulturen. Men skiter i det Ryska folket. Det har han sagt många gånger. Att ”De som kämpar för etniska ryssar är Rysslands fiende.” Och Dmitry Medvedev när han blev utfrågad av en rasblandare i tv : Lovade Medvedev att Ryssland ska bli en mysig mångkulturell plats för alla rasblandar i framtiden. Putin är för ett mångetnisk imperium. Där Ryssland kontrollerar så mycket territorium och resurser som möjligt. Vad han inte fattar, vad alla kulturnationalister inte fattar. Att det spelar ingen roll hur mycket land och resurser man har, om de inte är fullt med ens folk.

    Det finns dock mycket mycket värre folk än Putin dock. T.ex. : Mikhail Prokhorov som är jude och lovar att om han får makten ska han ge asyl till alla Ryssland tidigare ekonomiska brottslingar(Hans judiska polare) och Rysslands ekonomi ska slås ihop med EU och ha en gemensam ekonomi etc.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

    • Lyn skriver:

      ”major manifesto promise is an amnesty for those convicted for economic crimes”

      http://rt.com/politics/prokhorov-pledges-drastic-reforms-253/

      ”The Russian billionaire challenging Prime Minister Vladimir Putin in March’s presidential election said Thursday that he will push for a common currency with the European Union and liberalize the nation’s political scene if elected.”

      http://www.boston.com/news/world/europe/articles/2011/12/29/russian_challenger_urges_joint_currency_with_eu/

      Gilla kommentar: Thumb up 3

    • Krutov skriver:

      Varken Putin eller Medvedev vill ha ett rent Mångkultur samhälle så ditt prat där stämmer inte och vad har du fått det i från?? Putin har ju öppet sagt att han inte vill ha Mångkultur och att han är i mot det. Även dagens Ryska Kommunister motsätter sig invandring liksom Mångkultur. I så fall hade det strömmat in flyktingar för länge sedan från alla världens hörn till Ryssland från Afrika, Irak osv och från dessa länder ser man inte många av i Ryssland som tex man gör i Sverige. Medvedev kan ha sagt saker om Nationalsocialistiska grupper och deras kamp som vissa missbedömt till att han eller Putin för det skulle ogilla dom som slåss för etniska Ryssar rättigheter det är väl det detta troligtvis handlar om. Sedan får du ju tänka på att Ryssland legat i krig mot Nationalsocialismen som kan förstärkt bilden från vissa av deras utalanden.

      Gilla kommentar: Thumb up 4

      • Lyn skriver:

        Jag sa inte att Putin hyllade mångkultur, jag sa att Medvedev gjorde det. Putin hyllar multi-ras-samhällen, och hävdar att Ryssland alltid varit ett mångetniskt samhälle där alla folkgrupper i Ryssland har kämpat för Rysslands bästa. Putin är mer som en kulturnationalist, han skiter i det Ryska folket men babblar om kultur och ekonomi. En röst på Putin är i bäst fallen röst på SD, -sionismen.

        ”så fall hade det strömmat in flyktingar för länge sedan från alla världens hörn till Ryssland från Afrika, Irak osv och från dessa länder ser man inte många av i Ryssland som tex man gör i Sverige.”
        Bara 3% av alla kolonister som kommer till Sverige är flyktingar. Och det pågår mass-invandring till Ryssland också. Som främst består av muslimska invandrare från grannländarna.
        Enligt det finska försvarsdepartementet så kommer muslimer utgöra majoriteten i Rysslands armé 2015.
        http://gatesofvienna.blogspot.com/2009/03/russias-muslim-future.html

        Mass-invandring av främst muslimska asiater som föder 5-10 barn per familj, kombinerat med att etniska Ryssar har hög dödlighet och att ryska familjer bara föder 1.6 barn per familj, betyder att etniska Ryssar precis som västeuropa/USA kommer vara minoritet runt 2050 i sitt eget land. Någon som Putin inte bry sig om, och Medvedev tycker ska bli ett mysigt rasblandar paradis.
        http://www.danielpipes.org/blog/2005/08/predicting-a-majority-muslim-russia

        ”Varken Putin eller Medvedev vill ha ett rent Mångkultur samhälle så ditt prat där stämmer inte och vad har du fått det i från??”

        In a meeting with students and members of pro-Kremlin youth groups in October, Medvedev fielded questions from mixed-race couples and praised the virtues of multi-culturalism. He also took aim at Tor’s movement itself. ”Stop feeding the Caucasus? What will come of that?” Medvedev said. ”I remember the slogans — stop feeding Central Asia, stop feeding Ukraine, stop feeding Belarus, the Baltic states. And what happened? Our country fell to pieces.”
        http://www.kyivpost.com/news/russia/detail/117967/print/

        Gilla kommentar: Thumb up 2

        • Krutov skriver:

          Vad du nu överdriver igen!! inte kommer muslimer vara i majoritet i Ryssland om 38 år eller 2050 som du nämnde liksom vad skulle Putin tjäna på det?? och Medvedev tycker nog likadant som Putin i Mångkultur frågan dom tillhör ju samma inriktning och parti. Kan ju varit en falsk charmoffensiv Medvedev gjorde där på sina besök och inför Ryska valet eller utåt mot Västvärlden alla människor kan vid vissa lägen göra till sig och säga saker för att ställa in sig men i grund och botten inte direkt mena det man sagt. Och hur kunde Putin besöka platsen där en ung Rysk Nationalist vart mördad av en muslim i Moskva för en tid sedan för att lägga där ner en blomma eller krans liksom samtala med där andra Ryska nationalister om det inträffade och kalla gärningsmannen alltså muslimen för bandit om han nu är i mot Nationalism och flykting älskare osv?? det rimmar ytterst dåligt.Sedan går det som sagt inte att jämföra dessa folkgrupper som vällt in från forna Ryska republiker med Västeuropas fräcka Flyktingströmmar. För dessa olika folkgrupper har funnits i Ryssland mer eller mindre väldigt länge sedan långt tillbaks i tiden så det är en helt annan typ av sammanhörighet och flykting invandring än den som vi ser i Sverige liksom övriga Västeuropa och inte helt heller samma importerade mångkultur.

          Gilla kommentar: Thumb up 2

          • Lyn skriver:

            ”Vad du nu överdriver igen!! inte kommer muslimer vara i majoritet i Ryssland om 38 år eller 2050 ”

            Jag överdriver ingenting, jag upprepar bara vad det finska försvarsdepartementet och Ryska demografer säger.
            http://www.danielpipes.org/blog/2005/08/predicting-a-majority-muslim-russia

            ”Ryssland om 38 år eller 2050 som du nämnde liksom vad skulle Putin tjäna på det?”
            Om 38 år ligger Putin och softar på en Ö någonstans och bryr sig inte det minsta om sådan saker. Eller så ligger han och vrider sig i sin säng av ånger, men då är det försent.

            ”och Medvedev tycker nog likadant som Putin i Mångkultur frågan dom tillhör ju samma inriktning och parti.”
            Medvedev sa att han gillar mångkultur och rasblandnings mys. Så om de delar mening så är det en dålig sak.

            ”Medvedev fielded questions from mixed-race couples and praised the virtues of multi-culturalism”
            http://www.kyivpost.com/news/russia/detail/117967/print/

            ”han nu är i mot Nationalism och flykting älskare osv?”
            Hur kan han fängsla tusentals nationalister och banna nationalistiska partier och organisationer säga att Ryssland är ett multi-ras samhälle. Om han vill Ryssarna väl?

            ”Putin tar avstånd från mångkultur – och ”bacillen” nationalism”
            http://www.nationell.nu/2012/01/24/putin-tar-avstand-fran-mangkulture-och-nationalism/

            ”För dessa olika folkgrupper har funnits i Ryssland”
            Dessa folkgrupper är samma som väller in i väst-Europa. Det är asiater, araber, och mest muslimer. De är lika främmande för Ryssar som det är för väst Europèer. Bara för att de kommer från tidigare delar av sovjet eller Ryssland gör dem inte till Ryssar. Ryssland är enormt, och innehåller massor med främmande folkgrupper.

            Gilla kommentar: Thumb up 2

  9. Nationalist skriver:

    Detta är en svårare fråga än vad folk vill göra den.. :/

    Kan man någonsin acceptera ett dåligt och skadligt styre, bara för att alternativet kan vara värre?

    Vad är det realistiska alternativet till Putin? Vilka är de grupper och personer som kan tänkas ta över?

    Och om detta detta med att utmanövrera de andra grupperna är faktisk taktik – så måste man ha en realistisk plan för hur detta skall gå till, och en lika realistisk analys av hur stor chans man har att lyckas. Men har man verkligen det? För även om Rysslands nationalister verkar starka och växande, jag har faktiskt svårt att tro att de skulle klara av detta i dagsläget.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

  10. Stormsvalan skriver:

    Jag vill bara uppmana den som har tid att gå in på RT. Har aldrig läst så många intressanta artiklar där som idag. Inte minst om McFaul, USA:s nytillsatte ambassadör. En expert på ”colour revolutions” med erfarenhet från Ukraina. Han har genast etablerat kontakt med den liberala oppositionen.
    Läs också om den ”ultranationalistiska” halvjuden Zjirinovskij som överlevt sedan sovjettiden genom stöd till regeringarna (Kanske en produkt av KGB, trädde fram ca 1988) Han går till ursinnigt angrepp mot allt antinationalistiskt, mot USA och Israel, stöder Iran. Är hans uppgift att samla upp nationalistiska röster till stöd för Putin. Han fick ca 12 % i Dumavalen, och ordnar egna demonstrationer. Hsn krävde nyss i ett stormigt dumamöte att alla delegater som har haft kontakt med mcFaul skulle kastas ut. Han vill återinföra kejsardömet. Har samtidigt en socialpolitik som tilltalar de fattigaste och tar röster från kommunisterna. Helt säkert en tillgång för Putin.
    Presidentvalet kommer att bli rafflande och McFaul har säkert mångs kort i rockärmen, ännu. FSB arbetar för högtryck för att avslöja konspirationer.
    För USA/Israel gäller det att oskadliggöra Ryssland som allierad till Syrien och Iran. Då måste Kina träda fram tydligare med sin mindre utvecklade diplomati och kommer att få det svårt.
    Hur många visste förresten att Förenade Ryssland, Putins parti, samlade kanske 140 000 människor i Moskva den 4/2, ssmtidigt som oppositionen fick all uppmärksamhet i sionistmedia?

    Gilla kommentar: Thumb up 3

    • Stormsvalan skriver:

      Tillägg: Zjirinovskijs parti kallar sig Liberaldemokraterna. De fick uppemot 25 % av rösterna i första ryska dumavalet efter Sovjets fall.

      Gilla kommentar: Thumb up 3

      • Lyn skriver:

        Vladimir Zhirinovsky är en galen jude. Som iaf säger sig vilja det Ryska folkets väl..

        ”Besides expressing his hatred for Turks and Caucasians,[18] Zhirinovsky also called for the deportation of all Chinese from Russian Far East.”

        Zhirinovsky called on television ”for the preservation of the white race” and warned that the white Americans were in danger of turning their country over to black and Hispanic people.

        ”He has advocated forcibly retaking Alaska from the United States (which would then become ”a great place to put the Ukrainians”"

        ”In 2008, during the resulting political row between the United Kingdom and Russia, he suggested dropping nuclear bombs over the Atlantic Ocean in an effort to flood Britain”

        ”Among his early threats, Zhirinovsky claimed Russia possesses ”Elipton,” a weapon of mass destruction supposedly more powerful than nuclear weapons. Zhirinovsky allegedly used Elipton in Serbia with resulting deaths”

        ”Zhirinovsky was born in Almaty, the capital of the Kazakh Soviet Socialist Republic, modern-day Kazakhstan. His father Wolf Eidelstein was a Polish Jew”
        http://en.wikipedia.org/wiki/Zhirinovsky

        Gilla kommentar: Thumb up 4

        • Stormsvalan skriver:

          @Lyn.
          Jag skrev halvjude. Hans mor är inte jude, och då är han själv inte heller, i mosaisk bemärkelse, jude.
          Galen? Snarare halvgalen:) Han är en etablerad faktor i rysk dumapolitik sedan 20 år tillbaka.
          Hade han inte varit, de fakto, halvjude, så hade ingen kunnat spåra något judiskt i hans åsikter.

          Gilla kommentar: Thumb up 3

          • Stormsvalan skriver:

            Det finns politiker om vilka man kunde använda Esaias Tegne’rs ord om Bellman:
            ”Till hälften medvetslös, till hälften sansad.”

            Gilla kommentar: Thumb up 4

            • Erik skriver:

              En så jäkla bra kommentar! :laugh:

              Gilla kommentar: Thumb up 2

            • Stormsvalan skriver:

              Jag har undrat över hur Zjirinovskij kunnat behålla ett stabilt väljarunderlag så länge trots alla fnoskiga utspel i utrikespolitiken som bara är munväder. Ett stöd som t.o.m. ökat de sista åren. Har därför spårat upp en partiplattform för socialpolitiken m.m. som nog ger en del av svaren.
              http://www.sras.org/the_world_according_to_zhirinovsky_3

              Gilla kommentar: Thumb up 2

              • Lyn skriver:

                ”Jag har undrat över hur Zjirinovskij kunnat behålla ett stabilt väljarunderlag så länge ”

                Antagligen för att han låter som en etno-nationlist. När Zjirinovskij fick ett av sitt lägst resultat, var när Rodina var på väg att få 25% tror jag.

                Dock så anmälde Zjirinovskij Rodina för ”Hets mot folkgrupp”, vilket ledde till Rodina så småningom splittrades.

                Så LDPR, lett av halv-jude Zjirinovskij, anmälde ett nationalistisk parti för ”hatbrott”, vilket ledde till att det enda nationalistiska partiet försvann som alternativ för det Ryska folket.

                ”On 6 November 2005, Rodina was barred from taking part in the December elections to the Moscow Duma following a complaint filed by the Liberal Democratic Party of Russia that Rodina’s advertising campaign incited racial hatred.”
                http://en.wikipedia.org/wiki/Rodina

                Gilla kommentar: Thumb up 2

                • Stormsvalan skriver:

                  Men nu har Rodina gått upp i partiet Rättvisa Ryssland dom samarbetar med Labour, SAP och andra sossar i Socialistiska Internationalen.
                  Och f.d. Rodinsledaren Rogozin är med i regeringen.

                  Gilla kommentar: Thumb up 1

                • Stormsvalan skriver:

                  Angående rasistanklagelsen mot Rodina så bottnar den i Zjirinovskijs något orginella definition av ryska folket. LDPR menar att det består av slaver samt de ursprungliga minoriteterna i Ryssland: Finsk-ugriska folk och turkfolk inkl kaukasier (dock ej judar).
                  Rodina angrep i sina affischer kaukasier (”Städa bort skräpet!”). Detta var enligt Zjirinovskij ett angrepp på en del av det ryska folket.

                  Gilla kommentar: Thumb up 1

                • Stormsvalan skriver:

                  Vad beträffar rasistanklagelsen mot Rodina så beror den på LDPR:s något orginella definition av det ryska folket. Detta består, enligt Zjirinovskij, av slaver samt de historiska minoritetsfolken i Ryssland: Finsk-ugriska folk och turkfolk inklusive kaukasier (dock ej judar).
                  Rodina angrep i sina affischer kaukasier (”Röj bort skräpet från staden!”)
                  Detta var alltså enligt LDPR ett angrepp på det ryska folket.

                  Gilla kommentar: Thumb up 1

            • Mentor skriver:

              @Stormsvalan, från samma dikt.

              Kanske har vi och ryssarna det nordiska vemodet gemensamt? Naturen är så vacker och livet så sorgligt…

              ”och märk det vemodsdraget över pannan,
              ett nordiskt sångardrag, en sorg i rosenrött”

              http://sv.wikisource.org/wiki/Sång_den_5_april_1836

              För övrigt anser jag att Putin är mera bra än dålig.

              Gilla kommentar: Thumb up 0

          • Lyn skriver:

            ”Jag skrev halvjude. Hans mor är inte jude, och då är han själv inte heller, i mosaisk bemärkelse, jude.”
            A, det såg jag inte. :)

            ”Galen? Snarare halvgalenSmile Han är en etablerad faktor i rysk dumapolitik sedan 20 år tillbaka.”‘
            Fast han är sedd som en ”clown” och lakej åt Putins parti.

            ”Hade han inte varit, de fakto, halvjude, så hade ingen kunnat spåra något judiskt i hans åsikter.”
            Fast det är han, och att en ledare som är av en annan folkgrupp, speciellt judisk är aldrig en bra ide.

            Gilla kommentar: Thumb up 3

  11. R skriver:

    Den bilden jag har av det hela utan att egentligen vara insatt i situationen, är att man aldrig vet var man har Putin och Ryssland. Man verkar ha tagit en del positiva beslut och haft sunda hållningar i frågor ibland, medan man i andra fall gjort rena angrepp på nationalister. Min slutsats är att enstaka bra saker görs, men att det självklart inte är en nationell person som är makthavare i Ryssland. Det betyder att det är nödvändigt att han byts ut och att ett nationellt styre upprättas.

    Gilla kommentar: Thumb up 2

  12. Dan Berner skriver:

    Rysslands största problem är detsamma som resten av den vita världens, nämligen att det föds för få ryska barn. Det leder i sin tur till ett behov av arbetskraftsinvandring. I Sverige utgör som bekant arbetskraftsinvandringen bara en liten del av andelen invandrare, så är däremot inte fallet i Ryssland där den utgör en majoritet. (http://blog.euromonitor.com/2007/06/russias-new-immigration-policy-will-boost-the-population.html) Det ska förvisso sägas att det GÅR att komma tillrätta med problemet utan att tillåta arbetskraftsinvandring, men Ryssland är inte rikt nog att göra som Japan och satsa på att utveckla människoliknande robotar för att ta över en del av arbetet i äldreomsorgen.

    Så vad bör våra politiker göra? Jo, givetvis satsa ALLT på att höja den egna nativiteten. Svenska politiker är notoriskt värdelösa på detta eftersom deras mål i praktiken är att utrota det svenska folket. Putin däremot tog ett rejält kliv i den riktningen under sin presidenttid: ”The crisis, as it was seen to be, was definitely noticed, but nothing really effective was done until 2007 when Vladimir Putin announced a baby bonus of the equivalent of $9,000 for second and further births. Putin has been an outspoken advocate for raising the birth rate and improving health conditions in order to avoid the consequences of sustained very low fertility. The program must have worked since births in 2007 jumped to 1,610,100 from 1,479,600 the previous year and have rising ever since. This is one of the very few “success stories” in the industrialized countries’ efforts to raise the birth rate.” (http://prbblog.org/index.php/2011/04/22/russian-birth-rate-continues-to-rise/)

    Putins hårda linje mot de mestadels judiska oligarkerna behöver väl inte heller upprepas. Det är nog främst den som gett honom så mycket skit i västerländska media.

    Jag påstår inte att Putin är BRA. Men han tycks i alla händelser vara mycket bättre än sina kollegor i Väst. Och ärligt talat, vad skulle våra nationalistiska bröder i Ryssland göra för att öka den ryska nativiteten ytterligare? Har ett land som Ryssland råd med en ”spädbarnsbonus” på MER än de dryga 50.000 kr som Putin infört? (Att driva ut främlingarna skulle iofs öka nativiteten bland ryssarna, ska påpekas.)

    Med detta sagt, hoppas jag givetvis att radikalare krafter kan ta makten i Ryssland, helt enkelt därför att en stor käpp i hjulet för den nya världsordningen är bättre än en liten.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

  13. rysk NS skriver:

    Några av kommentarerna skrivna från den ryska ambassaden?
    Nationalist,-värre kan inte vara!
    Vårt svar på kommentarerna kommer att vara i nästa artikel.

    Gilla kommentar: Thumb up 4

    • Krutov skriver:

      Dom menar då säkert att dom ogillar den typ av Nationalism som framförs av Skinheads och Nationalsocialister för dom styrande Ryska ledarna kallar sig garanterat med bestämd stolthet för Ryska patrioter eller Nationalister. Och dom gillar inte djup flummig Internationalism som tex Svenska politiker gör och i övriga Västeuropa. Sedan får man tänka på att det finns olika typer av Nationalism och Nationalistiska inriktningar.

      Gilla kommentar: Thumb up 3

  14. Patrik Antonsson skriver:

    Även om nu Putin ställer hårt mot hårt när det gäller USA så tror jag att det hade varit bättre i långa loppet ifall han byttes ut, vilket jag baserar på ryssarnas mentalitet som aldrig skulle tillåta en främlingsinvation likt den vi ser i här utan hade reagerat på helt andra sätt än Europas folk gör.

    Så frågan är om vi inte tjänar på att multikultiprojektet även startar hos våra kamrater i öst så att den nationalistiska kulan där kan börja rulla igång på allvar.

    Fö. så skriver tidningarna att nationalisten och bloggaren Aleksej Navalny är mycket populär i Ryssland. Det skall bli spännande att se ifall han lyckas skapa opinion.

    Gilla kommentar: Thumb up 1

    • Stormsvalan skriver:

      Navalny har, enligt RT, tillsammans med Maria Gajdar körts i ställning (på stark inrådan av nye USA-ambassadören mcFaul), för att bli en rysk motsvarighet till paret Viktor Jusjenko och Julia Timoshenko från ”orange-revolutionen” i Ukraina 2005.
      Planen har dock delvis kommit av sig, sedan Gajdar körde ihjäl en 13-årig flicka nyligen och fick lämna scenen.

      Gilla kommentar: Thumb up 3

  15. Nationalist skriver:

    Ser att de lagt upp ett svar.. själv har jag också tänkt över saken.

    Ja – det är inte svårt att konstatera att Putin är skadlig och antinationell. Förutom vad som står i deras artiklar, det är bara att söka. Hade vi haft honom som ledare i Sverige hade vi verkligen velat ha väck honom.

    Och när Putin är skadlig skall dom självklart arbeta för hans avsättande. Självklart måste målet alltid vara att ta makten. Men just därför är det också viktigt att man inte arbetar för hans avsättande ”på andras villkor” och för deras alternativ, utan på sina egna. I allt man gör så finns det rätt tillfälle, och det finns fel tillfälle.

    Givet – vi har som Svenskar svårt att faktiskt avgöra vad som är rätt beslut i detta läget, mest pga att vi är för långt bort från händelsernas centrum. Ryssarna är onekligen närmare.

    Tillsist är egentligen det enda val vi själva har i frågan att antingen stödja våra Ryska kamrater eller ta avstånd.. Och det är väl knappast ett svårt val? Jag stödjer dom oavsett. Jag hoppas bara att vad de än beslutar (vilket ju verkar vara att försöka göra sig av med Putin så fort man kan) så är det ett genomtänkt beslut.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

  16. Tigran skriver:

    Putin är inget annat än en Jude som låtsas vara starkt ortodox-kristen troende o besöker kyrkor o lyckas lura det Ryska folket att han är en av de.
    många Judar har genom historien konverterat till kristendomen döpt sig i Jesu namn eftersom i många Europeiska länder har varit ett krav att vara Kristen för att få sitta vid makten.
    Putin o hans släkt kanske är sådana som förr var Judar o sedan konverterat för att få makt i Ryssland.

    Gilla kommentar: Thumb up 1

  17. Lars skriver:

    ”Henrik Pihlström menar också att bilden av Vladimir Putin som en kristen förkämpe är helt felaktig. I själva verket har Putin god kontakt med judar.”

    Putin promises to protect Christianity worldwide
    http://rt.com/politics/putin-foreign-make-representatives-797/

    Gilla kommentar: Thumb up 1

  18. Åsa H skriver:

    Artikeln var inte särskilt övertygande. Vad är det för SORTS nationalister han talar om, som sitter i fängelse? Har de inte begått våldsbrott? Vad är de dömda för? Känner Pihlström verkligen dessa interner så väl? Vore intressant att höra en närmare utläggning om detta.
    Mitt förtroende för Putin har inte rubbats. Anser att Putin är det bästa alternativet, så som läget är just nu. Man bör kanske påminna om att han inte är president, utan premiärminister.

    Gilla kommentar: Thumb up 3

    • V skriver:

      Aha, så våld är inte ett tillåtet medel i kampen för folket? Det är enbart på grund av fega kräk som dig som vårt folk håller på att dö ut, du är en cancersvulst på folkkroppen. Dessutom så står det i artikeln att ryssar sitter inne för tankebrott.

      Förklara istället vad Putin och hans gansteranhang gör som är så bra. Ska vi ta och konstatera lite FAKTUM:

      Ryssar lever i misär i sitt eget land.
      Rysslands ledare hyllar det mångrasliga helvetet.
      Ryssland skulle kunna sätta sig emot den internationella ondskan men det gör man så fan heller, oavsett vad vissa desillusionerade svenska ”nationella” tror.
      Rysslands ledare har förvisso spärrat in några oligarker (Putins ovänner) men andra får härja fritt (Putins vänner).

      Så förklara för mig, pacifistjävel, varför är Putin och hans gangstergäng så bra?

      Gilla kommentar: Thumb up 1

  19. Anders Klasson skriver:

    ..Det viktigaste för oss Svenska Nationella är alltid att
    i första hand stå på Folkens sida.Måste vi välja mellan
    Putin och det Rysska Folket så väljer i allafall jag det
    Rysska Folket.Men samtidigt så måste vi be våra Rysska
    vänner att tänka realistiskt.Vad är atlernativet till
    Putin och vad får det alternativet för konsekvenser för
    det Rysska Folket?

    I den mån vi kan så hjälper vi er gärna,men vi vill först
    se hur alternativet till Putin ser ut.Vi vill inte att ni
    råkar mer illa ut än vad ni redan har gjort och ett eventuellt alternativ a la Reinfeldt i Sverige är inget
    alternativ ni ska kopiera som vi ser det.vi delar gärna
    med oss av vår kunskap, men våra ”sjukdomar” vill vi
    helst behålla för oss själva. ;-)

    MVH:Anders Klasson

    Gilla kommentar: Thumb up 1

  20. rysk NS skriver:

    VARNING till administratörer! Krutov/Boris (ryska namn), är FSB råttor eller arbetare åt ambassaden. Kontrollera deras IP! Vi, några få ryska nationalister som alltid har varit engagerade i den svenska nationella rörelsen känner INGEN Krutov eller Boris. Dessa är fiender både till ryska och till svenska nationalister.

    Gilla kommentar: Thumb up 0

  21. blågul skriver:

    Det finns många genom historien som har judisk påbrå MEN inte alla är enbart av ondo…… det finns alltid rötägg i både folkgrupper o religioner…….däremot borde vi kämpa mera mot de liberala krafterna som förstör och undergräver länders ekonomi……

    Gilla kommentar: Thumb up 0

  22. Åsa H skriver:

    Är det mig som du V kallar för pacifistjävel? I så fall har du hoppat på fel person.
    Vad jag efterlyser är bättre källa på den ryske nationalisten. Det finns s k ”nationella” i Ryssland som går ut på gatorna och misshandlar och slår ihjäl invandrare. Dessa fänglas naturligtvis då de begår vidriga våldsbrott. Det beteendet finns inte bland nationalister i Sverige. De ryska våldsverkare av ovanstående nämnda typ, är bara till skada i kampen för ett ryskt Ryssland.
    I medierna hoppar man på Putin från flera motstridiga håll. Jag har tappat förtroendet för media för länge sedan, och vet att sion hetsar mot Putin.
    Men om någon kan ge mig klara bevis för att Putin fängslar nationella regimkritiker som inte begått allvarliga våldsbrott av det slag jag nämnt, så är jag den förste att beklaga att Ryssland har en sådan ledare. Ärligt talat vet man inte längre vem man ska tro på.
    De viktigaste frågorna är kanske: Vilka lägger ut dessa dimridåer? Varför så motstridiga uppgifter om Putin? Vilka tjänar på att vi nationalister i Sverige och Ryssland käbblar om Putin?

    Gilla kommentar: Thumb up 2

  23. Åsa H skriver:

    Bör kanske tillägga att Putin inte är Rysslands högste ledare. Jag resonerade som om han vore det.
    Av någon anledning är det fler som gör det.

    Gilla kommentar: Thumb up 0

  24. rysk NS skriver:

    Varsågod ÅSA

    ”Men om någon kan ge mig klara bevis för att Putin fängslar nationella regimkritiker som inte begått allvarliga våldsbrott av det slag jag nämnt, så är jag den förste att beklaga att Ryssland har en sådan ledare.”

    Varsågod ÅSA och den är BARA NÅGRA AV DE:

    Våra politiska fångar

    Lista över ryska politiska fångar, presenteras av ryska nationalister (de mänskliga rättigheterna Centre ”Rod” EPO och mänskliga rättigheter strukturer ”ryska”) till organisationskommittén möte den 4 februari i Moskva:

    Condemned och förföljda för sin fredliga politiska verksamhet, offentlig uttryck för sociala och politiska läget

    1. A. Dushenov Konstantin – journalist, chefredaktör för tidningen ”ortodoxa Ryssland”. 2010 dömdes till tre års fängelse enligt artikel 282, del 2. Ämnet lagföring – skapad Dushenov publicist film ”Ryssland med en kniv i ryggen.” I fängelse blev slagen upprepade gånger utförs mot honom provokation.

    2. Igor Artemov – social aktivist, chef för organisationen ”Ryska Pan-National Union” (år 2011 förbjöds som ”extremist”). Vice i den lagstiftande församlingen av Vladimir-regionen av den tredje och fjärde sammankomster. Under 2010 är Artemov mot ett brottmål enligt artikel 282, del 2 utreds. Föremål för avgifterna – ”. Propaganda för religiös exklusivitet ortodoxins” några tidskriften publikationer om religiösa ämnen, till följd varav hittat en ???, ?????? ???????????? ????????? ??????????? ? ????????????? «???????????? ???? ???????» ? «???????????? ???? ???????? – ????? ?? ??????». Således kan en konsekvens av brottet ser i sina uttalanden ”, den ortodoxa tron är sann” och ”den enda vägen till frälsning – ett liv i Kristus.” ??????? ????????? ? ???????, ??????????????? ??? ??????????. Artemov önskas, är platsen okänd.

    3. Oleg Gusev -. Journalist, chefredaktör för ”För den ryska Orsak” (St Petersburg). ? 2011 ???? ?????? 70-??????? ?????? ?????????? ????????? ???? ?? ?????? 282 ?? ??, ?. 2. År 2011, mot 70-åriga Gusev åtalats enligt artikel 282, del 2. ??????? ????????? – ????????? ?????????? ?? 2007 ???. Föremål för avgifter – ett antal publikationer under 2007. ??????? ?????????. En utredning pågår.

    4. ???????? ??????? ?????????? – ???????????? ???????, ???? ?? ????????????? ??????????? ??? «???????». 4 Demushkin Dmitri -. ”. Ryska” en offentlig person, en av ledarna för EPO ? 2011 ???? ?????? ????????? ?????????? ??? ????????? ???? ?? ?????? 282 ?? ??: ??????? ??????? ????????? – ??, ??? ???????? ????? ?????????? ???????????? ??????????? ??????????? ?? «??????????» ???????????? «?????????? ????», ??????? ??????? – ????????, ?????? ? ??????? 2011 ???? ????????? «?????????». År 2011 Demushkina mot två brottmål enligt artikel 282 i strafflagen: föremål för den första laddningen – det Demushkin påstås fortsätter att ge ledarskap för det förbjudna ”extremistiska” organisation ”slaviska unionen”, föremål för den andra – en intervju i oktober 2011 organet ” Interfax ”. ??????? ?????????. En utredning pågår.2011». Enligt Demushkin, hans förföljelse på grund av politiska skäl, i synnerhet är excitation av det andra fallet vilken typ av ”politisk utpressning till den ryska mars-2011.”

    5. Dzikovitsky Alexander V. – journalist, redaktör för ”Cossack look” (Obninsk). 18 ?????? 2012 ???? ?????? ???????????? ?????????? ???? ?? ??????? 280 ?? ?? ? 282 ?? ??. 18 jan 2012 mot Dzikovitskogo åtalas enligt artikel 280 i strafflagen och 282 i strafflagen. ??????? ????????? – ????????? ?????????? ? ?????? ? 2008 ?? 2011 ???. Föremål för avgifter – några publikationer under perioden 2008 till 2011. En utredning pågår.

    6. ?????? ???????? – ?????????, ???????? ?????? «???????? ??????». 6 Vladimir Yefimov -. Journalist, redaktör för tidningen ”Evening Tyumen”. ? 2011 ???? ?????? ??????? ?????????? ????????? ???? ?? ?????? 282 ?? ??, ?. 2 ?? ??? ?????????? 2008 ????, «???????????? ?????? ? ??????????? ???????». År 2011, mot Efimov åtalas enligt artikel 282, del 2 för de två publikationerna under 2008, ”anstiftan hat mot polisen.” ??????? ?????????. En utredning pågår.

    7. A. Krylov -. Social aktivist, journalist, publicist, chef för organisationen ”Ryska Public rörelse”, chefredaktör för ”Frågor om nationalism,” och online media ”byrå politiska nyheter.” ? 2011 ???? ?????? ??????? ?????????? ????????? ???? ?? ?????? 282 ?? ??. År 2011 Krylov mot ett brottmål enligt artikel 282 i strafflagen. ??????? ????????? – ??????????? ?? ???????, ??????????? ?????????????? ?????????????? ????????? ?????????? ????????. Föremål för avgifter – tal vid ett möte tillägnat olika finansiering av olika ryska regioner. ??????? ?????????. En utredning pågår.

    8. Vasil A. Kryukov -. En offentlig person, medlem i Izhevsk stadsfullmäktige i den fjärde sammankomst. År 2011 Kryukov mot ett brottmål enligt artikel 282 i strafflagen. ??????? ????????? – ??????????? ?? ???????. Föremål för avgifterna – tal på rallyt. ??????? ?????????. En utredning pågår. ?????? ??????? ?????? ? ????????? ? ???????????? ?????????. Hakar lämnade Ryssland och är i politisk exil. . Enligt Kryukov, hans åtal initierat av den lokala FSB misshagade hans aktiva medborgarskap.

    9. Mukhacheva Olga – offentlig person. ? 2010 ???? ?????? ????????? ?????????? ????????? ???? ?? ??????? 282 ?? ?? ? 205.2 ?? ?? («????????? ?????????? ??????????»). Under 2010 mot Mukhacheva åtalas enligt artiklarna 282 och 205,2 i strafflagen (”offentlig rättfärdigande av terrorism”). ??????? ????????? – ??????????? ?? ??????? ? ?????? ????????????????. Föremål för avgifter – tal vid ett möte för att försvara politiska fångar. ?? ?????? ????????? ? ?? ?????????, ???????? ??????? ????????????? – ??????? ???????? ?? ???? ????????? ?????? ???????? (??. ?????. ?????). Enligt Mukhacheva och dess advokater, den sanna orsaken till förföljelse – ett försök att sätta press på hennes man Anton Mukhacheva Mukhacheva (se resp Point.). ??????? ?????????. En utredning pågår. ???????? ????????? ? ???????, ??????????????? ?? ??????????. Mukhacheva önskas, placeringen av den okända.

    10. Roman Perin Lyudvigovich – social aktivist, journalist och suppleant. ???????? ????????? ?????? «?? ??????? ????» (?????-?????????). Chefredaktör för ”För den ryska Orsak” (St Petersburg). ? 2011 ???? ?????? ?????? ?????????? ????????? ???? ?? ?????? 282 ?? ??, ?. 2. År 2011, mot Hjälparen åtalas enligt artikel 282, del 2. ??????? ????????? – ????????? ?????????? ?? 2007 ???. Föremål för avgifter – ett antal publikationer under 2007. ??????? ?????????. En utredning pågår.

    Dömd och åtalas för deras deltagande i sociopolitiska massa evenemang

    1. A. Berezyuk Igor – social aktivist, medlem av allmänheten rörelsen ”Övrigt Ryssland”. Han har deltagit i evenemang på Manege torget i Moskva December 11, 2010. Dömts enligt artikel 212 (”organisera mass störning”), 318 (”användning av våld mot en regeringsföreträdare”), 282 (”anstiftan hat eller fientlighet”), 213 (”huliganism begås av en grupp”), 150 (”medverkan av mindre i att begå ett brott ”). Han dömdes till 5,5 år i koloni.

    2. Maksim Kalinichenko – social aktivist initiativtagare till ungdomsrörelsen ”ryska jogga” i S: t Petersburg. Han deltog i tävlingen ”För rättvisa val” December 10, 2011, greps under ”acceleration” av händelsen. Åtalas enligt artikel 318 i strafflagen, del 2 (”anstiftan att begå våld mot en regeringstjänsteman”). Föremål för avgifterna – påstås vid tidpunkten för gripandet Kalinichenko skrek: ”Döda snuten” Enligt de videor och vittnesmål från många vittnen, var detta faktum inte. . En utredning pågår, är Kalinichenko i förvar.

    3. Kozevin Alexander – deltog i händelserna på Manege torget i Moskva den 11 december 2010. ??????? ?? ???????: 213, 318. Dömd enligt artiklarna 213, 318. ?????????? ? 2,5 ????? ??????? ?????? ??????. Han dömdes till 2,5 års koloni.

    4. ????????? ?????? ?????????? , 56 ??? – ???????? ??????? ? ???????? ?? ???????????? ??????? ? ?????? 31 ??????? 2009 ????. 4 Mokhnatkin Sergey E., 56 år gammal -. Har deltagit i händelserna på Triumph torget i Moskva den 31 december 2009. ??????? ?? ?????? 318 (????? «?????? ??? ???????????, ?????? ??? ???????»), ?????????? ? 2,5 ????? ??????? ?????? ??????. Dömts enligt artikel 318 (påstådda ”polisman bröt näsan och slog huvudet”), dömdes till 2,5 års koloni.

    5. ????? ?????? – ???????? ??????? ? ???????? ?? ???????? ??????? ? ?????? 11 ??????? 2010 ????. Fem Panin Leonid -. Deltog i händelserna på Manege torget i Moskva den 11 december 2010. ??????? ?? ???????: 213, 318. Dömd enligt artiklarna 213, 318. ?????????? ? 2 ????? ??????? ?????? ??????. Han dömdes till två år i en straffkoloni.

    6. ????? ?????? – ???????????? ????????, ???? ????????????? ???????? «?????? ??????». . 6 Unchuk Cyril – social aktivist, medlem av allmänheten rörelsen ”Övrigt Ryssland”. ???????? ??????? ? ???????? ?? ???????? ??????? ? ?????? 11 ??????? 2010 ????. Han har deltagit i evenemang på Manege torget i Moskva December 11, 2010. ??????? ?? ???????: 212, 213, 318. Dömd enligt artiklarna 212, 213, 318. ?????????? ? 3 ????? ??????? ?????? ??????. Han dömdes till 3 års straffkoloni.

    7. ?????? ?????? ???????????? – ???????????? ????????, ???? ????????????? ???????? «?????? ??????». . 7 Khubayev Ruslan Tamerlanovich – social aktivist, medlem av allmänheten rörelsen ”Övrigt Ryssland”. ???????? ??????? ? ???????? ?? ???????? ??????? ? ?????? 11 ??????? 2010 ????. Han har deltagit i evenemang på Manege torget i Moskva December 11, 2010. ??????? ?? ???????: 212, 213, 318. Dömd enligt artiklarna 212, 213, 318. ?????????? ? 4 ????? ??????? ???????? ??????. Han dömdes till fyra år i straffkoloni.

    Gilla kommentar: Thumb up 1

  25. Åsa H skriver:

    Till rysk NS.
    Denna lista får mig att tänka till ordentligt. Vill tacka dig för ditt inlägg. Hoppas fler läser det. Jag gav den tummen upp. Jag ska titta på det i morgon igen. Nu är timmen så sen.

    Gilla kommentar: Thumb up 0

  26. Åsa H skriver:

    Har ni publicerat det här någonstans?
    Om inte så gör det, så att folk får möjlighet att läsa. Ni kan väl börja här på Nationell.nu. Vad jag menar är att kommentaren borde vara en artikel som står överst på sidan, fast något annorlunda formulerad och nedkortad. Det räcker ju med ett frågetecken mellan meningarna. Huvudsaken är att listan på de fängslade finns med.
    Lycka till!

    Gilla kommentar: Thumb up 0

  27. rysk NS skriver:

    Hej Åsa !Frågateckn mellan raden är tekst på ryska,sedan kommer google övresätning.Det är bara flera namn på rent politiska fångar.De, som har nån i samband med våld att göra vi kallar krigsfångar.Listan på de 2 typer av fångar är för lång för att bli publiserad här.

    Gilla kommentar: Thumb up 0

Polls

Tror du mångkulturen kommer leda till ett etniskt inbördeskrig i Sverige?

Se resultat

Loading ... Loading ...

I Fokus

Aktuell video

Jan Milld sammanfattar 9/11 - mycket sevärd

Logga in