Gigantisk moské byggs i Stockholm – skulle målas faluröd
fre, 15 april 2011
Nu står det klart. Det blir en gigantisk moské i Skärholmen strax utanför centrala Stockholm.
– Det här är något jag har önskat i 20 år, säger Fikret Tümtürk, ordförande för Skärholmens islamiska kulturförening.
Det har tagit lång tid men nu är beslutet klart. Stadsdelsnämnden i Skärholmen har beslutat att en ny moské kommer att byggas.
Den nya moskén kan stå klar redan 2014 och blir hela 3.000 kvadratmeter.
”Tanken är att det inte ska råda några tvivel om vad det är för slags byggnad – i jämförelse med den nuvarande moskén på 300 kvadratmeter som är belägen i några kontorslokaler i Skärholmens centrum”, skriver dn.se.
– Vi kommer att kunna ta emot fler besökare och utöka vår verksamhet. Vi är mycket nöjda, säger Fikret Tümtürk.
Stadsdelsnämndens ordförande Jan Jönsson (FP) är också nöjd med beslutet.
– Vi tycker, precis som att vi har kyrkor och andra byggnader, att det ska finnas en moské här. En ganska hög andel av Skärholmens invånare är ju muslimer, även om inte alla är praktiserande, säger han.
Tanken var först – absurt nog – att moskén skulle ha en faluröd träpanel för att ”förstärka kopplingen till Sverige”. Men det tyckte många var att gå för långt, påpekar DN. I stället kommer den bli sandstensfärgad och blå.
– Ursprungstanken är att moskén ska anpassa sig till en europeisk byggnadstradition. Det blir en ganska neutral byggnad, men med attribut som direkt kan hänföras till islamsk kultur, säger Lars Wahlström som arbetar med att formge moskén.









De kan ju förvänta sig ett mustigt motstånd från stora delar av svenska folket.
Populär kommentar. Gilla du också:
89
De kan förvänta sig ett mustigt motstånd från en liten minoritet bondrasister som ser en moské som ett hot mot deras existens. Stora delar av svenska folket är trötta på dessa pinsamma icke-frågor. En fruktansvärt stor majoritet av muslimer är inte här för att ta våra kvinnor, skjuta demokratin i sank och införa sharialagar. Att de vill ha en plats där de kan utöva sin tro kan jag inte se något problem med.
Populär kommentar. Gilla du också:
41
En fruktansvärt stor majoritet? Undersökningar i Storbritannien visade att en tredjedel av muslimerna tyckte mord i islams namn var okej och man var för sharialagar.
Dessa muslimer har redan en plats att utöva sin tro, och den platsen heter Mellanöstern. De är ett hot mot vår existens genom att de befinner sig i Sverige, därför måste de åka hem.
Populär kommentar. Gilla du också:
103
Nej, dom är såklart här för vädret.
Populär kommentar. Gilla du också:
41
Dessa förbannade kravmaskiner kan återvända till sina hemländer , där kan de stå med röven i vädret och mässa bäst fan de vill. Vi vill inte ha deras jävla halalmoskéer i vårt land.
Populär kommentar. Gilla du också:
72
Man kan utöva sin tro vart som helst, i synnerhet i deras hemländer. Inte vet jag vad kostar att bygga detta muslimska komplex, men för summan skulle vi kunna skicka tillbaka en rejäl last med utövare till en moské i deras hemländer.
Populär kommentar. Gilla du också:
38
FAKTA: En fruktansvärt stor majoritet av muslimerna i Sverige är inte flyktingar. Varför tror du dom kom hit?
Dom är här för att prinsarna i Saudiarabien vill expandera sitt kungarike. Till sin hjälp har dom 1 miljard hjärntvättade och till stor del outbildade fanatiker som alla blivit uppfostrade att inte ifrågasätta.
Men det är bråttom nu… Oljan är ju snart slut.
Slå upp ordet ”Taqiyya” Erik.
Populär kommentar. Gilla du också:
23
Ja du Erik! Det finns i andra västerländska länder, kanske även här inom en snar framtid. Partier med en tydlig islam-prägel. Visserligen ger 7-klövern vika för alla muslimkrav men en vacker dag kommer ett islam-parti att träda fram i Sverige.
De kommer att få makt och även majoritet och tror du då i din enfald att det kommer att finns utrymme för dig som kristen svensk?
Hade jag varit som du hade jag reviderat min uppfattning och anslutit mig till den nationella rörelsen. Annars kommer du att bli utslagen av muslimerna, och då menar jag inte bokstavligen för en gångs skull.
Och vad det gäller att de tar våra tjejer. De som befattar sig med muslimerna skulle jag inte ens vilja ta med tång. Samma tång som moderaterna kör mot SD
Populär kommentar. Gilla du också:
15
Jag är inte kristen svensk. Jag är icke-troende svensk. Kyrkan lämnade jag för länge sedan.
”De”, vilka är det? Drar du alla muslimer över en kant? Känner flertalet muslimer som är mer eller mindre troende genom jobb och utbildning. Det här är människor som kommit till Sverige för att slippa förtycket i deras hemländer. De arbetar och betalar skatt precis som jag. Dessa människor ställer jag i högre kurs än arbetslösa ”svenskar” som skyller på invandrare för att de själva inte är kompetenta nog att skaffa jobb.
Den ”nationella” rörelsen är en pinsam tingest som vanligt, rationellt, folk ser ner på. Det är inte så att ni har ett folkligt stöd, om ni nu tror det.
Xenofobi är så 40-tal. Synd att det än i dag finns så pass inskränkta personer i ett modernt land som Sverige.
Populär kommentar. Gilla du också:
24
Problemet med nationalister är att de inte har någon självkännedom. Därmed kommer de heller aldrig att förstå andra människor. Därav kommer deras xenofobi. Därför kommer de heller aldrig att förstå att de är en extremistisk minoritet. Och därför kommer de alltid att se sig utanför. Om ett par decennier kommer de att ha en annan påhittad fiende.
Populär kommentar. Gilla du också:
16
Du verkar inte OK Ansgar. Vad Harvar du om?
Vad är det vi inte förstår om andra människor? Att 95 % av de asylsökande ljuger sig hit och att svensson inte känner till sådana sakförhålladen.
Att de olika etniciteterna separerar sig i Sverige har vi också sett. Och att olika invandrargrupper vill ha undervisning på sitt språk, etniska äldreboenden mm.
Nationalismen i Europa är enda vägen. Vi vita är bäst, intelligentast, vackrast samt står för den främsta kulturen och civilistationen någonsin i världshistorien. Och vi ska inte ha någon inblandning varken av påslakanklädda kamelryttare som tillber pedofilprofeten eller negroida urtidsvarelser med en IQ på i bästa fall 70.
Populär kommentar. Gilla du också:
22
Tönt som måste börja Trolla. Kan inte ens tro att du menar allvar. Ha ha, tönt.
Gilla kommentar:
4
Fantastiska argument du verkar ha.
Du övertygar nog mängder med folk. :)
Men det är klart, don efter person.. Du är väl en inavlad typ från mellanöstern, med IQ’n ni brukar ha blir det väl för svårt att formulera ett faktiskt argument. Då är det enklare att flamsa runt som en idiot.
Man hoppas du inte är dum nog att tro att någon kommer ändra sig pga vad du skriver dock. Men det är du troligen..
Populär kommentar. Gilla du också:
6
Nationalist:
Kunde inte ha sagt det bättre själv. Allvarligt, jag tror du prickade 100 % rätt vem ”Ionize” är. :))
Gilla kommentar:
2
Kommer bli kul för dig när svenskar är i minoritet om några decennier och islam är en stark kraft i samhället.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Lita på mig kamrat, det kommer icke att ske.
Populär kommentar. Gilla du också:
7
Så för att du känner några skötsamma muslimer är allt i sin ordning? Det är du som drar alla över en kant. Vi nationalister vet att det finns goda och intelligenta muslimer men vi ser till helheten. Det är väldigt många svenskar som mördats, rånats, misshandlats och våldtagits p g a mångkulturen och problemen kommer bara att öka.
Du borde skämmas för att du värderar dina muslimsk vänner (?) högre än alla oskyldiga svenskar som drabbats och kommer att drabbas av det mångkulturella helvetet. Och du ska inte tro att du undkommer bara för att du är ”upplyst” och ”tolerant”. Elin Krantz gillade också olika…
Populär kommentar. Gilla du också:
23
Dra alla över en kam heter det. Jag kopierade Eriks text utan att titta närmare på den.
Gilla kommentar:
3
”Den ”nationella” rörelsen är en pinsam tingest”
Du ditt satans vänsterdrägg är en ohyra som borde fått tillbringat en tid i de Tyska koncentrationslägrerna(33-45)…där skulle en lus som du fått lära sig ett och annat
Populär kommentar. Gilla du också:
10
Vänsterdrägg? Jag säger inte ”ÖPPNA GRÄNSERNA! WOOO INVANDRING!!!”. Ansvarsfull politik bör inte vara extrem åt varken höger eller vänster. Islamofobi är precis som alla andra fobier en irrationell rädsla.
Ni nationalsocialister ser ingen ”helhet”. Ni ser en liten minoritet som får alldeles för mycket utrymme i media. Ni antar att det är religionen som är problemet (*asgarv*), men socioekonomiska förutsättningar ignoreras. Har ni inte fattat att ni knäppa nationalister är ett skämt? Medan ni sitter hemma och sjunger nationalsången och beskyller muslimer för allt som går fel så skakar vi andra på huvudet och suckar. Nåja, ni växer väl upp förr eller senare ni med. Eller skaffar er ett jobb.
Populär kommentar. Gilla du också:
11
Isåfall lider du av ”nazofobi”. Islam är en ideologi och ska bedömas som en sådan. Att motsätta sig en ideologi handlar inte om irrationell rädsla.
Vad är det för socioekonomiska förutsättningar? Fattiga invandrare beter sig sämre än fattiga svenskar och rika invandrare beter sig sämre än rika svenskar. Socioekonomiska faktorer är bara en del av det. Att du sitter och förnekar att olika grupper, inklusive minoritetsgrupper, har diverse särintressen som inte alltid är förenliga är skrattretande naivt.
Populär kommentar. Gilla du också:
13
”Ansvarsfull politik bör inte vara extrem åt varken höger eller vänster.”
Definera extrem?
”Ni nationalsocialister ser ingen ”helhet”. Ni ser en liten minoritet som får alldeles för mycket utrymme i media. Ni antar att det är religionen som är problemet (*asgarv*), men socioekonomiska förutsättningar ignoreras.”
Alla här är inte nationalsocialister.
* Enligt the Sunday Times (27 juli 2008) anser en tredjedel av Storbritanniens muslimer att dödande i islams namn kan vara rättfärdigat.
* Enligt Attitudes to Living in Britain – A Survey of Muslim Opinon 2006 ansåg hela 78 procent att Muhammedtecknarna borde straffas. 68 procent att man bör åtala de som förolämpar islam.
* Enligt 13-Nation Pew Global Attitudes Survey från 2006 stödde 75% av muslimerna i undersökningen de fransk-muslimska upploppen 2005.
* Enligt The Populus survey från The Times and ITV News ansåg mer än 10 procent att terroristerna som utförde attackerna i London 2005 bör betraktas som ”martyrer”.
* Enligt Sky News, 22 juli 2005, höll hela 46 procent inte med om att ”Muslimska lärda som predikar våld mot Väst är inte i samklang med mittfåran av islamska åsikter” (”Muslim clerics who preach violence against the West are out of touch with mainstream Muslim opinon.”) Detta är bara ett axplock av de åsikter som, dessvärre, är närvarande i våra egna länder i Västvärlden på grund av den massinvandring från muslimska länder vi haft i 35 år nu.
* I Pew Global Attitudes Project från den 2 december i år undersöktes sex muslimska länder och även där är resultaten nedslående: 76 procent av pakistanierna anser att apostati (avhopp från islam) bör bestraffas med döden och 81 procent att de som har sex utanför äktenskapet bör stenas. Liknande resultat kunde uppmätas i de andra undersökta länderna, med undantag från Turkiet där ”endast” 16 procent är för stening för otrohet och var tjugonde för dödsstraff för den som lämnar islam.
Så var är denna lilla minoritet du talar om? Och vad har socioekonomiska förutsättningar med islamsk teologi att göra? Kan du ens förklara det eller är det bara ett ”magiska ord” för dig som du tror skulle kunna ersätta ett logiskt argument?
”Har ni inte fattat att ni knäppa nationalister är ett skämt?”
Nej, eftersom det är tvärtom: Det är ni som är skämt. Och framförallt omogna. Hela er verklighetsuppfatting bygger på barnsliga fantasier och teorier som motbevisats gång på gång.
Att alla av er skall växa upp, det har man dock gett upp hoppet om.
Populär kommentar. Gilla du också:
11
Utmärkt sammanfattning! Fakta ska tryckas upp i ansiktet på dem varje gång de hävdar att det är en pytteliten minoritet extremister, när det i själva verket handlar om hela minoritetsgrupper som är illojala.
Gilla kommentar:
2
men fatta idiot:
”Enligt the Sunday Times (27 juli 2008) anser en tredjedel av Storbritanniens muslimer att dödande i islams namn kan vara rättfärdigat.”
Tror du att de frågat varenda muslim i landet? Tror du nite de gjort ett urval och sedan vinklat det för att stoff? Vet du inte att storbritanniens tidningar är bland de tidningar i världen med minst kredibilitet? Nej, för det skiter du i, så länge du kan vända det till fördel. Men var rationell nu!
Vad mig anbelangar är du inte bara befriad från intelligens, utan även motsägelsefull och pinsam. Jag visar mina vänenr dina inlägg och vi skrattar gott åt din misär; Kan inte vara lätt att inte veta någonting själv, utan vara tvungen att tro på vad andra säger hela tiden. Förlorare.
Gilla kommentar:
1
Ja, alla undersökningar som inte visar vad du vill att dom skall är såklart riggade. :)
Visa några undersökningar som motbevisar detta då? Varför ger, som du ser, undersökningar från så många olika länder, utförda av så många olika, samma resultat?
Är det en ond ”islamofobisk” konspiration kanske?
Och du, personangreppen ger inte dina ”argument” större trovärdighet. Gå och lägg dig internettuffing. Tönt.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Och lär dig stava..
Gilla kommentar:
1
Religionen ÄR problemet Erik!
Jag är vuxen och har ett jobb. Och likt dig är jag även ateist samt att jag har muslimer på min arbetsplats som för övrigt är trevliga. Problemet ligger att en muslim ALLTID sätter sin religion först. Och det är något som inte fungerar i ett modernt samhälle. Vår generation är den första som på allvar frigjort staten från kyrkans tusen åriga förtryck.
Ska nu samma generation ge upp sin nyvunna frihet till förmån för en religion är värre än vår gamla var på medeltiden?
Populär kommentar. Gilla du också:
8
Jag är inte aktiv nationalsocialist men jag ser ett problem med religion som, i de länder de förekommer, vill & manar alla till att leva religiösa liv och underkasta sig Gud/Allah.
Normen för att vara en bra människa är lika med att vara en religiös människa och de som inte bekänner sig till islam hamnar mer lr mindre utanför dessa samhällen.
Sen ser jag även ett problem att vi tillåter separatister i vårt land, separatister med en tveksam agenda, som i stort styr media utbudet… Min uppfattning är att det är dessa separatister som ligger bakom begrepp som ”modern exotism” och att låter så många söka asyl och invandra hit.
Gilla kommentar:
3
Det är ingen liten minoritet och de får definitivt inte för mycket uppmärksamhet i media. Tvärtom har vi nationalister gång på gång visat att massmedia tystar ner invandrares brott eller kallar de kriminella invandrarna för svenskar.
Vi nationalister (och alla nationalister är inte socialister) anser INTE att religionen är problemet – negern som mördade Elin Krantz var t ex kristen. Du förväxlar oss tydligen med SD.
Liksom en typisk kommunist stirrar du dig blind på ”socioekonomiska förutsättningar” (*asgarv*) . Vi nationalister ser längre än näsan räcker. Läs denna artikel från Sveriges Television så kanske det går upp ett litet ljus för dig http://svt.se/2.108068/1.2365464/smarta_invanare_ger_stark_ekonomi .
På 40-talet och tidigare hade vi väldigt många riktigt fattiga människor här i landet, men trots det var kriminaliteten en droppe i havet jämfört med kriminaliteten i dagens samhälle. Hur förklarar du det?
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Erik vakna upp din lille fjortis ,,tror alla svenskar bor i någon slags fantasivärld allt blir bra vi litar på våran regering de löser detta tror man men tro mig de kommer bara bli värre detta är bara början,Alla ni som sitter här o tycker vi ska ta in mera inv bygga moskeer oj oj ni kommer o sätta i halsen kan jag lova er .Jag tycker med att vi ska ta in lite inv men när vi tagit hand om dessa som bor i sverige först.Du gnäller på oss nu muslimerna inte är så många än ca 1 milj redan och vi är totalt ca 9 miljoner i sverige ,så de e ju inte så mycket ,,men rätta mig om jag har fel,,
Gilla kommentar:
1
Bubben! Vi är för övrigt 9,4 miljoner i Sverige. 1 miljon muslimer låter ganska långsökt. Men 600 000+ muslimer har vi i Sverige.
Min pappa är från Libanon. Kristen katolik. Han flydde från Libanon 1974 och fick jobb första månaden han var i Sverige. Han träffade även min mor som är svensk och de gifte sig. Nu har han jobbat i 37 år och äntligen fått gå i pension. Sjukt dålig pension för övrigt. Min far och min mor var med och byggde detta landets ekonomi och demokrati. Nu är jag rädd för att de någon gång ska bli så gamla att de tvingas få bo på äldreboende. För där vet jag att de kommer att dö ganska omgående.
Min pappa talar inte om religion lr invandrare i sak. Utan det Sverige gjort så fel i många år att inte granska invandringen på rätt sätt. Han tycker att Sverige är för naiva och blåögda.
Min pappa lärde sig svenska på 6 månader och idag finns det invandrare som inte lärt sig mer än ”hej” på 10 år i Sverige. Han tycker invandrare tar Sverige för givet och uttnyttjar landets ekonomiska del. Snart brister det säger han och det kommer med all säkerhet komma ett islam parti som vill vara med och bestämma. Precis som i Libanon som 1943 hade 85 procent kristna och 15 procent muslimska invånare från att 1983 gå till 20 procent kristna och 80 procent muslimer.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Erik:
Så du tycker att det är OK att flera svesnksa företag kvoterar in invandrare(vilket de gör), som spärrvakter, busschaufförer mm samtidigt som det finns arbetslösa svenskar som vill ha jobb. Jag har hört TVÅ av varandra oberoende svenskar som (inofficiellt) fått till svar från SL att jobben är reserverade för invandrare. Fy Fan.
Jag misstänker att du tillhör dem som tror att tolkar och hemspråkslärare bidrar till Sveriges ekonomi genom att de jobbar och betalar skatt? respekterar du dem för att de lyckats skaffa sig jobb också?
Det är blåsta svenskar som du (för det är du faktiskt), som får mig att vilja inhandla en AK4.
Populär kommentar. Gilla du också:
8
En AK5 är smidigare ;-)
Populär kommentar. Gilla du också:
6
men ak4 är det mer power i haha..men tycker inte vi ska snacka vapen här .för de har alldrig löst något ..
Gilla kommentar:
0
Jo, det har det! .))
Gilla kommentar:
3
Det är inte så att ni islamälskare heller har ett folkligt stöd, om ni nu tror det.
Har ingen betydelse om du är medlem i kyrkan eller inte. När det hela ställs på sin spets så är du ändå en otrogen. Då kan du komma och vifta med din ateism hur mycket du vill.
Gå in på SR och lyssna på Studio 1 från igår och iförrgår. Där har du en debatt där bland annat en rabiat muslim uttalar sig. Så till den milda grad att tom Nalin Pekgul väljer att lämna studion.
Kanske är det ändå bäst att göra som du. Leva i en fördummad verklighet. Intala sig själv att allt är lugnt. Inte se några strömningar från andra länder. Livet blir säkert som ett litet rosa moln, tills den dagen du blir bryskt väckt. Då blir det desto tuffare.
Förresten, tror du verkligen själv att det inte finns en agenda med att importera billig arbetskraft (tro mig, jag vet, de är inte några raketforskare) och låta svenskar gå och stämpla. Antingen är du på det rosa molnet eller bara väldigt naiv.
Populär kommentar. Gilla du också:
6
kul o se folk som kan försvara sig o uttala sig väl ..nice ,,
Gilla kommentar:
0
Islamister som flytt från islamistiskt förtryck för att implementer islamistiskt förtryck i Sverige. Är du galen?
Gilla kommentar:
0
Då kan de åtminstone betala för den själva och resa den ute i ingenstans uppe i Norrland snarare än på värdefull svensk mark.
Dessutom har du som någon påpekade fel, en betydande andel av muslimerna är mer lojala till islam än till sina värdländer enligt undersökningar.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Ursäkta, ”Sverige vakna”, men vi vill faktiskt inte ha något orientaliskt bönehus här i Norrland heller!
Räcker inte hela Mellanöstern, norra Afrika och södra Asien för dessa ökenbugare?
Gilla kommentar:
3
Det sorgliga är att det är en ”ickefråga” i början för att sedan eskalera till en livsavgörande fråga. Andelen muslimer ökar mycket snabbt i landet och de kommer utan tvekan att gå från minoritet till majoritet till slut.
I Malmö finns det redan över 60.000 praktiserande muslimer. Det finns samtidigt FLER moskéer (flertalet av ”källarvarianten”) än officiella kyrkor. Så såg det inte ut i början för tjugo år sedan, då var det bara en moské som sedan fick tillökning samtidigt som antalet muslimer exploderade i staden.
Med den utvecklingen så kan man ju gissa hur det blir i framtiden. Och det är inte ett problem som bara återfinns i Malmö eller ett fåtal städer. Det är ett problem på riksplan. Det är bara kortsiktiga och naiva mångkulturalister som inte inser vart vägen leder.
Populär kommentar. Gilla du också:
19
De sprider ut sig i hela Europa. De får sin vilja igenom i de flesta länder, eftersom:
Säger du ifrån, stämplas du som rasist av både det muslimska folket, samt övriga svenskar som måste hålla sig till mallen. För att vara som övriga svenskarna, inte våga sticka ut o säga sitt. Men så länge det är någon rik knös i något arabland som står för kostnaderna är det inget mig emot. Stödjer inte om det blir våra skattepengar som ska främja deras religion. Gäller att anpassa sig till det land man kommer till… Skulle du flytta till ett arabland, skulle du få dig en svensk kyrka byggd? Mycket tveksamt, de skulle förmodligen gräva ner dig till midjan, och kasta små sten på dig tills du blir såpass omtöcknad att de lämnar dig för att torka ut i solen.
Populär kommentar. Gilla du också:
7
Du är så jävla dålig, du kan ju läsa på lite om muslimer, du lär gilla vad du ser.. Tror du att vi skulle få bygga en kyrka i deras land utan protester?
Populär kommentar. Gilla du också:
8
Vi är i Sverige, inte i Saudiarabien. Här gäller andra värderingar. Den befolkning som finns i Sverige vill inte ha med er högertokar att göra. Ni står inte för något som är svenskt.
Gilla kommentar:
2
Konstigt. För bara några decennier sedan var nationalism inte något fult alls i Sverige. Men självklart sätter du dig på din höga häst och ignorerar det och låter dagens ideologiska etablissemang representera svenska folkets åsikter.
Populär kommentar. Gilla du också:
9
”Här gäller andra värderingar.”
Pga vad? Det kanske, bortsett medias oerhörda inflytande, har något att göra med vilka som bor här?
Men nej, alla människor är ju exakt likadana i allt. Ursäkta om du blev kränkt nu.
Gilla kommentar:
4
Inte i dina vänsterextrema kretsar kanske. Jag och de flesta jag känner gillar dem skarpt iaf. Och jag röstar inte ens ”högerextremt”
Gilla kommentar:
4
Du är en komunistfjolla med et IQ tvärslut.
Populär kommentar. Gilla du också:
6
För muslimerna gäller inte våra värderingar alls, de tar ingen som helst hänsyn till svenska värderingar. I sådana fall skulle inte skolorna eller vården riggas efter deras villkor. Takten på moskébyggen visar också på en total avsaknad av respekt för sverige och dess lokal/ursprungsbefolkning.
Populär kommentar. Gilla du också:
6
Erik, du måste var efterbliven…att ens hävda något så djävulskt korkat, du är en pinsam idiot ..inget annat
Populär kommentar. Gilla du också:
9
Du ser inga problem med detta?:
http://hotetinifran.files.wordpress.com/2011/03/hotet-inifrc3a5n-ii.pdf
http://www.newsmill.se/artikel/2010/12/12/vad-jag-s-g-i-mosk-n-vid-medborgarplatsen-skr-mmer-mig
http://www.vitbok.se/s.pdf
http://www.youtube.com/watch?v=AhWQ6oidWGs&feature=related
(Kan du se denna med gott samvete så är du per min definition genuint ondskefull)
http://www.youtube.com/watch?v=LPjzfGChGlE
http://www.youtube.com/watch?v=gGFjkfKoECc&feature=related
(Denna illustrerar hjärntvätt inom islam)
http://kentekeroth.se/2011/02/04/video-det-muslimska-brodraskapet/
http://www.youtube.com/watch?v=_kKkY5EpVpY&feature=grec_index
http://www.youtube.com/watch?v=iACJ0tWL9Is&feature=feedu
Flicka piskad till döds för att ha blivit våldtagen, no muslim outrage.
Två flygplan flyger in i WTC, no muslim outrage.
Bomber i Moskva och London, no muslim outrage.
Tiotusentals döda muslimer i självmordsbombningar, no muslim outrage.
En teckning på Muhammed, muslim outrage.
Populär kommentar. Gilla du också:
6
Bondrasister? Blanda inte in bönderna i detta. Rasister finns väl över allt och allt är bara okunskap. Annars har du rätt tycker jag.
Gilla kommentar:
1
Intressant. Kan du utveckla det? Börja med att definera vad rasism faktiskt är..
Ni brukar ha tragiskt svårt för det.
Gilla kommentar:
3
Det byggs moskér överallt i sverige för alla muslimer. Varför kan det inte byggas ett stort center för nationalister. Jag menar det finns ju även väldigt många nationalister i sverige vi måste ju ha någonstans att utöka våran verksamhet
Populär kommentar. Gilla du också:
29
Det spekulerades om huruvida staten ville bekosta ett Hitler-tempel för religiösa nationalsocialister på FB häromdagen. ;)
Gilla kommentar:
3
Det finns ju redan ett fullgott kloaksystem i hela landet.
Gilla kommentar:
2
Men då föreslår jag att vi ska låta muslimerna använda dom lokalerna. Deal ?
Populär kommentar. Gilla du också:
11
Nybyggen av muslimska helgedomar på bekostnad av vård,skola och äldreomsorg är nog i linje med moderaternas kampsång inför valet, men knappast i linje med vad svenskarna önskar. Jag tror inte ens moderata väljare insåg detta.
Vad är det för fel på styrande politiker idag som ger sitt bifall till skiten? 3000 kvadratmeter moské!
Populär kommentar. Gilla du också:
14
Hjäääälp SD vi har inget eget land snart. En fråga man kan ställa sig själv är varför är det så oroligt i dem muslimska länderna? kan det ha med relgion att göra? så varför ska man då uppmuntra skiten rent ut sagt i Sverige
Populär kommentar. Gilla du också:
9
Efter första självmordsbombaren, är det ingen som förstår sambandet?
Här skall man hjälpa fram en till ”bombfabrik” där man skall drilla unga män att döda så många västerlänningar som möjligt.
Det är ju inte som att man ser ”fredliga” muslimer demonstrera mot terrorn. Tyst medhåll är det enda jag hör.
Populär kommentar. Gilla du också:
14
Vad kan vi ha byggnaden till sedan? Är den tillräckligt stor för konserter och idrottsevenemang?
Populär kommentar. Gilla du också:
14
Kupolerna är rätt fina, men månskäran måste bort… De kan användas i framtiden till muséer om den förgångna tiden av svenskt självhat. ”För inte så länge sedan påstod man att det inte fanns ett svenskt folk, och förrädarna i riksdagen och mediehusen gjorde sitt bästa för att förverkliga den idén” kan det stå vid ingången…
Populär kommentar. Gilla du också:
5
OT: ”Viktor”, om du ser detta så går det inte att svara på dina mail längre, din inbox har varit full ett bra tag: ”User’s Disk Quota Exceeded.”
Gilla kommentar:
2
Är det inte i stockholm som det är brist på bostäder? Och nu ska det alltså byggas ett stort förbannat hus åt en påhittad sagofigur som kallas ”allah”? I samma hus, eller monument över erövrad västerländsk mark som det egentligen är, så ska det även dyrkas en krigslysten pedofil som levde för 1500 år sen.
Troligtvis utbildas folk också till att hata sverige och det västerländska samhället i samma byggnad.
Är jag vad dom kallar för ”islamofob” nu?
Populär kommentar. Gilla du också:
7
Jag ger just nu juridisk hjälp åt en svensk tvåbarnsmamma i Stockholm som socialen vägrar fixa en bostad åt. Om några veckor kan hon stå på gatan med sina barn!
Populär kommentar. Gilla du också:
18
Du kanske kan uppmärksamma fallet, starta en insamling eller så kanske det finns nationella någonstans som kan hjälpa till med husrum?
Det är ett behjärtansvärt ändamål trots allt.
Tummen upp för att du tar dig ann ett sådant fall, det är att följa folkgemenskapstanken.
Populär kommentar. Gilla du också:
13
Jag kan lova att griskött/slaktavfall kommer beträda byggarbetsplatsen:)
Populär kommentar. Gilla du också:
10
Man skulle stå där med någon slags katapult och slunga avfärdat griskött mot byggnaden när den är klar. Om man vågar. Nysvenskarna är ju så… fredliga.
Gilla kommentar:
0
Dom kommer få känna avsky tro mig.
Gilla kommentar:
3
Vansinnigt. Varför inte en stormufti till stormoskén också.
Gilla kommentar:
0
Här var det hoppsan heilsan
Här ska du se på gas-san
Kan å kan du gissa,
Kan du gissa vem jag är?
Vill å vill du veta
Vad en sån som jag kan heta?
Strunta i att fråga
Jag säger som det är
Här kommer Adolf Hitler,
Tjolaheil tjolahopp tjolaheilsan-sa
Här kommer Adolf Hitler,
Här kommer faktiskt jag!
Har du sett min jude,
min kroknästa lilla jude
Har du sett herr Goldstein,
Ja han heter faktiskt så!
Har du sett min bunker,
Min lilla fina bunker
Vill å vill du veta,
Varför bunkern heter så?
Jo, för där bor ju Adolf Hitler
Tjolaheil tjolahopp tjolaheilsan-sa
Där bor ju Adolf Hitler,
Ja där bor faktiskt jag!
Gilla kommentar:
2
Du är en mycket okunnig och fördomsfull person.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Patetiskt. Har ni inga argument? (Eller ja, det vet vi ju redan att ni inte har)
Gilla kommentar:
3
hela aristokratin dog ut på grund av en felsägning.
faktum idag är människor så fula i trynet att man inte står ut med att titta eller beskåda dessa människor
inte heller är det något med intellektet heller.
trubbnästa fula feta och bedrövligt klädda med lågt intellekt
Gilla kommentar:
0
Det är att gå förlångt att bygga moske i sverige
Gilla kommentar:
3
Och? En moské? Så orginellt.
Vem bryr sig egentligen? Det är som att bli upprörd över att nån är bög eller har rosa jeans.
Gilla kommentar:
1
Om du inte ser hur islam är ett ideologiskt och framförallt demografiskt hot mot det svenska samhället och svenska folket har du öronen fulla med vadd och ordentliga skygglappar.
Gilla kommentar:
4
Hur går det att jämföra? -Sjukdom VS Ideologi?
Dessutom blir faktiskt upprörd över bögar/flator..
Gilla kommentar:
2
Ja till moskébyggen, men inga pengar för att rusta förfallna kyrkor…
Vad är det för balans?
Gilla kommentar:
2
Islam är inte problemet, utan muslimerna. Sverigedemokraterna är, likt muslimerna, ett mycket allvarligt hot mot Sveriges framtid.
Gilla kommentar:
2
Hur menar du att SD är ett ”mycket allvarligt hot mot Sveriges framtid”? Det skulle väl vara att de inte är radikala nog isåfall. Annars är de självklart bättre än inget.
Gilla kommentar:
2
Fel, ”Sverige”demokraterna är ett extremt allvarligt hot mot ett svenskt Sverige. SDs politik utför ett till och med allvarligare hot mot Sverige än t.ex Moderaternas.
SDs pseudopolitik om ”assimilation” av etniska främlingar och främmande raselement är perverterade och judaiserade tankar.
Gilla kommentar:
4
såg ett inlägg lite längre upp om en tvåbanrsmor som snart står på gatan, detta är ju horibelt! och så ska det byggas ännu än moske, PÅ 3000KVM!!! såg ett klipp på nd:s hemsida från borlänge som också är drabbat av moskebygge, där mussarna inte riktigt kunde svara på varifrån finansieringen tilldenna moske skulle komma ifrån. gång på gång kom frågan upp och jag citerar svaret: den kommer att betalas av en europeisk fond. märkligt är att vissa moskeer betalas av staten och vissa av en europeisk fond(antagligen från saudiarabien) min direkta tanke är ju att man för fanken ser till sina egna landsmän först! vi kan inte vara alla till lags alltid! nånstans i ledet måste det svida och det tycks tyvär gång på gång drabba svenskar! vi svenskar sätts åt sidan, vi arbetande svenskar betalar skatt för att illegala invandrare ska få fri vård och omsorg, tandläkarvård och skola! företagare lockas att anställa purfärska nysvenskar och bara behöva betala en fjärdedel av lönen, varför unnas inte våra nyutexaminerade skolungdomar denna förmån? NÄ GOTT VAKNA! DET ÄR TAMEJFAN DAGS ATT VISA VAD SVERIGE ÄR OCH VEM DET TILLHÖR! NU FÅR DET VARA SLUT PÅ SVENSKHATET! VI ÄR SVENSKAR OCH VI BOR I SVERIGE!
Populär kommentar. Gilla du också:
8
Min första undran är hur ser Svensk ut. Jag är född i Borås, uppvuxen i Halmstad. Men mina föräldrar är från Balkan och kom hit under 50-60 talet. Är nu Svensk eller behöver jag vandra vidare i erans hat?
Angående ett moske bygge så är jag HELT i mot detta. Jag ser inget bra i detta för detta jävels religion har förstört Ex Jugoslavien. Om dessa radikala MUSSAR inte hade förstört för dom ärliga så hade jag eller inte märkt av dom utan vi hade varit trygga. Men efter bombmanen i Stockholm som min senaste minne och dessa idioter från Sverige som åkte till Danmark + han som vi sparar till bättre tider så en MOSKE en dålig ide tyvär.
Gilla kommentar:
1
Om dina föräldrar är utlänningar är du inte svensk. Får jag barn med en annan svensk i Bosnien-Hercegovina blir ju inte mina barn bosnier för det. Om du är europé och lojal över allt annat till den svenska nationen tror jag dock inte att någon vettig nationalist har problem med dig.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
Vem jag?: För det första så drivs vi inte av hat utan av kärlek, kärlek till det svenska folket. Det betyder inte att vi hatar andra. Om så vore fallet – anklagar du alla nationalistiska invandrargrupper i landet för hat?
Du bör vara stolt över den du är och bejaka det istället. Du är en del av ett folk som har långa anor och traditioner, en del av världens mångfald.
Tyvärr kommer dina barn att växa upp i Sverige och bli ”försvenskade” vilket betyder att ditt folks kultur och traditioner suddas ut så de blir identitetslösa masskonsumtionssjälar. Det är precis vad som händer med världens folk just nu.
Vi vill låta alla folk få finnas kvar. Det kallas för mångfald, äkta mångfald. Men vi kan inte rädda alla på en gång så vi får börja med vårt eget folk.
Populär kommentar. Gilla du också:
10
Är jag neger om jag bosätter mig i Afrika?
Gilla kommentar:
3
Ja men visst, vår ena katt är egentligen en häst, för hon är född i ett stall!
Det är nog därför det blir så tungt över bröstkorgen när hon ligger där på nätterna!
:-D
Populär kommentar. Gilla du också:
6
Lär dig svenska åtminstone om du vill uppfattas som svensk.
Gilla kommentar:
3
I mosken predikas islam. Pedofili, folkmord, förtryck, segregation m.m. Varför uppmuntras dessa ondskans högborgar?
Gilla kommentar:
4
En äcklig moské?? Fy fan. Oroa er inte, SD kommer kasta ut dom med hvuudet före och så får vi njuta och se när vi river dessa dårhusen! Ska bli ett sant nöje att få göra!
Gilla kommentar:
1
Det är förjävligt att sveriges politiker och annat drägg helatiden särbehandlar muslimer och ger dom det dom vill ha, finns t.o.m muslimer inom Moderaterna, kanske därför moskébygget blir av. Är så jävla besviken och förbannad!. River inte nån annan ner skiten när dom bygger det, då gör fan jag det, på ett eller ett annat sätt.
Byggs skiten upp kommer jag göra som många andra svenskar.. UTVANDRA, förmodligen till Kanada. Gillar deras sätt att tacklas med invandrare, dom gör kriminella saker så skickar dom hem dom med engång. Inte som sveriges jävla mesiga sätt.
Gilla kommentar:
3
Jag vågar stå upp för att alla kulturer, vilka till stor del är ett resultat av rasens genetiska uppsättning, inte är jämbördiga. En ras vars kultur tillåter våldtäkt är t.ex. objektivt sämre än en ras vars kultur inte gör detta, allt annat är lika. Detta eftersom ingen människa gillar att bli våldtagen.
Populär kommentar. Gilla du också:
6
Som jag ser det är inte det intressanta vad desaa importerade
Halal-Hippies har för sig – Som jag ser det är det intressanta
hur vi så snabbt som möjligt ska kunna döda dom som har släppt
in dessa muslimer in i Sverige…. för dödar vi dessa förrädare
så snabbt som möjligt så kanske kanske dom importerade
musslorna fattar galoppen och åker hem igen.
Populär kommentar. Gilla du också:
5
”snabbt och lätt, färdigbrett!”
Gilla kommentar:
0
Bra att de slopade idén om Falu rödfärg. En Faluröd moské är en skymf mot det svenska kulturarvet. En sådan genuin fin svensk produkt skall inte användas till dylika ändamål.
Populär kommentar. Gilla du också:
9
Nu är kriget ett faktum, muslimerna försöker våldta en demokrati genom att bygga en symbol för kvinnoförtryck!
Gilla kommentar:
2
Det här var kanske den mest deprimerande sidan jag varit på.
Gilla kommentar:
1
Du är kanske den mest deprimerande person som varit här.
Gilla kommentar:
1
Nu skall vi inte förhasta oss.. Han kanske bara uttrycker sig slarvigt? Visst kan man bli deprimerad av att läsa hur illa det faktiskt ligger till i Sverige.
Så Andreas, vad menar du?
Gilla kommentar:
1
Du har rätt. tänkte på det efteråt. Men slarvigt uttryckt var det i så fall.
Gilla kommentar:
1
Tror att våra politiker är besatta av Islam. Så gulligt.
Häng dem!
Gilla kommentar:
3
Även Sundsvallsborna lär väl få vänja sig vid ett moskébygge modell större snart!
För ett år sedan invigde det islamiska kulturcentret en frikyrkobyggnad ombyggd till moské och redan börjar den bli för liten enligt kulturcentrets kontaktperson Maha Alhadad!
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.2961308-den-nya-mosken-ett-riktigt-lyft
Gilla kommentar:
0
Jag har följt debatten om ”invandringen” i många år och insåg tidigt att vissa invandrare hade större problem att anpassa sig till svenskheten och de spelregler de flesta av oss svenskar framlever sina liv efter och att det var just muslimer från mena-regionen. Visst, bland dessa finns det enskilda individer som accepterat att de kommit till ett civiliserat land med klart västliga kristna värderingar som grundsten i sitt samhällsbygge. Men hur många? 10%? 20%? Och hur många av dem är män? Inte många skulle jag gissa! Vad gör vi när vårt land bebos av 2 miljoner muslimer? 4 miljoner? Var och när har islam bidragit till att förbättra levnadsförhållanden för enskilda? I vilken del av världen finns det någon islamsk stat där man har fungerande demokrati, jämställdhet mellan könen, tryckfrihet, solidaritet utan för den egna klanen? Sunt förnuft? På vilket sätt har den islamska rörelsen i Sverige bidragit till att göra Sverige bättre för oss svenskar? Varför är islamska män från mena-regionen extremt överrepresenterade i brottsstatistiken i Sverige? Någon pratade om socioekonomiska faktorer som orsak till problem bland dessa grupper, jag hävdar att det beror på sociokulturella orsaker. Framlever man sitt liv styrd utav 1400-åriga ökenlagar, födda ur ett avund mot en överlägsen och bättre omvärld, blir resultatet det vi ser idag. Sverige kommer att få möta det öde det förtjänar och det kommer inte att bli vackert!
Gilla kommentar:
2
Jag förstår inte att dom får bygglov med en gång … skulle vi vilja bygga något fick vi faaaan vänta i flera år !!
Gilla kommentar:
0
Jag vill inte tro att något av detta händer i verkligheten, jag orkar fan inte längre, men att blunda lindrar inte plågan.
Jag LIDER verkligen med mitt land!
Gilla kommentar:
0