Flattr this
A A
RSS

Filmer från Svenskarnas partis nationaldagsfirande

ons, 08 juni 2011

Inrikes

Mellan 5-6 juni anordnade Svenskarnas parti utbildningsdagar och nationaldagsfirande i en ursvensk stugby i Värmland.

Några aktivister från Värmland har lagt upp två filmer från dagarna.

Se filmer:

Print Friendly and PDF

Flattr this

68 kommentarer till “Filmer från Svenskarnas partis nationaldagsfirande”

  1. B skriver:

    väldigt oprofessionella filmer. Hoppas inte att det är amatör videos och inte deras medias filmer. Varför går alla runt och knappar med mobilerna och varför dricker alla läst från coca cola?

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 19

    • Patriot skriver:

      Ja det känns ganska konstigt att precis efteråt Dan Eriksson pratat om det skadliga med kapitalismen så är det nästa man får se en massa coca-cola och fanta burkar!!!!!!

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 27

      • Patriot skriver:

        Det ser också ut som självaste Dan Eriksson tar sig en fanta i andra videoklippet.

        Inte för att låta löjlig, folk får väl dricka vad de vill, men är det inte lite dubbelmoral att å andra sidan typ mana till kamp mot storkapitalismen och sedan därefter stödja den?

        Bara jag som tycker det är märkligt?

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 20

        • Svensk kamp skriver:

          Jisses! ORKA!!

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 28

        • Lyn skriver:

          ”Bara jag som tycker det är märkligt?”
          Får de inte ha kläder på sig eller ha tv-apparater ,mikrovågsugnarna och datorer heller? =)

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 19

          • Patriot skriver:

            De får väl göra vad de vill så länge det är inom lagens ramar?

            Men det är väl inte det som vi pratar om, utan om de verkligen är lämpligt att servera coca-cola och dylika storkapitalistiska/mångkulturella drycker på nationella möten? Tycker du själv inte det är märkligt på ett nationellt möte och på självaste nationaldagen att servera fanta och coca-cola och det efter att man fördömt kapitalismen i ett tal? Sedan går man och öppnar amerikanska storkapitalistiska drycker?

            Hör det till tycker du? Varför då inte avsluta nationaldagen med ett besök på McDonalds?

            Men skulle det passa?

            Som det stod på ett klistermärke från Nationaldemokraterna: ”Socialdemokraterna, Coca-Cola och McDonalds för de som inte kan tänka själva. Folk – Familj – Fosterland, för de som kan tänka själva.

            Passande då att servera coca-cola? Både SVP, Nordiska förbundet, info-14 osv har gjort det och tycks fortsätta med det varje gång, trots att de själva säger sig vara emot det, och trots all konstruktiv kritik om det olämpliga att servera tex multinationella superkapitalistiska mångkulturella företags drycker, istället för svenska, de får efter varje gång.

            Märkligt tycker jag. Men ta det inte som gnäll, det är konstruktiv kritik som är till för att läras av och ta efter för ert eget bäst och för ”rörelsens” bästa, inte till för att reta upp eller provocera. Försök förstå skillnaden.

            Men väldigt positivt i alla fall att ingen alkohol serverades. Tummen upp!

            Mvh

            Gilla kommentar: Thumb up 3

      • Nordisk skriver:

        Hade du hellre sett ölburkar? För min del var det glädjande att bevittna en föreställning där alkoholen lyste med sin frånvaro.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 17

        • Patrik Grums skriver:

          Jag var med och arrangerade. Denna video är inte från SvP media utan en liten egen film vi i värmland gjorde med en Telefon Kamera. Och eftersom det var Familje firande valde vi att bara servera läsk. Och om polisen skulle storma in hadde dom änn mindre anledning å hitta på fylleslag eller liknande då vi serverade endast läsk och kaffe. Dessutom tycker jag att det är ett bra föredöme. Varför måste man ständigt ha alkohol med i alla firanden ? men vi hindrade ingen från att ta med eget.
          SvP värmland

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 24

          • Hubba skriver:

            Läsk = bra.
            Men vad är det för fel på alla de svenska läskedrycker som finns? Sockerdricka, hallonsoda, fruktsoda, champis, pommac, portello mm.

            Gilla kommentar: Thumb up 0

        • marcus skriver:

          Finns faktiskt en poäng i det hela. Ständigt klankar vi på vänsterdrägget som inte följer sitt budskap utan klär sig i märkeskläder, äter på McD osv. Varför inte dricka lättöl, svagdricka osv? Själv har jag valt bort Coca-skitet sedan urminnestider. Skall det drickas lemonad så har vi sockerdricka, hallonsoda och många fler

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

      • Lars skriver:

        Jag håller faktist med.

        Gilla kommentar: Thumb up 3

    • Ronja Nord skriver:

      Gnäll, gnäll, gnäll, gnäll.
      Gnällarna suger musten ur mig. Hur orkar dessa som KONSTANT sitter & letar fel? Hur orkar dessa?

      Patetiska & bör skämmas!
      Varför kan inte butterburkarna/ gnällspikarna se vad sanna kämpar gör för något bra!?

      Lyft någon gång ist jä#”a bromsklossar!^^

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 34

      • Wilhelm skriver:

        Jösses ..ta en jude-cola och lugna ner dig ;)

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 18

      • Pär Sjögren skriver:

        Och själv sitter du och skriver under påhittat namn.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 15

    • Jon Karlsson skriver:

      Den dagen du kan svensk grammatik, den dagen har du rätten att klaga över skitsaker.
      Oj, oj vad hemskt att dricka Coca-cola, det har du säkert aldrig gjort i hela ditt liv och ännu värre skicka ett sms på självaste nationaldagen, fy vilka dåliga nationalister.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

  2. Peter skriver:

    För att SvP bara är NSF kamouflerat i andra färger?

    Gilla kommentar: Thumb up 3

    • Patrik Grums skriver:

      SvP är definitivt inte NSF i kamouflerade färger. NSF är ett avslutat kapitel, och Svenskarnas parti är nått helt annat.
      SvP värmland

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 18

    • Martin Ekedahl skriver:

      Det är Expos beskrivning av verkligheten, ja, men Expos beskrivningar befinner sig, liksom i det här fallet, ofta väldigt långt från verkligheten.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 13

  3. Andreas N skriver:

    Detta är från SvP-Värmlands videoblogg. Allt på den kanalen har filmats med en mobiltelefon, så filmerna är amatörmässigt gjorda med glimten i ögat ;). Talen togs bort medvetet i båda filmerna och man fokuserade mest filmandet på allt runtomkring.

    Redaktionen: Lägga gärna till den här informationen till artikeln.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 16

  4. Christopher Pedersen (SvP) skriver:

    Jag tycker att det är dumt att lägga upp mobilfilmer när vi har en mediagrupp som har filmat tal, aktiviteter och firandet med bra kameror och som sköter om en snygg klippning och redigering med.
    I fortsättningen hoppas jag att medlemmar och aktivister till SvP väntar med att publicera eget material innan de officiella filmerna kommit upp.

    Får väl även säga att själva firandet var helt fantastiskt trevligt, helt klart ett av de bästa jag varit med om. Det var riktigt roligt att träffa partikamrater från hela landet och stifta nya bekantskaper i det fina vädret.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 22

    • Andreas N skriver:

      Folk vill gärna inte ha endast en officiell version. Kanalen använder vi som ett komplement för att visa aktivismen från värmlänningarna och händelser som sker i Värmland utöver rapporterna som läggs upp på hemsidan. Filmerna är ju också namngivna ”Ur en värmlännings perspektiv 5/6 2011″ och den andra med beskrivningen ”En värmlännings betraktelser”. Jag ville bara ha upp filmerna så fort som möjligt så jag kunde fokusera på 2 andra artiklar som måste upp.

      Men vi lever ju också i ett modernt samhälle och det fanns många ”vanliga” personer som filmade oss hela tiden. Och nu kan man enkelt slänga upp filmer direkt från mobilen till Youtube. Så det kommer säkert att dyka upp fler amatörfilmer. Jag sälv uppskattar just amatörfilmer ;) Jag själv försöker medvetet göra det tvärtom och med så lite redigering som möjligt.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 20

      • Svensk kamp skriver:

        Dock så är det inte särskilt bra att dessa kommer upp före de officiella. Ett första intryck är viktigt och det blir aningen missvisande om folk ser dessa filmerna långt före en officiell, seriöst klippt. Detta är inget komplement just därför. Hoppas också att redaktionen tydliggör att detta är två amatörfilmer så inte ytterliggare missförstånd uppstår.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

        • Andreas N skriver:

          Förstår hur du menar. Fast filmerna visar ju att arrangemangen är seriösa. Här är det ju filmandet folk klagar på.

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

  5. Kristian skriver:

    Haha, roliga kommentarer här… gnällas över att folk dricker läsk.. antar att folk hade föredragit nationella endast dricker vatten?

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 15

    • Ragvald skriver:

      Ja, varför inte? Men glöm inte mjölken!

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

      • Stormsvalan skriver:

        Ja ekologisk. Från en gård nära dig.

        Gilla kommentar: Thumb up 2

        • Peter H. Norrland skriver:

          Visserligen, men kan nån nämna ett vuxet djur som dricker mjölk!?
          Själv dricker jag inte mjölk för jag gillar inte smaken, oavsett om den är iskall eller inte så vänder det sig i magen!
          Däremot äter jag mängder av ost i alla former, det är både godare och nyttigare tycker jag.

          Tyvärr kan jag erkänna att jag är lite svag för Coca-Cola, och om det sen gör mig mindre nationalistisk eller nationalsocialistisk i en del folks ögon skiter jag i, det är bara jag som avgör vad jag själv har för åsikter, ingen annan!
          Jag vet att det är skit, beroendeframkallande och onyttigt, men det är lik förbannat gott!

          Jag känner till allt för många ”renlevnadsmänniskor” som dött knall och fall av bla. cancer, trots att de både idrottat, druckit mjölk, avstått alkohol och tobak mm, så jag tror inte att lite extra socker är så farligt.

          Sen kan man ju alltid diskutera om man ska stödja ett företag som med ett super-topphemligt recept ändå låtit en enda utomstående person ta del av originalreceptet, och det var en (eller två?) judisk rabbin, bara för att han skulle kunna konstatera om det var genuint ”kosher”!
          Annars hade väl ”The Coca-Cola Company” blivit drabbade av en världsomfattande bojkott!?

          Hur som helst är det bra att stödja våra bönder, så ni som älskar mjölk kan ju köpa några liter extra nästa gång, för Sakens skull!

          Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

    • Alexander Sjögren skriver:

      Kristian, vatten är den allra bästa drycken. I läsk finns alla möjliga skadliga tillsatser bl a socker.

      Jag ryser också till när jag ser vänner ta fram en Coca-cola. Den är bannlyst hos mig sedan länge tillbaka. Dessutom är drycken mycket ohälsosam och den skapar ett visst beroende, vilket är meningen.

      Men, en gång är ingen gång brukar man säga. Huvudsaken är att kamraterna träffar varandra i en naturskön miljö.

      Och, kamrater, lyssna på Ronja Nord – vi germaner brukar alltid lyssna på de visa kvinnornas råd!

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

    • Mikael Skillt skriver:

      Vatten, mjölk och en skvätt kaffe kommer man långt med. Läsk är ju bara en massa socker och konstgjorda smakämnen, det bör väl alla försöka att välja bort.

      Gilla kommentar: Thumb up 3

      • Svensk kamp skriver:

        Sant, men samtidigt är allt relativt. Efter en lång, varm dag i solen kan ibland blodsockret sjunka ganska kraftigt. Ett par klunkar läsk (snabba kolhydrater) kan få upp nivåerna igen. Dock så duger vatten i de flesta lägen, något som även serverades där vid sidan om kaffe och saft mm.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

  6. Kristian skriver:

    skulle va egen producerad mjölk sånnafall då, eftersom man inte bör köpa saker

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

  7. line skriver:

    varför lägger nationell.nu upp detta? är såklart inget partiet har filmat utan en medlem som ville dela med dig av sitt mobil material. sen kan man ju undra om folk som skrivit här ovan aldrig druckit läsk? och även osvensk öl? vilken nivå ligger ni på? ja rycker bara på axlarna för jag förmodar att ni inte är annat än internet krigare.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 15

    • redaktionen redaktionen skriver:

      För att nationell.nu är en nyhetstjänst. Fler dumma frågor?

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

  8. Andreas N skriver:

    Nej men för att kommentera dagarna istället för filmerna. jag hade jättetrevligt båda dagarna, alltid trevligt och knyta banden mellan partikamrater över landet. Ännu trevligare var att få träffa nya värmlänningar som nyligen sökt sig till partiet :)

    Utbildningsdagen var suverän. Perfekt att kunna få sitta ute istället för inne i en lokal i den värmen då föredragen höll igång ända fram till 21-22 tiden på kvällen. Alla föredragshållare tog upp viktiga saker som vi sen fick sitta i grupper och diskutera efter varje föredrag. Filmer kommer givetvis att publiceras och bör spridas.

    Nationaldagen var så rolig enligt mina barn. Och jag har aldrig varit med om en nationell sammankomst med så mycket folkgemenskap tidigare. God mat, skratt, sång, tal och lekar för barnen. Jag kan då inte vara nöjdare.

    Tusen tack till alla som gjorde mig och min familj supernöjda!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 20

    • Alexander Sjögren skriver:

      Dessa ord värmde, Andreas, precis som jag tänkte. Detta kallas ta del av vår folksjäl!

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

  9. Gunnar skriver:

    Vi måste verka och leva på ett sådant sett att det speglar samhället vi vill skapa. Hyckleri och dubbelmoral hör till de gamla politikernas skola. Alltså antar jag att SvP vill leva i ett samhälle med multinationella judiska företags produkter.

    Ryktet säger att Motståndsrörelsen har som regel att alltid servera vatten eller ekologisk mjölk på sina tillställningar, bara för att dra en paralell.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 12

    • Kristian skriver:

      Du menar att smr vill eftersträva ett samhälle som endast lever på vatten å mjölk? är de ett litet fängelse som ska skapas? rensa bort allt som finns i butikerna, prylar och mat och recept som endast är svenska…. ja lycka till

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

      • Kristian skriver:

        för att rätta mig själv lite så ska de vara ”få finnas kvar” efter ”endast är svenska”

        Gilla kommentar: Thumb up 1

      • Pär Sjögren skriver:

        Nej,men att servera bättre produkter än coca-cola och annat skit.

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 13

      • Alexander Sjögren skriver:

        Kristian, nu tar du i. SMR föregår med gott exempel. Så skall det vara. Aldrig hört något om ”självtukt”?

        Jag instämmer också med Klas Lund när han förspråkar att undvika TV och de allmänna medierna.

        Att vara nationell, är att underkasta sig naturlagarna, dessa är stränga men ack så vackra!

        Frihet är bundenhet till naturlagarna, till folket, till familj, till seder och bruk…

        Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 10

        • Pär Sjögren skriver:

          Alexander: kontakta mig.
          nationell.nu har in mailadress

          Gilla kommentar: Thumb up 3

  10. Dan Eriksson skriver:

    Förvånande att alla som klagar är anonyma, det måste vara 2000-talets mest talande trend.

    Ja, det serverades drycker från Coca Cola Company, och det är en kritik som tagits upp internt och något som förhoppningsvis kommer rättas till i framtida arrangemang. Men det är också den enda kritik som går att rikta mot de värmländska arrangörerna, och det är verkligen en piss i havet mot allt det fantastiska de lyckades åstadkomma när de mindre än 24 timmar innan start, på en lördagkväll, stod utan lokal för alla gäster som var på väg.

    En rättelse också; det som syns på första filmen är från min föreläsning under söndagen, medan talet var något jag höll på självaste nationaldagen. Jag antar att officiella filmer kommer publiceras från båda dagarna vad det lider.

    Jag hade oerhört trevligt, och man lyckades verkligen få en familjär och avslappnad stämning. Samtidigt fick hundratals värmlänningar träffa oss under själva firandet, istället för att vi gömde oss undan i stadens utkanter. Många nyfikna inspekterade våra fanor och kollade in aktivisterna, och man kunde verkligen se förvåningen över att det inte var spädbarn vi grillade till middagen.

    Stor tack till värmlänningarna för arrangemanget och alla som slöt upp!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 47

  11. redaktionen redaktionen skriver:

    Ganska bisarr diskussion. Ungefär som när Salem 2009 slutade i en kritisk hysteri om en cylinderhatt. Se kommentarerna:

    http://www.nationell.nu/2009/12/13/600-tagade-i-salem/

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 14

    • THOMMY skriver:

      fyfan va bra :D askul o läsa kommentarerna, får ja bumpa den artikeln?=)

      Gilla kommentar: Thumb up 0

  12. AdamRa skriver:

    ”Telefon Kamera. Och eftersom det var Familje firande”.

    Hur vore det om man vårdade vårt språk först och främst? Versaler och särksrivningar gör att man blir förvånad och en smula rädd. Är detta Sveriges framtid?

    Gilla kommentar: Thumb up 3

    • Dan Eriksson skriver:

      Hej du anonyma kämpe. Din konstruktiva kritik är fantastisk och givande, och jag känner att den svenska nationalismen tog ett stort steg framåt tack vare just ditt anonyma klagomål.

      Självklart kan man inte vara nationalist om man inte kan skriva som Viktor Rydberg. Folkgemenskapen säger klart och tydligt att den är till för alla svenskar, utom de som särskriver. Det är det logiska och helt klart det viktigaste, därför bör vi fokusera på två särskrivningar.

      Kom ihåg det svenskar — våga inte organisera er mot invandrarvåldet, mångkulturen och globaliseringen om ni inte är felfria i ert skrivande. För det vet vi, att alla som organiserar inom nationalismen vill och ska bli skribenter.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 44

  13. Andreas N skriver:

    Självklart så tar vi i SvP-Värmland till oss av den sakliga kritiken. Detta var vårat första större arrangemang.

    Vi hade också valmöjligheten att välja vatten eller saft utöver sötdricka. Sen så har ju dom flesta karaktär nog att veta vad måttliga mängder är.

    Jag skulle vilja sett Greger Walhgrens min under denna helg. Först sitter han och myser och tror att han kan luta sig tillbaka och känna sig nöjd över att vi blev av med lokalen till att i nästa stund kräla runt på marken och slita sig i håret likt matadoren i Tjuren Ferdinand när vi hamnade på Mariebergsskogen.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 26

    • Jag tyckte att ni gjorde ett fantastiskt jobb rakt igenom! Det är verkligen den minsta petitessen att gnälla över vilken läsk som serverades, utöver vatten och saft då. Men om det samtidigt är det viktigaste klagomålet så säger det ju en del om hur lyckat det var. ;)

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 16

  14. Micke skriver:

    Jag gillar värmlänningarnas filmer. Skrattade som fan åt deras kanotfärd. Det är annorlunda men kul och följa deras aktivism.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

  15. Kettil F. skriver:

    Undrar vad guiden på rundturståget sa?

    ”- Till vänster ser vi Sätervallen och den gamla Spikgården.”
    ”- Till höger ser vi Svenskarnas Parti som firar Nationaldagen.
    Inga negrer, inget bråk. Inga störande muhammeds, inget knark. Endast nyktra, trevliga svenskar som njuter av sommaren.”

    Ett utmärkt initiativ!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 28

  16. Alexander Sjögren skriver:

    Hej Dan Eriksson och Pär Sjögren (min kusin?) alla kamrater bör vara anonyma. Varför? Därför att våra motståndare förfogar över alla medel för att skada oss.
    Många österrikiska kamrater sitter bakom galler därav Gottfried Küssel och Gerd Honsik. Många tyska kamrater sitter bakom galler därav Horst Mahler.
    Jag har en lista på närmare 250 kamrater världen över som sitter i fängelse på grund av sina nationella åsikter.

    Jag vill inte att det skall hända något åt mina svenska kamrater, de är min familj, min ätt, mitt folk.
    Jag vet att det är ogermanskt att kämpa i det dolda. Germanen har till och med föraktat pilbågen – tvekampen var det endast hederliga.

    Men, vi måste anpassa oss till våra fiender som ”arbetar” bakom kulisserna. Om det är nu frimurarna eller bilderbergare, alla arbetar i det dolda. Frimureriet denna ”verkstad” som förvandlar icke-judar till konstlade judar har hittills lyckats med att initiera många revolutioner och krig – i stort sätt alla sedan Karl den Store!

    Jag har till och med föreslagit att kärnan av våra kamrater skulle skapa en egen loge (Thule orden?) för att kunna arbeta effetivt.

    För mig är alla kamrater lika värda, alla som kämpar mot den sionistiska globaliseringen, om de nu är ND, SvP, SMR om de befinner sig i andra delar av Europa, Asien eller USA och Ryssland, alla är välkomna i kampen!

    Vi kämpar för en nationell identitet, för en nationell suveränitet och för en nationell solidaritet!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

    • Dan Eriksson skriver:

      Visst kan man vara anonym om man så önskar, men det är knappast någon slump att de som kommer med plump kritik i Nationell.nu:s kommentarsfält gång på gång är anonyma. Problemet med det är dels att de väldigt sällan kan stå för sina åsikter när (om) man träffar dem i verkliga livet, dels att vi inte har någon aning om ifall kritiken verkligen kommer från nationalister eller från folk som arbetar för maktens eller sina egna antisvenska intressen.

      Dessutom håller jag inte med dig om att ”alla kamrater bör vara anonyma”. Det vore absurdt. Ska vi ha en rörelse utan företrädare? Dessutom, när vi håller på och döljer oss bakom anonymiteten så utstrålar vi att det vi håller på med skulle vara något fult eller felaktigt, när vi borde utstråla den exakta motsatsen.

      Och sluta skrämma upp folk, du gör vår sak en stor otjänst. Det är inte farligt att vara öppen med sina nationalistiska tankar i Sverige, och du kan inte jämföra det med att vara revisionist i mellaneuropa.

      Den absoluta majoriteten av alla ”öppna” nationalister döms inte till fängelse för sina åsikter. Den absoluta majoriteten av alla ”öppna” nationalister har aldrig något problem med träskvänstern. Den absoluta majoriteten av alla ”öppna” nationalister blir inte av med sina jobb. Ja, det händer för en del och det är inte acceptabelt — men om det ska vara en anledning för nationalister att förbli anonyma så låter man fienden sätta reglerna.

      …dessutom, vad spelar det för roll? Om media hänger ut oss, polisen dömer några av oss till fängelse och några av oss blir av med jobbet? Är det viktigare att vi idag kan leva bekvämt med en god inkomst och långa semestrar än att kämpa för det som är rätt? Vad spelar det överhuvudtaget för roll att jag som individ kan leva gott materiellt när det betyder att kommande generationer svenskar får leva som en minoritet i sitt eget land?

      De allra flesta som är anonyma är det av egoistiska skäl, och bör vara de sista att kritisera nationella aktivister för att de dricker läsk av fel märke. Det är inte bara ogermanskt, det är allmänt ohederligt, fegt och ynkligt.

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 27

      • "adde" skriver:

        Jag har på de senaste året fått stort intresse i naturvetenskap och bestämt att jag har som mål att bli läkare.

        Hur detta skall gå om folk visste var ens tankar låg, det tror jag att samtliga kan lista ut svaret på. Jag skulle troligen inte ens komma in på utbildningen av anledningen att jag har ”fel” värdegrund. Annars hade jag inte varit diskret med vad jag tycker om dagens situation i Sverige. Vissa måste vara anonyma men ändamålet skall inte vara att kasta skit.

        Sen att vissa är anonyma bara för sakens skull och för att kunna kasta skit gratis är bara sorgligt och beklagligt.

        Eloge till de offentliga nationalisterna som Dan Eriksson ovan bl.a.

        Gilla kommentar: Thumb up 0

    • Pär Sjögren skriver:

      Då dan har svarat och jag håller med i det han skriver så svarar jag dig inte alexander :)

      Gilla kommentar: Thumb up 3

  17. Kettil F. skriver:

    Den svenskfientliga tidningen NWT skrev om firandet:

    Publicerad: 2011-06-04 11:05
    ”Svenskarnas parti firar Nationaldagen i Värmland
    VÄRMLAND: ”Direkt sprunget ur nazismen”

    Det ganska nya partiet Svenskarnas parti ska fira Nationaldagen någonstans i Värmland. Söndagen före ska de också hålla utbildningsdagar.

    – Partiet är direkt sprunget ur den tidigare nazistiska rörelsen, säger Greger Wahlgren chef för Brottsförebyggande Centrum i Värmland.

    Under de senaste 40 åren har han arbetat som polis, mest med inriktning mot de olika nazistiska grupperingar som finns i landet.

    – Det jag är lite orolig för är att de ska lyckas hyra en hembygdsgård eller liknande. De vurmar ju för hembygdskulturen. Om de lyckas med det, kan de dra fördel av det i rekryteringen av nya medlemmar.

    – De som har något att hyra ut, får gärna ringa mig om de är oroliga, säger han.

    Greger Wahlgren säger att ledande personer i partiet har en direkt koppling till tidigare Nationalsocialistisk front, en uttalat nazistisk organisation.

    – Svenskarnas parti organiserar rasister, klarlägger Greger Wahlgren. Nu försöker de stärka rörelsen i Värmland genom att ha arrangemang här.

    Han uppskattar antalet medlemmar och sympatisörer i Värmland till högst ett 50-tal.

    Ola Bjärnek
    ola.bjarnek@nwt.se
    054-19 97 18″

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 9

    • RV skriver:

      Nej han skrev inte om firandet, det där är artikeln han skrev dagarna innan för att skrämma upp uthyrare av tex hembygdsgårdar.

      Tack vare hans artikel fick istället allmänheten ta del av firandet och ingenting kunde varit bättre, tack Greger :)

      Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 6

    • svp väljare skriver:

      ”Det jag är lite orolig för är att de ska lyckas hyra en hembygdsgård eller liknande. De vurmar ju för hembygdskulturen. Om de lyckas med det, kan de dra fördel av det i rekryteringen av nya medlemmar”

      det mesta av rekryteringen sker väl genom internet inte genom gårdar, vad är han orolig för egentligen???

      angående läsk diskussionen så finns det ju svenska läsk företag som alternativ, och varför inte sälja heller bjuda på klassisk svensk sockerdricka ;)

      Gilla kommentar: Thumb up 0

  18. ... skriver:

    Gud va bra att det här kom upp till ytan, nu har jag fått en helt ny uppfattning av partiet på bara några få timmar. Svenskarnas parti har alltså bara ljugit och lurat stackars mig och många andra de senaste åren att de vill rädda Sverige och avveckla mångkulturen? För det kan ju absolut inte vara så att någon i SvP-värmland inte orkade bry sig helt enkelt vilket multinationell företagsnamn som stod på läskburken?

    Sluta nu för f*n innan jag börjar gråta.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 17

  19. V asakärven skriver:

    Såg riktigt gemytligt ut…

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 8

  20. Leif skriver:

    Verkar ha varit ett fantastiskt bra arrangemang! Finns det några från Norrland som vill bege sig söderut nästa gång det är någon form av aktivitet med Svenskarnas Parti?

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

  21. spiritus bellum skriver:

    Temat för dessa dagar handlade inte om vad det var för läsk vi drack eller om vi hade något annat kapitalistiskt stödjande under dagarna. Det fanns vanlig saft för dom som ville dricka det.

    Trots att det fanns Cola och Fanta med som folk drack så har det inget att göra med hur det påverkar deras nationella åsyn.

    Skulle ni hellre vilja se en drös fulla nationalister skrikandes och hojtandes med barn runt om sig?

    Tänk själva på vad ni köper om ni är så sugna på att påpeka andras inköp!

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 7

    • Peter H. Norrland skriver:

      En gång i tiden hörde jag att receptet på Fanta, det vill säga apelsinläsk, stals från tyskarna av amerikanerna vid deras ockupation av det Stor-Tyska Riket!
      Är detta sant så borde ju Fanta m.a.o. vara en godkänd nationalsocialistisk dryck!
      :-)

      Till alla käll-kåta!
      NEEEJ, jag har INGEN källa på det, och jag minns inte vem som berättade det, därför vet jag inte med säkerhet om det är sant, men troligtvis är det sant när man tänker på hur ”jänkarna” stal som korpar i Tyskland och sände hem allt till USA!

      Både konst, inredning, vapen, medaljer, bilar mm. fraktades över Atlanten.
      Även forskare och professorer tvingades/kidnappades till USA som de flesta vet, så sannolikheten att även ett läskrecept slank med är ju inte helt omöjligt, eller hur!?

      Gilla kommentar: Thumb up 2

      • Dan Eriksson skriver:

        Jo, det stämmer. Står tillochmed på Wikipedia :) http://sv.wikipedia.org/wiki/Fanta

        Legenden säger att en tysk sagt att ”man behöver ha fantasi för att tro att det här är cola” och så kom namnet FANTAsi(e) till.

        Men vet vet…

        Gilla kommentar: Thumb up 2

        • Peter H. Norrland skriver:

          Känns ju skönt att jag mindes rätt, det var ju säkert 25 år sedan jag hörde det från en ”lärd” bekant som jag litar på, så att det dessutom var sant var ännu roligare!

          Tack Dan!

          I Tyskland, av få länder, säljs ju som du garanterat vet ett par läsk-sorter med blandning av Cola och Fanta/Apelsindryck under namnen Mezzo Mix och Spezi som är ganska gott, men sött!
          Även Pepsi har sitt eget märke på samma sort, kallad ”Schwipp Schwapp”.

          Snacka om OT det här blev, SORRY!
          :-)

          Gilla kommentar: Thumb up 0

  22. Andreas N skriver:

    Nu är också Greger Wahlgren polisanmäld av SvP-Värmland enligt:

    ”Europakonventionen avd.1 artikel 14:

    Förbud mot diskriminering

    Åtnjutandet av de fri- och rättigheter som anges i denna konvention skall säkerställas utan någon åtskillnad såsom på grund av kön, ras, hudfärg, språk, religion, politisk eller annan åskådning, nationellt eller socialt ursprung, tillhörighet till nationell minoritet, förmögenhet, börd eller ställning i övrigt.”

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 19

  23. Gustaf skriver:

    Film 2, alltså den som är cirka 3 minuter lång, gillar jag skarpt. Fantaastisk fin, får lust att ta med familjen nästa år.
    SvP, ND och SMR är svenskarnas hopp.

    Populär kommentar. Gilla du också: Thumb up 5

Polls

Tror du mångkulturen kommer leda till ett etniskt inbördeskrig i Sverige?

Se resultat

Loading ... Loading ...

I Fokus

Aktuell video

Jan Milld sammanfattar 9/11 - mycket sevärd

Logga in