Nationella attackerade flyktingförläggningen
sön, 27 februari 2011
På initiativ av Nordisk Ungdom attackerade en stor grupp nationella flyktingförläggningen där de 20 ”flyktingbarnen” som våldtog en 11-årig svensk flicka på Husbybadet förra söndagen bor.
”Detta för att protestera mot det svenskfientliga och hänsynslösa sexuella övergrepp som de så kallade flyktingbarnen begick på Husbybadet i Stockholm i söndags mot 11-åriga svenska flickor”, skriver Nordisk Ungdom på sin hemsida.
De nationella skanderade ”Sverige åt svenskarna!” och försökte även ta sig in i huset. När det inte gick kastade de ägg på förläggningen och fortsatte skrika slagord.
När en väktare, som befann sig inne i huset, började filma nationalisterna tog de på sig maskering och fortsatte skrika och kasta ägg.
- Stämningen var väldigt hätsk, berättar en nationalist till nationell.nu. När vi kom dit stod det skäggbarn utanför huset men de blev livrädda för oss och sprang in och låste dörren.
På nationalisternas banderoll stod det: ”Vill ni följa med oss till grottan i Husbybadet?”.
”Det är nog nu!”, poängterar Nodisk Ungdom på hemsidan.
Se film från aktionen:








Så jävla bra, en moralisk stöttepelare i ett förpestat samhälle!
Gilla kommentar:
0
Bra, det är fan att skämma ut sig i största möjliga utsträckning och ett hån mot flickan som blev våldtagen. 20-30 nationella som ställer sig och kastar ÄGG, på en byggnad som några jävla snorungar. Inte ens en ruta har dem sönder. Det är fan bedrövligt att se.
Gilla kommentar:
0
Trollar du eller är du bara trångsynt? Vad exakt skulle man tjäna mer på om man skulle krossa rutor än när man kastar ägg? Effekten blir ju densamma, hoppas de får måla om fasaden. Man får ju inte glömma att tal hölls samt att de hade banderoll.
Att krossa rutor hör till 80, 90-talet.
Gilla kommentar:
0
Klart det är ett troll, det är uppenbart, det är bara att granska länken vederbörande lagt upp.
Frågan är om du själv är ett troll, du verkar okritiskt vidarebefordra Expos historieskrivning.
Tror inte någon anständig svensk skulle ha gråtit om fönsterrutorna krossats, men visst ägg är absolut en bra början.
Gilla kommentar:
0
Problemet är ju att krossade fönsterrutor tvingas du och jag betala. Det drabbar inte de ensamkommande våldtäktsmännen som bara får mer resurser där du står för notan.
Stenar är så vänster det kan bli, inte undra på att det är en vänsternisse som föreslår det.
Jag skulle hellre se en liten aktionsgrupp som slår till på natten med molotov cocktails, sätter fyr på byggnaden och bränner våldtäktsmännen inne. Då visar man både att man ogillar våltäktsmän och uppnår resultat på samma gång. En krossad ruta däremot kostar bara pengar.
Hittills har svenskar endast lyckats skrämma iväg invandrade våldtäktsmän en gång och det var i Vännäs där folk gick man ur huse och skrämde iväg dem efter att en svensk flicka antastats. Inget ord om den svenska flickan i PK-media, bara om de hemska ”rasisterna”, men det är en annan historia…
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingar-lamnar-vannas_2929245.svd
Gilla kommentar:
0
Jovisst, i det här fallet skulle det vara försvarbart. Anser jag. Humanisterna försvarar väl förstås som vanligt snarare sexövergreppet.
Jag kan vara med och betala både fönsterrutor och en rykande askhög via skattsedeln om det är så. Inga problem. Det är ett billigt pris för att värja våra döttrar.
Eller äggsanering för den delen.
Gilla kommentar:
1
Och du är ett troll.
Gilla kommentar:
0
Vad skulle de göra? ”Sitta på bloggar? Hitta på nya ideologier? DET ÄR NOG NU” – Pastor Söderman
Handlingens tid är inne
Gilla kommentar:
0
Skrev i vredesmod, ska såklart stå Magnus Söderman*
Gilla kommentar:
0
Misstänker att du är ett troll som försöker uppvigla till våldsbrott.
Alla vettigt sinnade bör fortsätta med en aggressiv retorik, öva på att ”fäkta” och rekrytera manskap.
Dra allt till sin yttersta lagliga spets.
Vi ska ej låta oss provoceras så att makthavarna kan kriminalisera oss.
Gilla kommentar:
0
Hur utläser du på något sätt att jag uppmanar till våld? Handling är icke automatiskt förknippat med våld. Även om jag icke skulle fälla en tår om skäggbarnen/ våldtäktsmännen råkade ut för något fysiskt.
Gilla kommentar:
1
Mycket bra aktion och jag kan inte nog instämma i att det är nog nu..
Gilla kommentar:
0
U N D E R B A R T!
Gilla kommentar:
0
Tummen upp!
Gilla kommentar:
0
Tandlöst, jävla kärringer varför gjorde ni inget handgripligt när ni hade chansen varför inte bränna skiten?
Kallar ni det här för attack???
Nej jag var inte med pga samhällstjänst så har vi löst den frögan direkt,
Gilla kommentar:
1
Nej, vi kallar det inte för attack. Det är nationell.nu som gör.
Får jag ställa en motfråga? Vad har du gjort för att visa ditt missnöje?
Gilla kommentar:
0
Okej du kallar denna aktionen för tandlös eftersom man inte brände ner skiten. Men sedan så gnäller du över att du inte kunde vara med för att du har samhällstjänst. Hur revolutionärt är det då?
Ställer dessutom samma fråga som Fredrik B ovan. Vad har du gjort för att visa ditt missnöje?
Gilla kommentar:
0
Jag har inte gjort speciellt mycket nej, men det ger mig väl ändå rätt att kritisera er aktion? Vad anser ni själva att ni åstakom med den här aktionen? Att visa att om man våldtar en medlem av vårat folk så kommer det massa arga herrrar och kastar ägg där vi bor?
Gilla kommentar:
1
Självklart så ska du få lov att kritisera.
Vi är öppna för kritik eftersom kritik endast gör oss bättre.
Det man har åstadkommit alla redan nu knappt ett dygn efteråt är att det hela har fått än mer uppmärksamhet. Både genom denna nyheten men också via Fria Tider. Två av landets största fria medier dvs. På så sätt har man visat att det finns ett motstånd även utanför internet.
Vad tror du hade blivit fallet om man nu hade valt att bryta sig in i huset, bränna ner det eller misshandla gärningsmännen grovt? Jag tror åtminstone att det hade blivit motsatt effekt tack vare de sätt som fulmedia jobbar med. De har hela tiden valt att försöka mörklägga denna händelse. Skulle NU gjort något grovt så skulle det blivit krigsrubriker i media och ett eventuellt föreningsförbud som nu är möjligt efter den nya grundlagen kom till. Och media hade ändå valt att tiga om de bakomliggande orsakerna. Vi har nämligen sett det förut.
Under första hälften av 90-talet så stod flyktingförläggningarna i brand här och där. Vad hände då? Jo HMF-lagen utvidgades. Med de diktatoriska medel systemet har nu så skulle vi alltså sett en kriminalisering.
Gilla kommentar:
0
Systemets tidningar är aldrig och kan aldrig bli våra vänner,även om vi skulle hitta en lösning på världssvälten så skulle media hitta på någonting för att smutskasta oss.
Om NU valt att göra lite grövre saker så hade det visat på en beslutsamhet och visat väldigt tydligt att vidriga handlingar får konsekvenser som är riktigt obehagliga för individen.
Sen behöver man ju såklart inte skylta med sin grupptillhörighet vid en sådan aktion.
Tanken är god men jag tycker att ni missar målet igen… byt ut äggen mot stenar så är vi en bit påvägen iaf.
Gilla kommentar:
0
Gillar ditt tänk Robin!
Vi lyckades ju som sagt inte riva byggnaden med ägg, så varsågod att åka dit och kasta sten bäst du vill. Gogogo!
Gilla kommentar:
0
Bättre det än att det inte händer något va Robin? Vad hade du gjort istället? Och vad ska du göra istället?
Gilla kommentar:
0
Onödigt, patetiskt trams. Vem och vad vinner vi på detta?
Gilla kommentar:
0
Vad vi vinner på detta? Jo i sin iver att skriva om högerextrmister kommer förhoppningsvis media rapportera om ”attacken”. Detta innebära i sin tur att även bakgrunden till attacken kommer ut till almänhetens kännedom.
Vad hade då en mer handgriplig attack inneburit? Troligvis hade media fokuserat på det högerextrema våldet, och gjort skäggbarnen till offer. Som plåster på såren hade dom säkert fått PUT, och ett nerlagt åtal.
Gilla kommentar:
0
Ska det gnällas för gnällandets skull?
Vad är din agenda egentligen?
Gilla kommentar:
0
Fruktansvärt tandlöst!
Rubriken är helt felaktig, det är inte en ”attack” annat än i kvällspressens rubriksättningsanda. Att tala i en megafon mot ett hus och sedan kasta lite ägg… Det är kanske ett politiskt uttalande, en politisk aktion etc. Men att kalla det för en ”attack”. Nej det stämmer inte i min världsbild.
Visserligen är det nationell.nu som satt rubriken så NU kan inte klandras för detta, men aktionen i sig själv var helt i led med den sedvanliga ”busiga fjortisstilen” och på samma nivå som småbarnen som stoppar en potatis i avgasröret på någons bil. Jag kan inte påstå att detta är något att framhäva som en bra aktion- hade det gällt något annat, ett mindre allvarligt brott etc så jovisst då hade det varit passande. Men nu har en liten flicka blivit gruppvåldtagen. Gruppvåldtagen för helvete!
Det är jättebra att NU väljer att agera, men valet av aktion är fruktansvärt pinsam i det här fallet.
Det må vara att jag är speciellt engagerad i just sexualbrott och därför lättare blir känslomässig än vanligt- men jag hade inte kunnat stanna mig själv vid att enbart kasta ägg om jag befunnit mig på platsen. Det hade varit omöjligt.
20 nationella som manifesterar mot gruppvåldtäktsmän som ni vet om befinner er i byggnaden och de som stödjer och försvarar dem, och det är vad ni gör- kastar ägg?! Och sedan lägger ni ut en film där ni visar på hur långt (lite) ni är beredda att gå i en situation likt denna?!
Om inte detta följs upp med antingen en mer genomtänkt och långtgående politisk kampanj eller kraftigare reaktioner (som ni för övrigt inte behöver stå för officiellt i efterhand då aktionen i sig talar sitt tydliga språk) kan jag ärligt talat säga att jag förlorat all respekt för er.
(Åsikterna som jag skriver här är helt mina egna och representerar på intet sätt SvPs.)
Gilla kommentar:
1
För en gång skull ställer jag mig på Nationell.nu:s sida när det gäller val av rubriksättning. Klart att det är en attack. Hade någon kastat ägg på dig så skulle du kalla det för att du blivit attackerad, eller hur?
Det är ett inbyggt feltänk att allt måste vara så stort och kraftfullt, i det här fallet så är aktionen en bra början. Vem vet vad det som börjar med lite ägg och slagord kan sluta med?
Jag anser att det var mycket bra gjort av NU. En stor applåd.
Hade 1000 patrioter samlats runt våldtäktsboendet så kanske de som förgrep sig på en 11-årig svensk flicka tvingats fly från platsen med poliseskort, och vi skulle då återigen vunnit en moralisk seger medan humanisterna skulle lidit ett nederlag när de tvingats skydda sexbrottslingar (igen).
Se det positivt och se det i ett större perspektiv.
Gilla kommentar:
0
Helt rätt, vi borde varit runt tusen stycken, jag hade gärna ställt upp. Man hade kunnat stå och skrika, kasta ägg mm men inte gå över gränsen till något som ger mer än max dagsböter. Blir vi angripna blir det ordentlig iscensatt nödvärnsrätt. Det räcker gott och väl med 100 patrioter – som protesterar men 1000 vore kanon. Sedan kan vi bli 10000 och dra mot den kulturmarxistiska högborgen på Gärdet (alltså SVT och SR). Vi måste lära oss sånt här.
Gilla kommentar:
0
Du skulle kanske inte framställa dig som en representant för SvP, och sedan hävda att du inte företräder SvP,utan bara dig själv.
Gilla kommentar:
0
Christopher skriver alltid med samma signatur, liksom så många andra. Finns ingen anledning att byta då det redan finns tillräckligt många här inne som använder sig av flertalet nick då det passar dem..
Gilla kommentar:
0
Gör om gör rätt.
Lägg allt groll på sidan. Dessutom, vem är det som talar?
Personen som talar har förstått att det krävs enighet, lyssna på vad han har att säga.
Vi ska rädda en nation. Ej racka ner på alla som gör något bra och ej tillhör samma organisation som oss själva.
Gilla kommentar:
0
Christoffer: Du som arbetar med dessa frågorna och har bra insikt i detta. Skulle det inte vara möjligt med en kampanj från just Stoppavåldtäkterna.nu angående detta fall? Tänker mig närmast PDF-blad som kan spridas etc. Isåfall kan jag nog tänka mig att 40-50 NU:are från sthlm lär göra sitt yttersta för att stötta.
Gilla kommentar:
0
Som att NU ens har 40-50 aktiva i Sthlm, ett jävla skämt. Ni kanske är 10, alla vet att dem flesta av dem som var där var ditresta, sitt inte och snacka massa skit. Ni kanske har 40-50 aktiva i hela landet…
Gilla kommentar:
0
Blir nog bra med dig lille vän :)
Se så somna om nu trollet.
Gilla kommentar:
0
Jo det hade mycket väl kunnat vara möjligt, jag tar och ser över vad som kan göras.
Ett PDF-blad med udden riktad mot de ansvariga och som summerar händelsen samtidigt som det ger mer info om våldtäktssituationen etc.
Gilla kommentar:
0
Varför åker du inte dit och gör något som inte är pinsamt, Christopher Pedersen? Visa NU hur det ska gå till?
Gilla kommentar:
0
Tar jag mig 65 mil gör jag inte detta vanligtvis i vredesmod- hade jag varit där hade jag å andra sidan inte heller kastat ägg.
Gilla kommentar:
0
Bacon och ägg då? ;)
Gilla kommentar:
0
Bacon och ägg är något man äter är mitt svar på det. ;)
Gilla kommentar:
0
Bra jobbat.
Gilla kommentar:
0
Je suis enchanté
Gilla kommentar:
0
Så jäkla klockrent!
Så jäkla klockrent!
Så jäkla klockrent!
Så jäkla klockrent!
Så jäkla klockrent!
Så jäkla klockrent!
Gilla kommentar:
0
Vågar man påstå att herrn anser att aktionen var klockren?
Gilla kommentar:
0
Svar Johan Adam.
Gilla kommentar:
0
Riktigt riktigt bra aktion. Om det stormat ut skäggbarn och velat börja boxas hade ni kunnat använda nödvärn, med era medhavda läskbackar.
Situationen är bisarr och svenska folket kommer fullkomligt älska nationalism när de ser denna video. Scenariot: 11-åring våldtagen av skäggbarn, släppta av polis, bor i herrgård – och nationalister är de enda som gör något.
Känner andra sig manade att göra något mer radikalare finns all möjlighet i världen till detta. Detta är ett så sjukt scenario, precis som nämns i filmens början.
Dock bör det vara temporära konstellationer som gör sådant för att sedan släppa ett pressmeddelande, så att makthavarna ej kan peka finger mot någon stor organisation.
Gilla kommentar:
0
Bra jobbat, NU!
Gilla kommentar:
0
HAHAHAHAHAHAHA
Gilla kommentar:
0
Bra jobbat. Även om många har rätt i att aktionen inte var något i förhållande till vad dom gjorde men jag förstår att man som organisation inte kan gå allt för långt. Det är bara hoppas att ni kanske lyckas väcka pöbeln då jag kan tänka att det var lite av tanken?
Gilla kommentar:
0
Har inte läst om överfallet på flickan i den regimtrogen judeägda pressen…Fast å andra sidan så försöker jag undvika deras lögner…Nu ser jag rubrikerna framför mig….”Nazister angriper barn”…..och de skäggiga ”barnen” snyftar ut och säger att detta var värre än det som de ”flydde” ifrån…Eller så vågar de inte skriva om det för då kommer kanske sanningen fram….En fundering till, kan massorna i nordafrika störta deras ledare….hade inte ariska män och kvinnor då kunnat störta den svenskfientliga förtryckarregimen som utplånar vårt folk….Hell Seger….
Gilla kommentar:
0
Nä, du tänker inte rätt här.
Du glömmer att det finns en film på händelseförloppet, och judarna vill inte att folket får nys om den genom att massmedia rapporterar om händelsen.
En total mörkläggning är min prognos.
Gilla kommentar:
0
Kasta ägg? Kämpar som kastar ägg? Inte ens en rutan slår ni sönder för fan. Jag tycker det här är förjävligt. En elva årig flicka har blivit gruppvåldtagen och när ni planerar att göra något så går ni dit 20st och kastar ägg som några jävla snorungar. Ni kunde ha delat flygblad om vad som inträffat till alla svenskar som bor i området istället eller vad fan som helst, det hade vart fan så mycket mer kraft och verkningsfullt.
Gilla kommentar:
1
Varför hörde du inte av dig när du var ute och delade flygblad, så vi kunde följa med?
Gilla kommentar:
0
+1
Gilla kommentar:
0
Filmen har över 300 visningar. Aktionen har nämnts här och på Fria Tider. Dvs, innan dagen är över så kommer aktionen ha gett mer än vad 10 000 utdelade blad hade gett.
Därmed inte sagt att jag ställer mig negativ till bladande. Vill du dela blad så varsågod. Säg till innan så styr jag upp ett gäng som kommer. :)
Gilla kommentar:
0
Tack som fan för att ni ständigt tar tag i saker och uppmärksammar dem!
Gilla kommentar:
0
Fantastiskt!
Det värmer i hjärtat!
I dagens infekterade och uppskrämda klimat är en akion likt denna STORT de flesta Svenskar vågar ju knappt yppa lite kritik.
Gilla kommentar:
0
http://www.friatider.se/aggkastning-mot-bjorkuddens-transitboende
Fria Tider hakar på.
Nu sprider vi denna klockrena aktion till varje mottaglig svensk på hela Internet.
Europa krumbukta! Mellanöstern krumbukta! USA krumbukta! Låt oss gå man ur huse och slänga ut entiteten som styr det internationella ekonomiska systemet.
Det är spännande tider för mänskligheten.
:)
Gilla kommentar:
0
”NU ÄR DET NOG!”
Ropades det i megafon, varpå folk kastar ägg!!??
Två backar med läskflaskor syns i videon, varför användes inte dessa?
På frågan vad gjorde du?, som brukar komma, så kan jag svara att jag lägger ner fan så mycket mer tid än många andra fast på riktigt politiskt arbete.
Gilla kommentar:
0
Bra för dig. Troll.
Gilla kommentar:
0
Att en organisation ska begå olagliga handlingar är makthavarnas våta dröm.
Olagligheter måste utföras på individnivå i dagsläget.
Gilla kommentar:
0
Har dock svårt att se att äggkastningen inte kan klassas som olaglig?
Tanken med aktionen var klockren, men är en av dem som ställer mig mycket frågande till poängen med några ägg..
Gilla kommentar:
0
Du måste tänka ifrån makthavarnas perspektiv.
De kan inte kriminalisera folk som kastat ägg mot skäggbarn som gruppvåldtagit en 11-årig flicka.
Om nationalisterna stormat in med machetas och dräpt skäggbarnen kunde det istället ha låtit:
”Det är fullständigt oacceptabelt att människor som anser sig stå över vårt demokratiska rättssystem tar lagen i egna händer och mördar människor de själva pekat ut som skyldiga. Vi kräver en omedelbar kriminalisering av dessa organisationer och grupperingar”.
Gilla kommentar:
0
Instämmer till fullo.
Efter grundlagsändringen så har systemet dessutom medlen för att kriminalisera organisationer och utfärda föreningsförbud.
Märkligt att många inte verkar tänka på sådana saker utan endast sitter och låter sina känslor styra pratet om vad de Hade kunnat göra.
Gilla kommentar:
0
Precis. Och alliera er inte med muslimer heller.
:)
Gilla kommentar:
0
Och pga att makthavarna numera har dessa möjligheter ska vi helt plötsligt börja köra efter deras regler?
Gilla kommentar:
0
Nej. Vi måste helt enkelt tänka strategiskt.
Byggandet av mannakraft och utövandet av mannakraft är helt enkelt inte samma sak.
Det är det förstnämnda vi skall satsa på.
Gilla kommentar:
0
Helt rätt, men för byggandet av ”mannakraft”, krävs enligt min mening också utförande av ”mannakraft”.
Gilla kommentar:
0
Till viss del.
Som nationalist behöver man ofta nyttja nödvärnslagen.
Kamsportsträning och hemvärmet erbjuder dessutom lagliga medel till att få viktig kunskap.
Gilla kommentar:
0
Jaha, så för att jag anser att äggkastning är tämligen patetisk så förespråkar jag mord?
Du som nu har så god insyn i hur makthavarna handlar bör väl ändå inse att de kan fälla liknande kommentarer även pga det som skede?
Gilla kommentar:
0
Nej. Då exponerar de händelsen som väcker starka känslor hos det svenska folket.
De kommer att mörklägga detta tills dess att de vinner på att exponera det.
Gilla kommentar:
0
Och med det svaret kan man ju anse att det hade varit av större värde att ställa till med tillräckligt på plats för att median skulle rapportera om det.
Är totalt övertygad, att om även majoriteten av svenskarna idag är totala pacifister, så skulle den stora skara anse att en sönderslagen byggnad är rätt ok jämnfört med en gruppvåldtäckt på en 11åring.
Gilla kommentar:
0
Ja det är möjligt att den stora massan hade sympatiserat med en sönderslagen byggnad.
Men tror du verkligen att media hade rapporterat om varför byggnaden blev sönderslagen?
Isåfall så hyser du nog för mycket tilltro till media…
Gilla kommentar:
0
Fullt tänkbart att det inte skulle nämna ett ljud om det, dock har ju ni i NU fått tvtid förut, så en chans till förklaring skulle inte vara omöjlig.
Även om en förklaring skulle komma fram eller inte skulle media rapportering väcka reaktioner, och en nyfikenhet.
Gilla kommentar:
0
Där har du en poäng. De kunde de facto drivit aktionen aningen längre.
En gruppvåldtäkt av en 11-årig svenska väger mycket lättare än vandalism av döda ting.
Dock får du inte glömma bort läskbackarna – situationen kunde utvecklats annorlunda alltså.
Om skäggbarnen ej varit så fega hade vi kunnat nyttja nödvärnslagen.
Lätt att vara efterklok. Men intressant att diskutera strategi.
Gilla kommentar:
0
Där skrev jag fel ”väger mycket tyngre” skulle det givetvis vara.
Gilla kommentar:
0
Självklart hade det låtit så, systemet hade fruktat oss på riktigt om vi skulle börja utföra liknande aktioner.
Makthavarna är väl dom sista vi ska lyssna på? dom är ju våra FIENDER eller?
Gilla kommentar:
0
Problemet är att om de får laglig rätt att terrorisera oss än mer med polismakten kommer detta orsaka problem.
Spelar vi våra kort rätt kan vi slippa det scenariot i några år, samtidigt som vi vinner styrka för var dag som går.
Gilla kommentar:
0
Vad är det för styrka vi vinner för var dag som går?
Problemet är att om vi viker oss för makten och anpassar oss så är vi väldigt snart borta.
Dom kommer aldrig våga förbjuda oss om vi besitter ett skrämmande våldskapital staten skulle aldrig tvinga fram en sådan situation om dom vet att det får konsekvenser.
Gilla kommentar:
0
Instämmer med totalt med Robin.
Jag har tyvärr inte sett att denna rörelsen är på någon vidare frammarsch..
Och inte heller förstår jag resonemanget att vi ska vara försiktiga så storebror inte blir arga och förbjuder oss..
Ett gäng som är såpass handlingskraftiga att de vågar sig ut och kastar ägg på en byggnad (!), är precis det som får makthavarna att darra..
Let’s face it, vilka tror ni etablissemanget hade lyckats göra sig av med först, er eller SMR?
Gilla kommentar:
0
Antagligen SMR. De är ju offentliga och har en organisatorisk uppbyggnad som är lättare att slå ned. Men det är en helt annan fråga som kan debatteras i evigheter.
Var är din handlingskraft Daniel? Vad har du själv gjort för att uppmärksamma denna fråga?
Gilla kommentar:
0
Alla bor inte i sthlm.. Hade det skett i min närhet hade jag inte valt att kasta ägg iaf..
Gilla kommentar:
0
Helt korrekt. Men är vi där nu tycker du?
Gilla kommentar:
0
Fast som NUare bör du ju veta att din organisation inte har några mål om att överhuvudtaget hamna i en sådan situation?..
Gilla kommentar:
0
Långsiktiga strategier och mål är ju knappast något som ska diskuteras öppet med människor som inte har någon insikt.
Utöver det så låt mig se om jag har förstått poängen nu.
Det är inte bra att händelsen inte uppmärksammas, men det är inte bra att den uppmärksammas på detta sätt. Vilket innebär att du gillar aktionen men inte utförandet?
Gilla kommentar:
0
Till Snarf:
Precis, skrev tidigare här att jag anser att det va ett bra initiativ av er, jag gillar aktionen men ser inte poängen med äggen.
Jag har ju tydligen lite insikt om vad som sägs i eran ledning trots att jag inte är NUare.
Gilla kommentar:
0
Det handlar inte alls om att anpassa oss. Det handlar om strategi.
Politikerna får inte be polis utföra husrannsakan mot ”medlemmar i kriminella organisationer” ännu. Och landsförrädarna vill detta.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt starka i dagsläget för att göra rent hus.
Dock har vi en oerhört grogrund för rekrytering – håll huvudet kallt och kör på linjen vi håller just nu.
Dra allt till sin yttersta lagliga spets.
Och öva på att ”fäktas” kamrater. För det kommer krävas av oss när tiden är mogen.
Gilla kommentar:
0
Här har vi en som fattat vad det handlar om.
Gilla kommentar:
0
Definiera vad riktigt politiskt arbete innebär.
Gilla kommentar:
0
Ni har ju uppenbarligen med er 2 dricksbackor, det är 24st flaskor. Varför inte kasta dom på tex rutorna? Tyckte filmen var helt otrolig tills jag märker att ni stannar upp och kastar 10 – 20 ägg på byggnaden???
Ni måste varit minst 20st, paja varenda ruta på huset!
Gilla kommentar:
0
Härligt att se. Medan folk satt och gnällde över att ingen gjorde något för två dygn sedan så gjorde NU något. Nu gnäller samma människor igen för att det inte hände tillräckligt… Man blir lite trött på gnällandet.
Själv var jag inte med eftersom jag inte visste om att de skulle hålla en aktion. Nu kan jag inte göra mer än att ge tummen upp och säga att det var sjukt bra gjort!
Gilla kommentar:
0
Det är mycket troll som kommenterar. Glöm inte det.
Gilla kommentar:
0
Mycket bra gjort Nordisk Ungdom! Beröm!
Gilla kommentar:
0
Mycket bra NU! Det är glädjande att se hur denna helt nedtystade händelse sprider sig bland folket (Såväl nationella som vanliga missnöjda svenskar).
Några pratade om en flygbladsutdelning. Kanske kan detta, eller delar av det, var till nytta.
http://henrik.motpol.nu/?p=310
Gilla kommentar:
0
Bra gjort NU, ni agerar, jättebra. Bra även om folk utanför den nationalistiska kretsen uppmärksammar händelsen. Allt verkar mörklagt. I vanlig ordning.
Gilla kommentar:
0
Mycket, Mycket bra… Mer sånt här i vardagen så öppnas nog ögonen på folk… All heder till er som deltog i detta…
Gilla kommentar:
0
Tycker (NU) gjorde helt rätt. Detta är ett utmärkt sett att belysa en sån här sak. Det spelar ingen roll om folk tycker aktionen är mesig eller rent av töntig.
Utan det som spelar roll är att dom hör den. Att dom får reda på varför några svenskar kastar ägg och protesterar. Och att dom svenskarna är nationalister.
Så att lyckas uppmärksamma detta på ett så lagligt sett som möjligt samt inte ge media ett skit att skriva om förutom saningen är egentligen rent av genialt.
Sen hade jag önskat att dom spärrade av byggnaden och skrev skyltar i form av ”Stop, gruppvåldtäktsmän i huset, skydda era barn”
Vilket skulle vara en likande handling som dom gjorde mot halalhuset.
Gilla kommentar:
0
Bra att ni gjorde ett ställningstagande mot dessa vedervärdiga ”människor”.
Gilla kommentar:
0
308 har sett klippet på youtube står det nu, klockan 13.40. Klockan 10.00 var siffran också 308. Har youtube fryst visningsantalet?
Gilla kommentar:
0
Antagligen räknas icke inbäddade visningar.
Gilla kommentar:
0
Nej, deras uppdateringar sker successivt. Du kommer se visningarna ökar rejält plötsligt.
Gilla kommentar:
0
Ni som gnäller kan ju sluta upp. Bete sig som några wannaberevolutionära gatubarn är knappast lösningen. En våldsaktion kostar bra mycket mer än man vinner på det. Svinen förtjänar självklart mera, men under en sådan här protestaktion är det kontraproduktivt att ta till våld, mitt på ljusa dagen, med fanor? Inte direkt bra. Man måste tänka taktiskt och strategiskt, även långsiktigt för att komma någon vart.
Bra gjort grabbar…och tjejer.
Gilla kommentar:
0
Bra jobbat. Fy fan vad jag älskar NU. Ni är bäst.
Framåt kamrater!
Gilla kommentar:
0
Aktionen som så var kanon, filmen väldigt bra. Fram tills dess att man hör talaren vråla ”DET ÄR NOG NU!!” pumpade blodet fortare och fortare. När vrålet kommer hoppar man till och man vill hjälpa till att storma byggnaden, krossa samtliga rutor eller vad som. Men nej, det kommer ett tjugotal ägg istället?!
Det är faktiskt lite sorgligt att den nationella rörelsen och dess oganistioner har ”slaknat av”. Men problemet ligger även i att om man förespråkar lite mer militanta aktioner och attacker så blir man bemött med skinskalleargumentet. ”Öhh men slåss och ha sönder saker är såååå 90tal”. Skit i vad media och övrig befolkning tycker. Låt dom som vill hålla på med politik göra det, men det krävs ett starkare mer hårdfört motstånd.
Här är en newsflash; VI HAR FÖRLORAT! ”Men SD är ju i Riksdagen, SvP har fått mandat” japp, grattis till dom. Men på gatan då? De gator vi en gång ägde och var orubbliga herrar över är förlorade. Vi har blivit alldeles för mesiga, för veka och vi kommer få se en explosionsartad utveckling med våld gentemot svenskar och i synnerhet nationella. Mörkermännen vet så jävla väl att det går finfint att mörda svenskar och nationella för det som händer är att vi drar igång en kampanj och en demo i området. Det är sorgligt att se hur rörelsen har utvecklat sig på vissa plan de senaste fem-tio åren.
Jag pratade med en yngre kille, någorlunda ny i rörelsen och jag nämnde att man borde ge fan i demon vi var på och istället agera utifrån devisen ”öga för öga” och helt enkelt hämnas. Svaret jag fick chockerade mig fruktansvärt och jag hoppas och ber att det inte genomsyrar tänket hos dom yngre som tar vid nu, ”Men det är ju olagligt! Man kan ju fan få fängelse!”
Finns det inte ett uns av offervilja? Den sista riktiga aktionen vi har sett var den attack mot konstutställningen som visade sinnessjuka saker. Snabbt och enkelt bam bam.
Inget illa mot de som agerar, absolut inte. Men aktionerna behöver bli mer våldsamma, kraftfullare och radikalare. Det är ett radikaliserat samhälle vi lever vi. HÅrda tider kräver hårda kämpar och jag efterlyser sanna kämpar som har en sak och en sak endast i fokus; Vår folk, vår nation och dess framtid.
Gilla kommentar:
0
Det handlar inte alls om feghet/anpassning. Det handlar om strategi.
Politikerna får inte be polis utföra husrannsakan mot ”medlemmar i kriminella organisationer” ännu. Och landsförrädarna vill detta.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt starka i dagsläget för att göra rent hus.
Dock har vi en oerhört grogrund för rekrytering – håll huvudet kallt och kör på linjen vi håller just nu.
Dra allt till sin yttersta lagliga spets.
Och öva på att ”fäktas” kamrater. För det kommer krävas av oss när tiden är mogen.
Gilla kommentar:
0
Thinker: När får vi se dessa våldsamma aktioner?
Dags att visa ett exempel på vad du menar?
Gilla kommentar:
0
Med tanke på att våldet gentemot oss eskalerar och vårt svar är kampanjer och demos så kan vi nog vänta oss lite mer radikal kamp inom kort.
Gilla kommentar:
0
Visst kan man väl klaga över att det inte gick längre än äggkastning, men som vanligt lär syftet vara att uppmärksamma händelsen på Husbybadet, inte att utöva våld i sig. Helst försöka få vanlig media att uppmärksamma detta så att diskussionen om varför det skedde (Husbybadet) kan komma igång och folk bli informerade om något media förtiger.
Så sett är det bra gjort. Framförallt är det bättre än inget, vilket är vad andra grupper gjort i denna fråga hitills.
Om nu detta räcker för att media skall säga något får vi se.. Dom har ju skäl att tiga, dom vill knappast att vad dessa skäggbarn gjorde skall bli känt. Räcker det inte får man hoppas att det blir fler aktioner tills media tar bladet från munnen.
Gilla kommentar:
0
Nationell.nu är typ ikapp Politiskt inkorrekt. Just nu är det ungefär lika många besökare online på sidorna, och jämför man antalet kommentarer på nyheterna så har Nationell.nu betydligt fler än PI!
Så sjukt bra! För nån dag sen meddelade PI att man lämnat bloggtoppen och annan blogg statistik? Varför? För att PI har rasat i besöksantal de senaste veckorna, och det syntes väldigt tydligt i statistiken!
Vi riktiga nationella ÄGER över Zion asen!
Gilla kommentar:
0
För vi har sanningen på vår sida. Hoppas nationell.nu publicerar THELINDGRENNs nya video också sedan.
http://www.youtube.com/watch?v=wJjHwFeFK2w
HÖJ VOLYMEN!
Gilla kommentar:
0
Tycker aktionen var jävligt bra! Skulle man ha gjort en grövre våldsaktion, pangat alla rutor eller liknande, hade det krävts en längre planering. Då hade man kanske inte kunnat utföra aktionen så fort som dagen efter nyheten kom ut.
Hade ju heller inte gått att få med lika många på aktionen.
Nu får vi upp nyheten ännu mer och äcklena i palatset vet att det finns svenskar som reagerar på detta.
Gilla kommentar:
0
Det är bara att gratulera NU för deras aktion. Klart bra kan bli bättre, men å andra sidan bättre en liten aktion än ingen aktion alls.
Detta har inget med feghet att göra att man ”bara” kastar ägg. Vi nationella måste visa ett gott exempel inför den tysta allmänhteten. Förstörelse är vänsterns taktik.
Det är inte de skäggiga barnens fel egentligen, i deras värld finns inget som heter våldtäkt. Kom ihåg Reinfeld ”de får skylla sig själva”. Muslimer håller sina egna flickor inlåsta, för att bevara familjens heder som sitter mellan kvinnornas ben.
Felet ligger hos migrationsverket och politikerna. Där skall vi framförallt agera! Det svenska folkets sympati måste ligga på vår sida! Vi skall vara räddarna i nöden!
NU gjorde en bra insats!
Gilla kommentar:
0
Folk förstår inte att man inte bara kan kasta flaskor så där bara. Politikerna vill trigga fram en ny kriminell org… Det ska vi inte hjälpa dom till genom att kasta flaskor i en org.Namn. Om Detta skett utan NU flaggor och banderoll, så hade jag inte gråtit en skvätt om huset, bilarna, personalen och skäggbarnen fått sig en omgång.
Men som sagt, denna aktion var bra. Det visar ju att NÅGON Verkligen gör motstånd, hade INTE NU gjort detta så hade detta hemska brott varit ett minne blott. Bara en notis i media.
Tänk efter lite innan ni klagar. Ni klagar när ingen gör något, men när någon gör något så klagar ni igen. NI är som politikerna och resten av det sovande folket.
Så fort polisen INTE gjort något så klagar Sverige, när polisen gör något så klagar Sverige.
Sluta klaga, öppna ögonen, agera och se positivt på saker och ting. Så håller vi i hopa och kämpar för det vi tror på.
Europa är vårt!
Gilla kommentar:
0
Hur kan folk sitta här och gnälla på att aktionen var för mesig. Jag tycker det var ett bra agerande. Själv satt jag hemma, vilket många här också verkar ha gjort men tydligen var det ett antal som reste på röven. Bra gjort. Sluta gnäll, gör något istället
Gilla kommentar:
0
Mamman skriver på Flashback nu. Tydligen har hon flera gånger anklagats för att vara en lögnaktig rasist av folk i hennes omgivning eftersom hon har pratat om gruppvåldtäkten mot hennes dotter. Så ser Sverige ut idag.
Gilla kommentar:
0
Länk?
Gilla kommentar:
0
https://www.flashback.org/sp29164636
Gilla kommentar:
0
Videon är en av de mest sedda i sin kategori just nu.
http://www.youtube.com/videos?s=mp&c=29
Gilla kommentar:
0
Vad heter låten i klippet?
Gilla kommentar:
0
Håller med alla som tycker att aktionen var bra. Den var riktigt bra! Håller också med att detta är mycket tillräckligt, varför göra något mer som kan få den hjärntvättade batik-häxan med sin korkade medelsvensson-make att känna sympati med de skäggiga ”flyktingbarnen”? Vanliga svenskar som hör om detta tycker det är vansinnigt att utländska våldtäktsmän tillåts stanna i riket. Till och med FN uppger officiellt att Sverige är 2:a internationellt i våldtäktsstatistiken, bara Sydafrika är värre. WTF!? Men antagligen måste det bli värre innan det kan bli bättre…
Gilla kommentar:
0
Varför inte springa in i byggnaden och slå skiten ur dem (jag bryr mig inte om de är flyktingar eller inte). ni får typ vara maskerade eller nått?!
Gilla kommentar:
0
1161 views nu.
Gilla kommentar:
0
Videoinformation på youtube
#8 – Mest diskuterade (Idag) – Ideellt arbete och aktivism
#16 – Mest sedda (Idag) – Ideellt arbete och aktivism
#47 – Markerad som toppfavorit (Idag)
#89 – Markerad som toppfavorit (Idag) – Ideellt arbete och aktivism – Globalt
#2 – Markerad som toppfavorit (Idag) – Ideellt arbete och aktivism
#33 – Topprankade (Idag)
#33 – Topprankade (Idag) – Ideellt arbete och aktivism – Globalt
#2 – Topprankade (Idag) – Ideellt arbete och aktivism
#6 – Topprankade (Den här veckan) – Ideellt arbete och aktivism
Gilla kommentar:
0
NUs våldspotential kan sammanfattas i 3 steg:
1. Sätta upp avspärrningsband
2. Kasta toarullar
3. Kasta ägg
Nyskapande? …javisst!
Gilla kommentar:
0
Hahaha… Bad troll is bad.
Gilla kommentar:
0
Har upptäckt under dagen att alla som kommer med kritik är ”troll”.. Kul att NU välkomnar andras åsikter om aktionen.
Gilla kommentar:
0
Så är inte fallet, men vad skulle du kalla Wilhelms kommentar om inte trollande?
Gilla kommentar:
0
Wilhelms kommentar var kanske inte den mest givande i diskussionen. Men har som sagt förekommit massvis med gånger under dagen
”Torsten skriver:
februari 27, 2011 kl 12:17
Och du är ett troll.
Svara
Torsten skriver:
februari 27, 2011 kl 15:44
Misstänker att du är ett troll som försöker uppvigla till våldsbrott.
Snarf skriver:
februari 27, 2011 kl 11:46
Blir nog bra med dig lille vän :)
Se så somna om nu trollet.
Patrik skriver:
februari 27, 2011 kl 11:13
Bra för dig. Troll.
Torsten skriver:
februari 27, 2011 kl 12:12
Det är mycket troll som kommenterar. Glöm inte det.”
Många av dessa svaren är riktade åt personer som enbart framför sin kritik mot aktionen. Antar att alla är troll som inte är för NUs arbetsmetoder alltid..
Missuppfatta mig inte nu, nämnde tidigare att jag tycker det va ett bra initiativ med aktionen, och finns många NU aktioner jag har mysigt till.
Men att folk kritiserar er, det tål ni inte.
Gilla kommentar:
0
Konstruktiv och saklig kritik är varmt välkommet, men uppenbara troll får gärna trollstämplas för min del.
Att påstå att NU:are (vissa av de som kallat folk troll är inte NU:are) konsekvent kallar kritiker för troll är ett falskt påstående. Nedanstående är de kommentarer som har trollstämplats, påstå gärna motsatsen och din åsikt respekterar jag isf, men du lär inte övertyga mig.
Necro skriver:
februari 27, 2011 kl 09:28
Bra, det är fan att skämma ut sig i största möjliga utsträckning och ett hån mot flickan som blev våldtagen. 20-30 nationella som ställer sig och kastar ÄGG, på en byggnad som några jävla snorungar. Inte ens en ruta har dem sönder. Det är fan bedrövligt att se.
—
lol skriver:
februari 27, 2011 kl 11:29
Som att NU ens har 40-50 aktiva i Sthlm, ett jävla skämt. Ni kanske är 10, alla vet att dem flesta av dem som var där var ditresta, sitt inte och snacka massa skit. Ni kanske har 40-50 aktiva i hela landet…
—
Jon skriver:
februari 27, 2011 kl 11:09
”NU ÄR DET NOG!”
Ropades det i megafon, varpå folk kastar ägg!!??
Två backar med läskflaskor syns i videon, varför användes inte dessa?
På frågan vad gjorde du?, som brukar komma, så kan jag svara att jag lägger ner fan så mycket mer tid än många andra fast på riktigt politiskt arbete.
—
Wilhelm skriver:
februari 27, 2011 kl 19:30
NUs våldspotential kan sammanfattas i 3 steg:
1. Sätta upp avspärrningsband
2. Kasta toarullar
3. Kasta ägg
Nyskapande? …javisst!
Gilla kommentar:
0
edit: Jag kan ha missat någon, så rätta mig gärna.
Gilla kommentar:
0
Så som jag har förstått det som anser personerna bakom kommentarerna du saxa att äggkastning är tämligen löjligt gentemot vad som har hänt.
De skriver sin åsikt om det, och blir troll stämplade.
En ställer sig frågande till Snarfs påstående om att det skulle finnas 50 NU aktivister i sthlm, jag har då aldrig hört talas om att ni skulle ha 50 aktivister i sthlm.
Denna person blev också ”trollstämplad”.
Att ni inte håller med alla andra om deras åsikter accepterar jag och förstår jag, precis som ni bör acceptera att folk inte tycker som ni alla gånger. Och sluta ”trollstämpla” alla kritiker.
Gilla kommentar:
0
”Isåfall kan jag nog tänka mig att 40-50 NU:are från sthlm lär göra sitt yttersta för att stötta.”
Jag tänker inte gå in på siffror öppet vad vi kan prestera med hårdmobilisering. Men är du intresserad av hur vi har växt den senaste tiden så är du välkommen att slå en signal :) Du lär bli positivt överraskad :) Vill dock understryka att aktivister och medlemmar per automatik inte är detsamma när det gäller NU.
Och att när en människa påstår att vi skulle vara 10 pers i Sthlm så är det uppenbarligen trollande. Dom flesta vet nämligen om att så inte är fallet.
Gilla kommentar:
0
Har då aldrig hört att ni varit mer än 15-20 pers i sthlm, däribland inresta. Men jag trollar väl jag också..
Förstår inte poängen med vad ni sysslar med. Kan absolut förstå att ni inte vill gå ut med hur många aktiva ni har på ett öppetforum, men att sitta och baktala folk som ifrågasätter era kryddade siffror vinner ni inget på.
Gilla kommentar:
0
”ett jävla skämt. Ni kanske är 10, alla vet att dem flesta av dem som var där var ditresta, sitt inte och snacka massa skit.”
—
Konstruktivt eller troll?
—
Ropades det i megafon, varpå folk kastar ägg!!??
”Två backar med läskflaskor syns i videon, varför användes inte dessa?…
…fast på riktigt politiskt arbete.”
—
Förstår man inte varför man inte kastar flaskor är man ett troll/provokatör i min bok, kanske inte i din. Men i min. Tycker man att det här inte är ”politiskt arbete” är man också ett troll i min bok.
—
NUs våldspotential kan sammanfattas i 3 steg:
1. Sätta upp avspärrningsband
2. Kasta toarullar
3. Kasta ägg
Nyskapande? …javisst!
—
Kommentarer överflödiga för den här killen. Att dessutom alla tre har nicknames som iaf jag aldrig har sett tidigare på nationell.nu säger en del. Jag säger inte att så är fallet, men jag som frekvent läsare känner inte igen dem.
Det finns fler troll i den här tråden, men det känns onödigt att ge dem luft. Tycker du att ovanstående herrar är sakliga och konstruktiva i sin kritik så får det stå för dig och så står jag för min åsikt, precis som det ska vara. Sen kan vi låta utomstående göra sin bedömning.
Med det inlägget lämnar jag trolldebatten.
Gilla kommentar:
0
Ja det var ju ett tag sedan du var uppe i Sthlm Daniel. Din kolla är inte direkt hundra och rätt mycket har hänt sedan sist du var. Tror som sagt att du hade blivit positivt överraskad om du var här uppe någon helg. Men nåväl, är väl knappast något intressant eller för den delen något speciellt att diskutera om. Siffror och nummer är rätt tråkigt.
Gilla kommentar:
0
Har NU någonsin ens försökt vara våldsamma i sina aktioner? Har aldrig fått intrycket att dom jobbar med våld eller försöker göra det. Konstigt inlägg.
Gilla kommentar:
0
Bra initiativ! Anser dock att äggen kunde varit sten/glasflaskor. Annars var det kanon!!!
Gilla kommentar:
0
vad heter låten i klippet?
Gilla kommentar:
0