Aktion mot Jan Helins bostad – journalister rasar
mån, 07 mars 2011
Vid 21-tiden på söndagskvällen satte några upp två plakat vid Jan Helins bostad i Bromma. Landets journalister går nu i taket och jämför händelsen med attackerna på journalister i Libyen och Egypten. Nationell.nu har fått en exklusiv intervju med personerna bakom aktionen.
– Det stod något om att ”här bor en man som försvarar vitpixling”, och så fanns det hänvisningar till händelserna i Husbybadet, säger Västerortspolisens Diana Sundin till Dagens Media.
Enligt Dagensmedia.se har Nordisk Ungdom tagit på sig ”attacken” mot Jan Helins bostad, som rubriceras som hemfridsbrott.
Nationell.nu har också fått bekräftat att det var aktivister från Nordisk Ungdom som utförde aktionen.
Jan Helin vill inte uttala sig om det inträffade eller säkerhetsläget kring honom.
– Jag har inga kommentarer till det, säger han till Resume.se.
Hur kommer ni att hantera den här händelsen journalistiskt i Aftonbladet?
– Det har jag inte tagit ställning till än, säger Jan Helin.
Sprider sig som löpeld i media
På måndagseftermiddagen sprider sig nyheten om aktionen mot Jan Helins bostad som en löpeld i Sveriges tidningar.
Västerbottens Folkblad går så långt som att jämföra händelsen med journalisters situation i Egypten och Libyen:
”Händelsen är oerhört allvarlig, inte minst med bakgrund av hoten mot journalister i Egypten och Libyen på senare tid … Hot mot journalister är i förlängningen hot mot demokratin och detta måste alltid kraftigt fördömas. Därför hoppas jag att åklagare och polis tar denna händelse på stort allvar och att politiker i ledande ställning också går ut och aktivt vågar ge sitt stöd till, i det här fallet, Jan Helin … Vi får aldrig låta de mörka krafterna vinna.”, skriver tidningens Daniel Nordström.
Enligt Expos Daniel Poohl kan många fler journalister vänta sig hembesök.
– Om den här gruppen fortsätter som den börjat är det ganska många journalister som riskerar att få hembesök. Vi ska komma ihåg att vi lever i ett land där det kostar att ta ställning mot rasism och främlingsfientlighet, säger han till mediavarlden.se.
– Det är förstås fullständigt oacceptabelt att en debatt övergår i såna här handlingar. Jan Helin är en seriös publicist som tog debatten i tv och det gjorde han bra, säger Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.
Nationell.nu kan som enda media avslöja exakt vad som stod på plakaten:
”Skicka dina egna barn till Husbybadet din hycklare!”
Samt:
”Jan försvarar vitpixling och gnäller om pedofilövergreppen på Husbybadet. Skäms din hycklare!”
”En höna av en fjäder”
Nationell.nu har fått en exklusiv intervju med Nordisk Ungdoms talesperson Patrik Forsén, som menar att media förstorat upp händelsen något enormt.
Aktionen var ingen ”attack”, påpekar han.
– I går kväll begav sig två aktivister till de etniskt homogena kvarter där Aftonbladets chefredaktör, Jan Helin, bor. Med sig hade de några affischer som de tänkte sätta upp runt om i området för att visa vilken hycklare Jan Helin är. När aktivisterna hade satt upp en affisch kom en arg kvinna ut ur ett av bostadshusen och skrek åt aktivisterna att försvinna varpå de lämnade platsen. I media har det här förvandlats till en nazistattack mot Jan Helins bostad. Inget kunde vara mer fel, säger Patrik Forsén.
Enligt Forsén försöker media ta tillfället i akt för att skifta fokus från det verkliga problemet, svenska journalisters ständiga hyckleri och mörkläggning av det mångkulturella samhällets övergrepp på svenskar.
– Den senaste veckan har media anklagat personer och internettidningar för att sprida överdrivna rykten om det sexuella övergreppet på Husbybadet. Etablerade media försökte göra förövarna till offer och anklagade alla som reagerade för att komma med lögner. En stor del av svenskarna såg dock igenom deras lögner.
– Nu ser de chansen att ge igen. De är livrädda för att svenskarna ska sluta klaga och börja agera. Vi har inte attackerat någon. Två aktivister satte upp några plakat för att visa allmänheten vilken hycklare Jan Helin är. Nu visar etablerade media ännu en gång vilka som är de verkliga lögnarna och återigen kommer en stor del av folket att se igenom deras lögner tack vare internets fria media, säger Patrik Forsén.
Externa källor:
Rasister attackerade Jan Helins bostad
”Många journalister riskerar att få hembesök”
Helins bostad attackerad
Läs även:
Aktion mot Jan Helins bostad – landets journalister rasar
Nationell.nu i TV4 Nyheterna – polisen vill se mer nätövervakning
Debatt: Nordisk Ungdom är antirasister
11-åriga flickans mamma: Aftonbladet ljuger





Som man bäddar får man ligga.
Gilla kommentar:
1
Nu lär media dra på stora blåslampan! Svenska ungdmoar har ju satt upp ett plakat, men när små svenska flickor våldtas av araber så håller media tyst!!! hycklare! mycket bra om det nu var nordisk ungdom som gjorde det!
Gilla kommentar:
0
Har detta verkligen ett nyhetsvärde om man ska använda Helins egna logik. Det sker ju massor av hemfridsbrott varje år.
Gilla kommentar:
0
+1
Gilla kommentar:
0
Precis min tanke och fyller på lite; ”Ny rapport: Två tredjedelar av tidningscheferna drabbas av hot i sin publicistiska yrkesroll. För att klara sina uppgifter i en demokrati måste journalister kunna granska obekväma saker utan att riskera fysiska hot eller få sin egendom skadad. Så är dock ofta inte fallet. En ny undersökning av 130 svenska dagstidningar visar att hot mot journalister och tidningschefer är häpnadsväckande vanliga. Under 2006 utsattes nära hälften av tidningarna och nästan två tredjedelar av tidningscheferna för personhot.”
Källa;
http://www.dn.se/debatt/varannan-dagstidning-utsatts-for-personhot
Gilla kommentar:
0
+2 :D
Gilla kommentar:
0
Haha, fan vad bra :)
Ni ser, en arabisk gruppvåldtäkt mot barn beskrivs som ”ett flyktingbarn strök kärleksfullt längs ryggen” medans ett uppsatt plakat beskrivs som ”en nazistisk attack”
Gilla kommentar:
0
För att inte tala om deras liknelse med Libyen och Kadaffi:
”Händelsen är oerhört allvarlig, inte minst med bakgrund av hoten mot journalister i Egypten och Libyen på senare tid … Hot mot journalister är i förlängningen hot mot demokratin och detta måste alltid kraftigt fördömas. Därför hoppas jag att åklagare och polis tar denna händelse på stort allvar och att politiker i ledande ställning också går ut och aktivt vågar ge sitt stöd till, i det här fallet, Jan Helin … Vi får aldrig låta de mörka krafterna vinna.”
http://www.folkbladet.nu/244526/2011/03/07/all-heder-till-jan-helin
Gilla kommentar:
0
Vilken j-vla offermentalitet. Fan vad patetiska dom är. Ja herregud – Folk satte upp affischer i Helins bostadsområde! Det är ju fullt jämförbart med när journalister i Egypten & Libyen blir fängslade, misshandlade, torterade och våldtagna.
Gilla kommentar:
0
Haha helt rätt! Men sanningen börjar väl bli obekväm för dom stackarna. Dom vill kunna sitta i sitt rasrena område och dricka morgonkaffe utan att bli störda av några rasister som spikar upp plakat där deras yrkesutövning och lojalitet ifrågasätts. Mycket bra gjort av NU i allfall!!
Gilla kommentar:
0
Skillnaden är enorm och fundamental:
I Libyen och Egypten står journalisterna på folkets sida och granskar de korrupta landsförrädarna i makteliten.
I Sverige står Helin och andra svin(kunde inte låta bli det passande rimmet) på maktelitens sida och granskar folket(!) som rättmätigt vänder sig mot deras förräderi mot landet och stöld från folket.
Gilla kommentar:
0
Uppdaterat nyheten:
”Nationell.nu har fått tag på Nordisk Ungdom och kommer snart publicera exklusiv information om händelsen.”
Gilla kommentar:
0
Uppdaterat igen:
”Nationell.nu kan som enda media avslöja exakt vad som stod på plakaten:
”Skicka dina egna barn till Husbybadet din hycklare!”
Samt:
”Jan försvarar vitpixling och gnäller om pedofilövergreppen på Husbybadet. Skäms din hycklare!””
Gilla kommentar:
0
Ja gillar man att Nysvenskarna tafsar på 11-åriga barn,så får man väl räkna med det.
Gilla kommentar:
0
Vi inom Nysvenska rörelsen tafsar inte på någon! Använd gärna andra epitet på främlingarna. Tack!
Gilla kommentar:
0
Rätt epitet är ju givetvis blattesvensk, om det inte räcker med endast blatte.
Gilla kommentar:
0
”Nysvenska rörelsen”?
Gilla kommentar:
0
”Nysvenskar” är massmedia-svenska för invandrare. Vad Nysvenska rörelsen är för något påhitt är det ingen som känner till. Valet av namn för din organisation tycks dåligt genomtänkt i ljuset av detta.
Gilla kommentar:
0
Kom igen Christopher!
Lite historiekunskap måste du ju ha om den nationella historien i detta land!
Nysvenska Rörelsen, (NYS), är en korporatistisk nationalistisk politisk rörelse som grundades den 20 oktober år 1930, och betonar Sveriges särart och den storhet man anser att den svenska historien har.
Som ett exempel på stöd för den äldre svenska kungamakten har man en sköld med vasakärven på som symbol.
Organisationen bildades av Per Engdahl, under namnet ”Svensk Opposition”, efter en brytning mellan Engdahls anhängare och Sveriges Nationella Förbund den 5 september 1941. Engdahl betecknade organisationens ideologi som nysvenskhet.
Gilla kommentar:
0
Kom igen Kettil F.
Jag talar om organisationen som beskrivs som aktiv idag: ”Vi inom nysvenska rörelsen” av Thomas.
Det finns väl ingen nu aktiv sådan organisation eller har jag missat något?
Gilla kommentar:
0
http://www.nonkonform.se/about/
Nysvenska Rörelsen
Box 503
201 25 Malmö
info@nysvenskarna.se
http://www.nysvenskarna.se/
Gilla kommentar:
0
Ahaaaa, haha ja så det var det enmansprojektet du talade om. Ja ”dem” hör man ju av så ofta och mycket. Jag hade faktiskt glömt bort att han fortfarande var ”aktiv”.
Det har väl mest att göra med att jag inte sett röken av någon som helst form av aktivism för den ”organisationen” under min tid i rörelsen.
Gilla kommentar:
0
Är det ett etniskt homogent område han bor i? ;)
Gilla kommentar:
0
Enligt Helin själv är det en homogen enklav han bor i. Se citat i artikeln:
http://sv.metapedia.org/wiki/Jan_Helin
Citatet kommer från ett svar till en ”Leif” när han chattar med läsare den 19 september 2010 (valdagen).
Gilla kommentar:
0
Uppdaterat igen.
Gilla kommentar:
0
Till alla nyfikna journalister:
Hot mot demokratin? Lägg ner, ”populist-jävlar”. Ni är en skam för er yrkesgrupp. Granska makten, granska de frågor folket vill få reda sanningen på. Ni bär ett enormt ansvar på era axlar att förmedla NYHETER, granskningar av riksdagens beslut på ett objektivt sätt. Inte skriva om Big-Brother, Biggest Loser eller annat skit. Er brist på kritik och självkritik är skrämmande…
Vad är då de lögner ni förpestar moralen med?
Vad är då ert hycklande leverne?
Vad är då er bristande arbetsmoral?
Det, kära ”journalister”, är ett hot mot demokratin och vår välfärd.
Tar ni inte ansvaret, måste folket ta det för att själva inte gå under. Ni sviker de ni själva en gång kom från.
Så länge ni kan sova lugnt under era sidenlakan, i ert fina område och slipper skicka era barn till Husbybadet mår ni bra.
Välkommen till verkligheten, den gäller även ER!
Gilla kommentar:
0
Sagt det tidigare och säger det igen: En sådan här innovationsförmåga som NU visar upp är endast det som kan skapa en snabb kurs mot segern!
Tack NU!
Gilla kommentar:
0
”landets journalister” rasar . Dessa kräk som förföljt och skadat tusentals hedervärda medborgare och patrioter.
Vilka ömkliga kräk!!!!!
Gilla kommentar:
0
Uppdaterat med en exklusiv intervju med Nordisk Ungdom.
Gilla kommentar:
0
När Nationalister får sina hem sönderslagna är det ingen nyhet. Jag har fått stenare genom rutan och klotter med direkta hot på min fasad. Inte ens en notis i lokaltidningen.
När någon sätter upp en liten lapp på jan helins hus som inte har några hot är det hus i helvete.
Gilla kommentar:
0
Han härstammar på sin fars sida från Saltvik på Åland. En annan ful fisk Bo Strömstedt härstammar från Föglö på Åland
Gilla kommentar:
0
Inavlad översittare är vad han är!
Gilla kommentar:
0
”Han härstammar på sin fars sida från Saltvik på Åland. En annan ful fisk Bo Strömstedt härstammar från Föglö på Åland”
Man noterar med sorg att även ålandsbördiga kan vara ena svinpälsar.
Gilla kommentar:
0
Allt fler tvektamma journalister borde vara rädda.
Gilla kommentar:
0
http://www.medievarlden.se/nyheter/2011/03/manga-journalister-riskerar-att-fa-hembesok
Gilla kommentar:
0
Guldstjärna på detta måste jag fan säga!
Gilla kommentar:
0
Fel attt göra så mot någons bostad och privatliv. Demonstrationer ska vara lagliga och respekteras.
Hur ska man stoppa moskébyggen?
Varför byggs bara i förorter och arbetarområden? Inte i medel-och överklassområden? Sedan står politiker och talar om solidaritet? Bara arbetare som ska vara solidariska? Inte medel-och överklass?
Är det bin Ladins far som bygger moskeérna? Han hade byggfirma. Från den bin Ladin fick sina miljarder.
Snygga samarbetsparners.
Gilla kommentar:
0
Det handlade om två plakat som sattes vid hans bostad, övriga plakat skulle sättas upp på andra platser i området. Knappast en demonstration. Det är dessutom inte mycket mer olagligt att sätta upp några plakat än att gå mot röd gubbe. Så seriöst, vad gnäller media om? Snacka om att försöka göra skillnad på folk och folk. Dom vill sälja lösnummer helt enkelt. Samtidigt som de vill ges chansen att slå ett slag mot nationalismen.
Gilla kommentar:
0
Håller med att den var fredlig. Så det är bra!
Händelsen i badet borde beskrivas i AB och på rätt sätt.
Gilla kommentar:
0
Fy fan vad mediakårens anda lyser igenom nu.
De påminner allt mer om en sekt av politisk korrekthet.
En sjuk samling av välbärgade hycklare som håller varandra om ryggen.
Två plakat som sätts upp av två unga NU-aktivister blir riksnyheter och man jämför sig med krigsrepportrar i Libyen…ni rapporterar om ”lynchmobbar”, ”dom skrek svartskallar”, ”Flickorna blev strykna på låren, ryggen och på rumpan”… Vem fan är det som sprider ryktesspridningar, är det vi eller är det ni?
Vem är det som tvingas leva i mångkulturen som ni promotar? Inte fan är det ni!
Ni är hycklare hela bunten.
Ni gör skillnad på folk och folk. Bara ni slipper leva i det helvete ni rapporterar om så är ni nöjda. Bara ni kan fortsätta leva gott och titta ner på oss andra.
Är två plakat värre än pedofila gängövergrepp på offentliga badhus? Uppenbarligen…
Gilla kommentar:
0
Fler och fler artiklar kommer upp:
http://www.expressen.se/nyheter/1.2356775/debatterade-i-svt-da-attackerades-hans-hus
Expressen fortsätter kalla övergreppen ”nätryktena”.
Gilla kommentar:
0
Uppdaterat nyheten med citat från Expressens chefredaktör Thomas Mattsson.
Gilla kommentar:
0
http://www.journalisten.se/artikel/26785/jan-helins-bostad-attackerad
http://vgnt.se/jan-helins-bostad-attackerad-av-nordisk-ungdom/
http://dagensarena.se/nyheter/nazistgrupp-vandaliserade-jan-helins-bostad/
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/537402-aftonbladetchefs-hem-attackerat-av-nazister
http://www.politikerbloggen.se/2011/03/07/43580/
http://www.nyhetspressen.se/1251612.html
http://www.hbl.fi/text/utrikes/2011/3/7/w60070.php
http://www.bt.se/nyheter/hogerextrem-attackbr-mot-chefredaktor(2306787).gm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+bt-nyheter+(BT+Nyheter)
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=103&artikel=4387295
Gilla kommentar:
0
Oh my God… Shitstorm incoming!
Gilla kommentar:
0
Ja, plakat hade som sagt tydligen nyhetsvärde.
Gilla kommentar:
0
Nu ger sig Expo in i leken och attackerar Fria tider:
http://expo.se/2011/de-ligger-bakom-fria-tider_3800.html
http://expo.se/2011/med-rykten-som-politik_3801.html
Gilla kommentar:
0
Längst ner i den första artikeln, Expo upprörs över att en tidning för första gången lyckats benämna nationell.nu någorlunda korrekt:
”Nazistsajten Nationell.nu får benämningen ”en samlingsgrupp för människor som sympatiserar med aktionsgruppen och andra liknande grupper”.”
Johannes Jakobsson upprörs över att Fria Tider inte använder lögner som ”nazistsajt” om nationell.nu.
Vad lider du av Jakobsson, förutom dålig och förljugen journalistik alltså?
Gilla kommentar:
0
Allra längst ned skriver aset: ”Expo har sökt Widar Nord och Henrik Agerhäll för en kommentar.”
Rubriksättning á la lögnmedia bör alltså bli: ”Vänsterextremister från den kommunistiska sektorganisationen Expo attackerade Widar Nord”
”Enligt nationell.nu har Expo tagit på sig ”attacken” mot Henrik Agerhäll, som rubriceras som hemfridsbrott.”
Gilla kommentar:
0
En skuldtyngd företagare står bakom Fria tider enligt Expo……………..Finns väl inget företag som kan drivas om man har lata och odugliga kommunister anställda.
Gilla kommentar:
0
Kommunister?
Gilla kommentar:
0
”Har de attackerat människor fysiskt?
– Jag känner inte till något fall där någon drabbats fysiskt av deras attacker, utan det är den här typen av konfrontativa aktioner som utmärker dem. Det här var samma grupp som attackerade en flyktingförläggning i Solna nyligen, där kastade man ägg och det är den mest aggressiva handlingen så långt.”
Så de här attackerna har aldrig drabbat någon fysiskt… De är även ”konfrontativa”. I samma artikel nämner Poohl att man ”attackerat” en förskola med en knäpp genuspedagogik som ingen förnuftig människa kan ställa sig bakom. ”Attacken” var att man lämnade en låda med två dockor till förskolan som en present.
Samtidigt är äggkastning det ”mest aggressiva” man genomfört än så länge. Äggkastning? Passa er nu mina damer och herrar… Nästa gång kanske attackerarna eskalerar till något ännu värre. Vi kanske kastar vattenballonger eller ritar mustascher på på riksdagspartiernas valaffischer?
Poohl, du måste vara journalisthögskolans genom tiderna största misslyckande. Maken till skvaller- och sensationsjournalistik får man leta efter. Skaffa dig ett riktigt jobb som du klarar av. Du skulle t.ex. börja knega som toalettborste eller något?
Gilla kommentar:
0
Ja, passa dig Poohl, det kan ju eskalera till samma påsar med rödfärg som vi kastade på kommunisterna i Göteborg för många år sedan.
Den lille kommunistblatten i blå kostym som slet fram ett bollträ men sen insåg att han vart omringad minns jag än idag.. Det var inte bara rödfärg han fick tvätta ur de byxorna. ;)
Gilla kommentar:
0
http://gotiskaklubben.wordpress.com/2011/03/07/fel-metod-mot-jan-helin-och-aftonbladet/
”PS Att varken Fria Tider eller Politiskt Inkorrekt fördömer auktionen visar att de i viss mån är politiskt oerfarna och naiva. Jag förväntar mig dock att Björn Söder snabbt fördömer denna auktion, även om jag inte är lika övertygad om att Jan Helin skulle fördöma en AFA-attack mot SD.”
Gilla kommentar:
0
Vad är gotiska klubben?
Gilla kommentar:
0
Vet inte.
Gilla kommentar:
0
Extremt bra jobbat!
Sådana här aktioner tvingar fram väldigt intressanta reaktioner hos mediaetablissemanget. Snart kommer väl något uttalande från någon minister som fördömer de två plakaten.Hahaha, två plakt och media förlorar greppet om verkligheten och utmålar krigsrubriker.
Mer sånt här NU – Ni har mitt stöd!
Gilla kommentar:
0
Wow!
”Nazistgrupp vandaliserade Jan Helins bostad”
”den nazistiska organisationen Nordens Ungdom”
http://dagensarena.se/nyheter/nazistgrupp-vandaliserade-jan-helins-bostad/
Hur var det nu med falska rykten? Det var visst inte så viktigt längre.
Det här blir bara roligare och roligare…
Gilla kommentar:
0
Haha, jag vet. Media kan bara en sak – spruta ut sjuka lögner och rykten. Den här gången avslöjar de sig själva utan att ens förstå det. De påstår att NU ”vandaliserat” hemmet, något som juridiskt sett skulle bli skadegörelse eller grov skadegörelse. Men i slutet av texten skriver man: ”Polisen har rubricerat händelsen som hemfridsbrott.”
Hur går det ihop, Sveriges lögnaktiga och ryktesspridande journalister?
Gilla kommentar:
0
Det verkar vara ett uråldrigt fenomen!
”Den ojämförligt största andelen i den politiska ”uppfostran”, som man i detta fall mycket träffande betecknar med ordet ”propaganda”, kommer på pressens konto. Den ombesörjer i första hand detta ”upplysningsarbete” och utgör på så sätt en slags skola för de vuxna, blott med den skillnaden, att här ligger inte undervisningen i statens hand utan i klorna på delvis högst mindervärdiga krafter.”
”Sålunda kommer till frimureriet ett andra vapen i judarnas tjänst: pressen. Med all sin ihärdighet och duglighet sätter han sig i besittning av denna. Med dess tillhjälp börjar han efter hand att omklamra och insnärja hela det offentliga livet, och att leda och påverka det, då han är i stånd att skapa och dirigera den makt, som man i våra dagar känner bättre än för ett par decennier sedan under beteckningen den ”allmänna opinionen”.
Personligen låtsas han alltid vara oändligt bildningstörstande och prisar varje framåtskridande, d. v. s. mest sådant, som leder till andras fördärv; ty all kunskap och utveckling bedömer han uteslutande efter dess möjlighet att befordra hans folks intressen.”
”Ibland försökte man tiga ihjäl oss, så blev man övertygad om lönlösheten i detta försök och tillgrep mot satt taktik. Varje dag ”omnämndes” vi på något sätt och för det mesta då för att göra klart för arbetarna, hur obetingat löjlig hela vår existens var. Efter någon tid måste dock herrarna fått på känn, att denna taktik inte skadade oss utan tvärtom var oss till gagn, eftersom ju många måste fråga sig, varför man ägnade en företeelse så många ord, om den var så löjlig. Folk blevo nyfikna. Då svängde man plötsligt om och började under någon tid behandla oss som mänsklighetens verk liga generalförbrytare. Artikel efter artikel, där man uppdagade och ständigt på nytt bevisade vår brottslighet. Skandalhistorier, som från början till slut voro gripna ur luften, skulle ombesörja resten. Men man synes ganska snart ha blivit övertygad om det verkningslösa även i dessa angrepp; när allt kom omkring bidrog ju detta bara till att riktigt koncentrera den allmänna uppmärksamheten på oss.
Jag själv intog då den ståndpunkten: det gör detsamma om man skrattar eller hånar oss, om vi framställas som dumbommar eller förbrytare; huvudsaken är, att man talar om oss, ständigt sysselsätter sig med oss …”
Från en klassisk bok.
Gilla kommentar:
0
Oerhört larvigt, nästan på gränsen till sinnesrubbat. Vad bestod vandaliseringen av? Förstördes någonting då man visade upp två plakat? Intressant är också att de menar att ifrågasättandet av vitpixling och försvarandet av pedofilers övergrepp faller under ”främlingsfientligt budskap”. Bevisligen är det alltså helt korrekt att sprida falska nyheter då det handlar om vissa grupperingar, men inte andra. Och vadå: ”nazistiska organisationen Nordens Ungdom”, heter de inte Nordisk Ungdom? Den som skrev ”nyheten” vet ju i hela fridens namn inte vad h*n skriver om.
Gilla kommentar:
0
http://nasistnytt.info/2011/03/07/jan-helins-bostad-attackerad-pa-sondagskvallen/
Gilla kommentar:
0
”Det var vid 21-tiden som mobben dök upp vid Helins hus och började sätta upp plakaten.”
Hur kan två personer bli en mobb?
Förövrigt väldigt bra gjort NU!
Gilla kommentar:
0
PI spöar Aftonblaskan i politisk korrekthet. Epic faaaiiil.
Gilla kommentar:
0
”Vi ska komma ihåg att vi lever i ett land där det kostar att ta ställning mot rasism och främlingsfientlighet, säger Daniel Poohl.”
Jag tyckte den här var riktigt bra, även om jag har svårt att förstå hur han får till det men han kanske försöker vara en antirasistisk Joe Labero, fast med ord..?
Precis som med Labero vet man att det är en illusion man ser men man sitter och gapar likt förbannat, samma sak är det med Daniel Poohl, man vet att det han säger är en stor, fet lögn.. och så sitter man och gapar och fattar inte hur han fick ihop det.. : )
Gilla kommentar:
0
+1
Gilla kommentar:
0
Tack vare aktioner likt dessa så avmaskerar etablissemanget sig självt allt mer. När potentiella anhängare av den inhemska oppositionen mot etnisk mångfald blir misshandlade och knivhuggna så får man mer eller mindre ”skylla sig själva”, för sina åsikters skull.
När en pk-fanatisk journalist får ett par plakat uppsatta utanför sin bostad – för sina åsikters skull – så blir det bara en tidsfråga innan nazistiska mobbar drar ut på gatorna i Liberial anda.
Alla har vi samma värde, fast ändå inte…
Gilla kommentar:
0
Att medias hycklande brukar lysa igenom rätt tydligt. Men denna gången är hyckleriet verkligen på topp.
Det är ju sjukt bra. Folk blir mer och mer irriterade på media och fortsätter det fenomenen så kommer en betydande del av befolkningen söka sig mer och mer till fria nyhetskällor likt nationell.nu, fria tider etc. Så med det sagt. Keep up the good work NU!
Krossa åsiktsmonopolet!
Gilla kommentar:
0
Är det bara vänster/kommunisterna som får göra hemfridsbrott hos t ex Sverigedemokrater??????
Vänsterpacket vågar inte ta på sig, att dom utfört hemfridsbrott m m.
Gilla kommentar:
0
Inte lät det väl så när SD politiker blev misshandlade? Då var det snack om att när man gör skillnad på människor får man räkna med sådant. Aftonbladet gör skillnad på människor utifrån etnicitet så med den retoriken så är det precis vad de kan förvänta sig…
Gilla kommentar:
0
Undrar om den ”nazistiska attacken” av N.U utfördes med stukaplan och tigerstridsvagnar.
Gilla kommentar:
0
Självklart. Och kniptångsmanöver användes också såklart.. Sen skickades alla krigsfångarna till förintelseläger och blev till tvål.
Gilla kommentar:
0
Aaahha, det förklarar varför Lidl fått in ett lager superbillig tvål som luktar skit.
Gilla kommentar:
0
Fria tider går nu ut o tar avstånd från ”nynazism” och ”extremhögern”.
”Fria Tider bemöter förtal. Expressen försöker återigen koppla ihop oss med extremhöger och nynazism.”
http://www.friatider.se/morkbla-inte-brun
Widar skriver också att han tror på Förintelsen, eller ”nazisternas utrensningar i koncentrationslägren”, som han kallar det, sen uppmanar han läsarna att läsa juden Noam Chomsky som är en av Widars ”långvariga favoriter”.
Gilla kommentar:
0
Inget förvånande med det. Fria Tider är en konservativ libertariansk nättidning.
Själva nyhetsförmedlingen är det inget större fel på. Däremot så brister de politiska analyserna avsevärt.
Fria Tider är lite som Flashback – en salig röra som man kan hitta ett och annat guldkorn bland.
Gilla kommentar:
0
Förvisso, men alla samhällskritiska medier fyller sin funktion i detta informationskrig. Ta övergreppen på Husbybadet som exempel. Inga större reaktioner efter PI:s ursprungsartikel. Men sen skrev Henrik Johansson om det, och då skrev nationell.nu och Fria Tider om det. På grund av detta utförde Nordisk Ungdom sin aktion, som är kärnan i hela uppståndelsen. Utan en ”attack mot ett flyktingboende” hade media säkert fortsatt tysta ned allt. Och tack vare att Björn Söder sedan länkade till Fria Tider (han skulle ju aldrig någonsin våga länka till nationell.nu) så har det skapats ett stort och historiskt krig mellan etablerade medier och fria nationella nätmedier.
Gilla kommentar:
0
Fria Tider är en bra sida, man får bara hoppas att de inte utvecklas till en PI-kopia.
Gilla kommentar:
0
FT’s redaktion är fria att tycka vad dom vill.. Det fina med FT är inte vad redaktionen tycker eller inte tycker utan att man tar upp nyheter som inte kommer in i vanlig media och att det råder stor frihet i debatten.
På FT når man folk som inte är nationalister (dock finns det ju en del av oss där också) men inte PKiter heller, personer som inte sällan är mottagliga för argument. Bra sida tycker jag.
Gilla kommentar:
0
Synd bara att det inte finns en nationalistisk sida av samma kaliber som dessutom kan erbjuda en nationalistisk analys etcetera, så att vi återigen kan börja expandera oppositionen.
Märkligt fenomen, vi nationalister har de bästa ledarna och bästa skribenterna, men vi har inte en enda Internetsida som speglar det faktumet………
Gilla kommentar:
0
Debatten går het på flashback också:
https://www.flashback.org/t1478556p4
Gilla kommentar:
0
När PK-media hetsar upp sig så över ett par plakat kan man ju fråga sig t ex vad som hände under den s k Kristallnatten. Har den händelsen blivit lika överdriven så var det väl på sin höjd ett par rutor som pangades då i Tyskland.
Gilla kommentar:
0
Och Jan Helin bör nog sitta still i båten vad gäller hot och hembesök när man gav plats till OG att hota Sverigedemokrater med..
http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7886134.ab
Gilla kommentar:
0
Och f’n vad patetiska PI är:
”Det är inte förståeligt eller försvarbart på en enda punkt – någonsin.
Alla som försvarar detta beteende här på PI åker faktiskt rätt ut härifrån dvs era inlägg under posten. Och inga länkar till övriga sidor heller. Vi vill över huvud taget inte förknippas med de extrema. Ja, de är extrema. Punkt.
Redaktionen”
Jag kan inte förstå hur någon kan sätta sitt hopp till sådan gnälliga pacifister. INGENTING kommer förändras med sådana vid rodret. Det är helt enkelt fel på folk som tycker detta är ”grovt” och ”extremt”. Pacifism är ett uttryck för apati, och är livsfientligt. (Invändningar från strategisk synpunkt vore något annat)
Gilla kommentar:
0
Gör mitt första inlägg här. Kunde inte låta bli. När jag läser om sådana här aktioner så blir jag så otrolig glad. Jag var själv aktiv i rörelsen på 80- och 90-talet och gjorde liknande ”småbus”. Nu tar mina barn stor del av min tid, men försöker hänga med i vad som händer. Jag är väldigt sugen att vara med igen på någon liknande. All heder till er två som lyckades skapa sådan stor uppmärksamhet genom en (1) affisch. Har god lust att bjuda hem er på en fika och berätta om ”gamla tider” :)
Gilla kommentar:
0
Finns alltid plats för gubbar och gummor i vår rörelse. Välkommen tillbaka! ;)
Gilla kommentar:
0
Är inte detta ett solklart fall för ”nätpolisen”? Flera medier har ju skrivit både missvisande och förljuget om aktionen.
Gilla kommentar:
0
Exakt, undrar om de har nåt nummer man kan ringa så de kan ”rätta” till denna felaktiga informationsspridning som etablerade medier står, t.ex. den uppenbara lögnen om ”vandalisering av Jan Helins bostad”.
Gilla kommentar:
0
All heder åt aktivisterna!
Riktigt bra jobbat.
Den smällen visste var den skulle sitta!
Pk-median förlorar på vad dom än gör! :)
Gilla kommentar:
0
Till redaktionen (ej för publicering) Vore jättebra om ni samlade alla externa länkar om händelsen i slutet på huvudinlägget i takt med att fler skriver om det. Ser tre där nu, men fler dyker ju upp hela tiden.
Mvh
Gilla kommentar:
0
Fixat.
Gilla kommentar:
0
Vet inte ni på redaktionen vad ”ej för publicering” betyder?
Gilla kommentar:
0
Vet ”Claes Andersson” att nationell.nu inte förhandsmodererar sina kommentarer?
Gilla kommentar:
0
Har aldrig sett en människa gnälla och gnälla och upprepa ordet ”Nätrykte” så många ggr i mitt liv som när man har följt Jan Helin den gångna veckan.
Bra jobbat gubbar o gummor :D
Gilla kommentar:
0
Jan Helin är ett riktigt svin.
Större hycklare än honom får man leta efter.
Riktigt kul att se mediatopparnas reaktioner nu och hur sk vanligt folk börjar se igenom deras lögner.
JAN HELIN RYKTESSPRIDARN!
Gilla kommentar:
0
”Vi ska komma ihåg att vi lever i ett land där det kostar att ta ställning mot rasism och främlingsfientlighet”
Jo tjena.
Hur många hot, misshandelsfall, mord, trakasserier, nedbrända bostäder etc kan vi tacka journalistkåren och Expo för? Det går inte att gå trygg som nationalist i Sverige tack vare dem!
Ett plakat och lite äggkastning är ingenting mot vad ”antirasisterna” utsätter sina meningsmotståndare för!
Den här typen av fredliga men kraftfulla protester är precis vad som behövs: svenskar som reagerar, inte knyter näven i fickan.
Vad gör fransmännen när de är missnöjda? Det är vad den svenska överheten ska vara rädd för. Det är alltså förståeligt att de får panik när någon gör något så harmlöst som sätter upp plakat som korrekt informerar om deras svenskfientliga verksamhet.
All heder åt NU som gör det som är rätt, trots att de lär bli anatema som personer i det här ruttna samhället.
Gilla kommentar:
0
Måste dom inte svartpixla ljushyade personer i rättvisans namn ?
Tänk om man svartpixlade alla brottslingar. Vilken rasism! Men att vitpixla alla brottslingar. det går bra!
Gilla kommentar:
0
http://www.nationell.nu/2011/03/07/exklusiv-intervju-vi-var-inte-ens-inne-pa-jan-helins-tomt/
Gilla kommentar:
0
så jävla klockrent att den äckliga jävla lögnaren får lite oreda hemma hos sig. Han har otaliga svenska ungdomars blod på sina lögnaktiga händer. Det går inte att lura svenska folket med de massmediala lögnerna längre.
Revolt starta!!
Gilla kommentar:
0
Dom som gjorde det skulle tagit en bild av var plakaten satt. Det är alltid bra att kunna visa vad man faktiskt gjort när vi har med Aftonlögnen och liknande tidningar att göra.
Gilla kommentar:
0
Enligt ett obekräftat rykte hann de inte innan den fula kärringen Helin kom utflaxande i tofflorna och pyjamasen och hotade aktivisterna till liv och lem med en rödvinsflaska i högsta hugg!
Gilla kommentar:
0
Vad ska Sveriges journalister göra om fler och fler faktiskt inser att de sprider lögner och börjar upptäcka andra mediekanaler istället? Kan araberna störta sina diktatorer så borde vi också kunna det! Det börjar med den tredje statsmakten, medierna. Och all heder åt Nordisk ungdom!
Gilla kommentar:
0
Nu så störtar inte araberna sina diktatorer med hjälp av Facebook. Det är en förskönande bild som media försöker inpränta i sinnet hos västerlänningen.
Dessutom så får du gärna ställa dig frågan om den underbara demokratin har förbättrat situationen för irakierna?
Och är det samma ”medicin” som du vill ”bota” Iran med?
Men visst har du rätt i att det är ett bra steg om svenskarna börjar se igenom massmedias lögner. Det är om inte annat en bra början.
Gilla kommentar:
0
”Händelsen är oerhört allvarlig, inte minst med bakgrund av hoten mot journalister i Egypten och Libyen på senare tid … Hot mot journalister är i förlängningen hot mot demokratin och detta måste alltid kraftigt fördömas. Därför hoppas jag att åklagare och polis tar denna händelse på stort allvar och att politiker i ledande ställning också går ut och aktivt vågar ge sitt stöd till…. Vi får aldrig låta de mörka krafterna vinna.”
Skulle reaktionen bli densamma om vänsterextremister gjort något liknande utanför NI:s redaktionsmedlemmars respektive bostäder? Dvs mot Sanna, Vavra m.fl.
Knappast troligt. Då skulle det istället talas om yttrandefrihet, demokrati, ”lite får man tåla” o.s.v. o.s.v.
Gilla kommentar:
0
Bra jobbat! Helin sviker sitt land
Gilla kommentar:
0
Bara jag som alltid skrattar hysteriskt när journalister anklagar andra för att ”hota ‘demokratin’”?
Gilla kommentar:
0
Aktioner mot alla tidningsredaktioner i hela Sverige vore nått!
Gilla kommentar:
0
Ja dom får väl stå för vad dom gör…..Mörkar i tidningar och hetsar upp folk. Vad hade dom förväntat sig???
Gilla kommentar:
0