Flattr this
A A
RSS

Fria Tider kallar nationalisten David Duke för ”antisemit”

tis, 27 december 2011

Inrikes

Den förment regimkritiska sajten Fria Tider blir alltmer politiskt korrekt. I en artikel om den amerikanske presidentkandidaten Ron Paul kallas nationalisten David Duke för ”antisemit”.

”I november 1990 kandiderade antisemiten David Duke till senaten i Louisiana. Han förlorade mot en annan kandidat, men bland de vita väljarna hade han ett stöd på 60 procent. Förlusten berodde på att bara 9 procent av afroamerikanerna röstade på David Duke”, skriver Fria Tider.

Ironiskt nog pekar Fria Tiders artikel ut just judiska medier och rörelser som CNN och neokonservatismen som ansvariga för en smädelsekampanj mot Ron Paul. Ironiskt är också att Fria Tider kritiserar en smädelsekampanj mot Ron Paul samtidigt som man startar en egen mot David Duke.

Nationell.nu har tidigare rapporterat hur Fria Tider raderat en Bonnier-kritisk artikel.

Läs artikeln: Smädelserna som ska knäcka Ron Paul

Print Friendly and PDF

Flattr this

50 kommentarer till “Fria Tider kallar nationalisten David Duke för ”antisemit””

  1. Andreas N (SvP Värmland) skriver:

    Jisses! Hur kan man kalla David Duke för antisemit? Snacka om att ha noll koll.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 25

  2. Andreas skriver:

    Rätt komiskt också att sionisten Carl Lundström, gift med en judinna fö, skrivit den översta kommentaren under artikeln.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 27

  3. Eric skriver:

    Läser aldrig Ft längre, bara blivit sämre och sämre sen identitärerna och C.Lundström tog över den.

    Nyliberal sionist smörja.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 30

  4. Sdu skriver:

    jisses!!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

  5. Soldaten skriver:

    Sorglig utveckling men inte så förvånande.

    Alla lockas av pengar och biprodukten av det: populism…

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 19

  6. Mattias skriver:

    Idioter

    Plane and simple.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

  7. Byling skriver:

    Duke skall kallas sanningssägare , ty det är vad han är.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 34

    • dominique skriver:

      Tack för orden Byling. När förruttnelsen sätter tar sig först uttryck i märkliga namnbyten, sedan i att man börjar tona ner frågan om Världssionismen, vilket skett på sina håll, ingen nämnd och ingen glömd.
      Den brittiska patrioten William Jpyce kontaktades under trettiotalet och erbjöds en stor summa pengar om han skulle tona ned just denna fråga.
      vi kan vara säkra på att det inte var första och absolut inte sista gången någon kontaktades för att ”tona ned ” en viss fråga.
      hur kommer det sig att David Dukes bok Den judiska rasismen, inte ges ut, jo rättigheterna har köpts upp av en förement fattig person

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 11

      • Johan Björnsson skriver:

        Kan någon svara mig vem som har köpt upp rättigheterna till den svenska versionen av ”Den judiska rasismen”? Är det alltså någon som har gjort det och som sedan medvetet ser till att inte släppa ut den på marknaden i nytryck? Vem då i så fall?

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

      • Pilutt skriver:

        Det har påståtts förut och om det stämmer måste det ut i ljuset.

        Gilla kommentar: Thumb up 0

  8. Mats Brodin skriver:

    Fria Tider=Sionintiska Tider

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 14

    • Jimmy skriver:

      Nä nu pratar du om avpixlat..

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

      • Mats Brodin skriver:

        det e sant avpixlat är värre än ”fria”tider

        friatider kallar sanningssökare för antisemiter

        och avpixlat kallar svenskvänner för ”nazister” fast ibland skriver dom ultranationalister

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

    • Gråvargen skriver:

      Att kalla sanningssökare för antisemiter visar att tidningen går mot Ofria Tider!

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 17

  9. Patrick skriver:

    Helt sjukt.
    Vilken förbaskad smörja.
    Den där artikeln är som att läsa vilken bonnierskit som helst.
    Så lång tid (kort tid ) tog det alltså för fiender att ta över den där tidningen.
    Suck.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 15

  10. Jonas skriver:

    Jag läser aldrig den sidan. Den enda sida jag läser är Nationell.nu
    Allt annat är förbaskad smörja.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 26

    • S.Johansson skriver:

      +1.
      Jag får mina nyheter från Nationell.nu. Har slutat läsa alla andra sidor.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 17

  11. Frontal skriver:

    Föga förvånande så gav han en hel del bidrag till SD. Men även ND för den delen. Undrar vad han fick i gengäld.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

    • Jonas skriver:

      Ja jag har också hört att han gett pengar till både SD och ND. Hoppas bara att dessa partiers ledning hade vett nog att se till att pengarna kom till bästa nytta.

      Gilla kommentar: Thumb up 2

      • dominique skriver:

        Pippin den Lille såg nog till att pengarna hamnade rätt. Han brukar göra det

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 11

        • Jonas skriver:

          Ja undrar hur mycket som gått till att försörja hans egen existens. Men det var väl likadant innan han tog över rodret. Både SD och ND har ju alltid varit toppstyrda och uppdelat inbördes i s.k. ”politiker” och s.k. ”aktivister”, där de förstnämnda är något finare och tar alla pengar, medans de sistnämnda får slava utan en krona i ersättning.

          Gilla kommentar: Thumb up 4

          • Frontal skriver:

            Tja, han betalar ju sina barnflickor från Ryssland med partipengar. Bara en sådan sak är ju äckligt.

            Gilla kommentar: Thumb up 2

  12. Ano skriver:

    @Frontal

    En dåre på tronen.

    Lundström är kanske SÄPOs väg in?

    Han jobbar även nära ”IDENTITÄRERNA” och ger pengar till Fria tider.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

  13. Peter skriver:

    Orka bryr sig om en smutsig identitärsida.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

  14. dominique skriver:

    William Joyce sedermera ”Lord Haw Haw” kontaktades under trettiotalet och erbjöds ab judarna en stor summa pengar om han tonade ned judefrågan, han vägrade.
    det var inte första gången och avgjort inte den sista som en nationell kontaktades för att ”tona ned ” en viss fråga

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

  15. dominique skriver:

    Ett tecken på att rötan har smugit sig in en rörelse syns alltid när man ändrar namn för att efter det börja ”tona ned ” vissa ”känsliga” frågor.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

  16. mysmajcus skriver:

    Rent tekniskt är väl knappast någon vän av judarna, sålunda kan han väl kallas en antisemit. Jag tycker själv att Duke är både förnuftig och framförallt rakryggad och ärlig, men jag ser inte vad som är så upprörande med att han kalla antisemit som ändå är ett tramsord utan någon meningsfull betydelse.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

    • Fosterlandsvakt skriver:

      De försöker smäda honom med ett missvisande epitet och därmed ge hans ord mindre tyngd. Men saken är att Dr David Duke inte har ett enda argument som han inte kan backa upp med källhänvisning och konkreta exempel. Därmed är han inte ”antisemit” – korrekt term hade varit t.ex ärlig. Men nu var deras syfte uppenbarligen att sänka hans trovärdighet, och då slänger man sådana ord framför personen. Judiskt…

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 11

      • Johan Björnsson skriver:

        Jag har egentligen aldrig förstått varför folk ska bli upprörda över att bli kallade ”främlingsfientliga” och ”antisemiter”?

        Jag är främlingsfientlig (fientligt inställd till att främmande kultur och främmande folk kommer in i mitt land/Europa) och jag är antisemit (jag är emot judendomen och judarna, och vill att den läran och detta folk ska ut ur Väst, dvs ”anti-semit”)!

        Vilka som läser denna sida är inte det?

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 18

        • Jojo skriver:

          Hur vettigt tror du det framstår om vi kallar oss själva för antisemiter och främlingsfientliga inför folket?

          Gilla kommentar: Thumb up 2

          • Stormtrooper skriver:

            Hur ska vi kunna vinna folkets stöd till våra åsikter om vi inte vågar uttrycka dessa åsikter till folket?

            Jag håller med Björnsson här, även om man kanske inte ska använda just de orden så skulle jag på frågan ”är du antisemit?” mycket väl kunna svara: ”Ja, jag är anti judar i Europa, judarna får bo någon annanstans.”

            Gilla kommentar: Thumb up 2

        • Andreas skriver:

          Bra idé

          Vi börjar använda fiendens lögnaktiga smädelseord om oss ist för att använda ärliga och korrekta epitet. Du borde bli utsedd till årets geni.

          Förvrigt är det mer än ironiskt att FT anklagar andra för en smädelsekampanj samtidigt som de bedriver sin egen mot Duke.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

          • mysmajcus skriver:

            Man behöver inte använda fiendens nyspråksord men jag tycker inte heller man behöver bli hysterisk om de slängs efter en. Jag ser mig sj inte som antisemit, jag har absolut inget mot judarna, så länge de håller sig utanför de europeiska länderna. Men jag blir inte gråtfärdig om någon skulle kalla mig det.

            Gilla kommentar: Thumb up 0

    • Johan skriver:

      Förbannade pucko!!!

      Gilla kommentar: Thumb up 1

  17. Valentin skriver:

    Fria Tider tigger jämnt massa pengar från sina besökare, sidan är typ nere 50% av tiden, uppdateras ibland allt för sällan med nyheter som inte har någon nyhetsvärde. Fria Tider är inte rakryggade, de kryper för sionismen i sann Jonas Gardell -anda, lägger sig på alla fyra.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 12

  18. Savanten skriver:

    Fria Tider har en del intressanta artiklar om vissa ämnen, det måste jag ge dem. De har också haft ganska högt tak när de gäller kommentarer till artiklarna och judefrågan har fått diskuterats utan allt för mycket saxande.

    Nu verkar det dessvärre ha blivit en liten annan framhållning än tidigare och som redan nämnts så verkar de ha fått nya ”direktiv” att förhålla sig till.

    Politiskt inkorrekt var tidigare alternativmedias okrönte sionistpropagandakonung med stort utbud gällande hat mot muslimer och kärlek mot Israel/judar/judendom. I kommentarsfältet fick judar knappt nämnas och under absolut inga som helst omständigheter fick de nämnas i negativa ordalag, dessutom var nationalistiskt tänkande förbjudet – vilket ofta ledde till stor kritik från många besökare. Därför såg de sig tvungen att byta taktik.

    Avpixlat skapades. Den är snarlik PI, men vid en närmare titt på den så går det faktiskt att se att VISS kritik mot judar faktiskt får yppas i kommentarerna och de som tidigare lämnat sidan pga av PIs tidigare hållning har kunnat återvända och får nu intrycket av att de har möjlighet att diskutera även den frågan. Dessa individer är dock lurade.

    Det som har hänt är att de förvisso låter VISSA UTVALDA kritiska kommentarer stå kvar, men endast sådana som de anser sig kunna debatterar emot. När ett dylikt inlägg skrivs så kommer stormtrupperna fram och gör följande: med en ratio på 10:1 i proisraelisk favör attackerar de påståendet hårt. De försöker på alla möjliga tänkbara vis få den som skrivit inlägget att antingen revidera sin inställning genom den psykologiska effekten av att ha så många motargumentörer emot sig eller om inte det fungerar försöker de få andra läsare att tycka att personen i fråga är en dåre (karaktärsmord). Vissa låter sig övertalas och de andra väljer åter att lämna sidan i frustration.

    Trycket blev för stort på PI gällande judefrågan och de har nu en ny strategi där de valt att försöka avradikalisera eller rent av ännu bättre neutralisera de nationella genom bytet till den nyskapade avpixlat. De får läsaren att tro att det har ”lättats på trycket” genom att genomföra tidigare nämnda smutsiga fulspel.

    Jag får intrycket av att det är precis samma sak som har hänt/håller på att hända på FT. Där har ingen ny sida skapats utan istället smyger de in förändringen men de har samma slutmål som avpixlat.

    Allt för många börjar få vetskap om hur det ligger till gällande judars enorma inflytande och hur de försöker spela ut oss själva mot varandra till vår egen undergång. Då får blånekande av detta från deras sida effekten att gruppen som känner till detta känner sig ännu starkare samt att det gör det lättare att påvisa för andra att vi faktiskt har rätt i sak. Därför ”tillåter” de liknande kvasidebatter i ämnet som de själva kan skapa och styra vara den lilla ventil som lättar på trycket och i sin naivitet, sitt övermod, förmodar de att de kommer lyckas med det. GLÖM DET!

    Sanning är sanning – lögn är lögn. Det kan inget byte av domännamn, ändring av strategi/taktik förändra och även om lögnen kan segra en kort stund kommer sanningen att vinna i slutändan.

    Det kan vara svårt att känna just detta, men i tyngre tider gäller det att ha i åtanke att VI ÄR PÅ DEN VINNANDE SIDAN OCH VI KOMMER ATT VINNA!

    Kärlek bröder och systrar.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 21

    • Marcus skriver:

      Man blir mörkrädd på riktigt.

      Inte ens hemsidor på Internet säger alltså sanningen i längden. Det du beskriver om Avpixlat & Fria tider är på ett sätt mer skrämmande än etablerad judemedia.

      Vad är det för diktatur vi lever i?

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

      • Savanten skriver:

        Vi lever i en diktatur av den allra hemskaste sorten, den där folket inte ens vet om att de lever i den och dessutom gör allt de kan för att behålla den.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

    • redaktionen redaktionen skriver:

      Intressant analys. Detta påminner om hur extremt ofria alla medier är, inte bara västerländska, och vilket mentalt och ekonomiskt järngrepp judarna har på dem. Tillbringar minst 10 timmar om dagen framför alternativa media som RT, The Real News Network, Democracy Now!, PressTV m.fl. Alla är i och för sig bra på sina sätt, men ingen vågar säga sanningen om det allvarligaste och mest uppenbara, hur en enda etnisk sekt har tagit kontroll över världens ekonomi, media och politik. Man kunde tro att t.ex. Chavez, Morales och Castro skulle vara fria eftersom de om några har sett sina folk slaktas och förslavas under Milton Friedman och det Rothschildstyrda imperiet USA, men de tillber fortfarande den judiska marxismen och hyllar författare som Noam Chomsky. Inte heller iranska media berör judefrågan det minsta. Och Al Jazeera är ju inte ens värda att nämnas i sammanhanget:

      http://www.nationell.nu/2011/11/14/sionistiska-judar-bakom-engelska-al-jazeera/

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 14

  19. Axel skriver:

    Gillar FriaTider. De har som funnit en fin liten nisch mellan AP (som jag aldrig läser) och nätdrogen Nationell.nu.

    Orkar inte hetsa upp mig över den här artikeln, t.ex. Hitler kallade sig antisemit och sina idéer antisemitiska och Kevin MacDonald talar konsekvent om antisemitism när det kommer till kritik av judar. Inte som Nationell.nu precis men FT funkar!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

    • redaktionen redaktionen skriver:

      Hitler var verksam på 1930-talet. Kevin MacDonald är akademiker och måste använda ordet i sina böcker.

      Mycket märklig diskussion vissa för här.

      Innebörden av ordet ”antisemit” är en person som är omoralisk, hatfull och lögnaktig, kort sagt: ond. Menar ni på fullaste allvar att vi skall börja utmåla David Duke som en sådan människa? Det spelar ingen roll vad ni själva lägger för betydelse i ordet eftersom ni inte har kontroll över det. Hade Fria Tider velat göra en korrekt beskrivning av David Duke så är antisemit det sista ordet de skulle använt. Han är nationalist och slutar aldrig påpeka att han inte hatar judar eller några andra, utan att alla folkslag – inklusive judarna – skall ha rätt till ett eget land. Duke är motsatsen till hatfull och lögnaktig. Hans filmer genomsyras av ödmjukhet och rakryggat sanningssökande. Det är den korrekta beskrivningen av honom.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 12

      • Savanten skriver:

        Håller med. Antisemit är inget ord som någon nationell över huvud taget bör använda sig av för att beskriva vare sig någon annan eller sig själv. Vi äger inte det ordet och kommer aldrig någonsin ha tolkningsrätt på det – det är ett ord som jobbar FÖR judarna oavsett hur just du som individ behagar tillskriva det någon egen tolkning.

        Att säga att en antisemit är någon som judarna inte tycker om kan jag hålla med om. Utifrån en subjektiv tolkning som denna så vore det naturligtvis en ära att bli kallad antisemit, men ordet har inte den betydelsen i majoritetens förgiftade sinnen och då måste ändå kontentan bli att ordet inte bör sättas i samband med någon nationellt sinnad person om man nu inte har för avsikt att svartmåla denne.

        Att judar kallar David Duke antisemit är alltså helt i sin ordning, men att som nationell använda epitetet mot en annan nationell är oerhört korkat eftersom det per omgående diskvalificerar allt denne har att säga – oavsett vad som yttras.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

      • Axel skriver:

        Du har rätt, skulle heller inte kalla varken Duke eller mig själv för antisemit. Hetsar dock fortfarande inte upp mig eftersom vet var FT står i judefrågan och inte förväntade mig något annat. Skrev en gång en kommentar på en artikel om hur kristna symboler skulle bort från offentligheten i något land, där jag frågade om det var judiska grupper som gick i bräschen för förbuden, precis som i USA. Raderades.

        OT: Aron Etzler, den senaste vänsterpartisten som söker bli partiledare, får utslag på min jewdar. Någon som har koll?

        Gilla kommentar: Thumb up 4

  20. Nationalist skriver:

    ”An anti-Semite used to mean a man who hated Jews. Now it means a man who is hated by Jews.” -Joseph Sobran

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

  21. Lasse Wilhelmson skriver:

    Savantens analys är korrekt. För min egen del började dessa problem redan 2004, efter det att jag publicerat banbrytande artiklar om Israel och sionismen i DN och SvD. Det gick sedan ganska snabbt ”utför” och den sk vänstern satte kniven i min rygg och lämnade fältet fritt för alla andra. Jag förstod att det var kört, när FiB/k:s papperstidning 2005 vägrade att publicera min artikel ”Med ´antisemitismen´som politiskt vapen.”

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2005/05/01/med-”antisemitismen”-som-politiskt-vapen/

    Och jag vet vad som hände, eftersom jag då satt i såväl tidningens redaktionskommitté som i föreningens riksstyrelse.”Vänstern” är dörrvakter och gör drängtjänst åt sionismen med Noam Chomsky som internationell förgrundsfigur. Och David Duke skriver och producerar numera ingenting som kan betraktas som judehat. Hur det var i hans ungdom vet jag mindre om, men även om han då kunde betraktas som rasist, så bör han ha extra kredit för att på äldre dagar ha ändrat sig.

    Av intresse är kanske att denna artikel är den mest lästa av alla mina artiklar på nättidningen Sourze, men även för övrigt. Mohammed Omars intervju med mig ”Värstingen” undantagen som läst av 10 tusentals personer. Men det var långt senare under 2009.

    http://lassewilhelmson.wordpress.com/2009/04/28/varstingen-intervju-med-sionistkritikern-lasse-wilhelmson/

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

  22. Erik skriver:

    Där förlorade Fria Tider min respekt. David Duke är en hedersam och insiktsfull man värd att se upp till.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

Polls

Tror du mångkulturen kommer leda till ett etniskt inbördeskrig i Sverige?

Se resultat

Loading ... Loading ...

I Fokus

Aktuell video

Jan Milld sammanfattar 9/11 - mycket sevärd

Logga in