SvD: ”Rasism härstammar från judendomen”
I dagens Svenska Dagbladet kan man läsa något så ovanligt som en sanning.
Tidningen har publicerat en artikel med rubriken ”Rasism har sitt ursprung i Toran” (Tora = judarnas bibel).
Artikeln handlar om rabbinen Josef Scheinen, som leder en toraskola i Ashdod, Israel. Han förklarar ”sitt beslut att tillsammans med flera andra prominenta rabbiner skriva under ett religiöst förbud mot att hyra ut bostäder till icke-judar”, står det i Svenska Dagbladet.
En av vår läsare har skickat in följande bild från sidan 18 i dagens SvD. Vi har inte kunnat hitta artikeln på nätet, så den som har tillgång till papperstidningen får gärna fota hela artikeln och skicka in:









Vad är det som gör Torahn rasistisk?
Gilla kommentar:
0
Jag har inte läst Torahn men Talmud vet jag innehåller en massa vedervärdiga saker som att man får döda icke-judar som vilda djur, QuestionMark har tagit upp en massa citat. Finns även på bla Youtube och David Duke kan säkert ett antal, även om mer färska citat är mer vanligt.
Avsikten bakom SvD är jag lite fundersam över dock.
Jag tror att avsikten är säga att att ”rasism” är något främmande och är ett steg i att försöka illegitimera vit nationalism, som är auto-rasistiskt. Det finns ingenting svenskt är ett budskap vi alla känner till.
Gilla kommentar:
0
Om någon kan fota hela artikeln kanske vi får reda på det. :)
Gilla kommentar:
0
Hittade precis ursprungskällan!
http://www.loonwatch.com/2010/12/racism-originated-in-the-torah-say-israeli-rabbis/
Gilla kommentar:
0
“Racism originated in the Torah,” said Rabbi Yosef Scheinen, who heads the Ashdod Yeshiva. “The land of Israel is designated for the people of Israel. This is what the Holy One Blessed Be He intended and that is what the [sage] Rashi interpreted.”
Gilla kommentar:
0
Jag tror jag svimmar!!! Har Svenska Dagbladet skrivit en sanning?!
Om man vill studera rasism, etniska rensningar, folkmord, rasbiologi, blodiga övergrepp och ”främlingsfientlighet” är Gamla Testamentet en utmärkt källa.
3 Mos 20:24:
”Därför sade jag till er: Ni skall ta deras land i besittning, ty jag skall ge det åt er som er egendom, ett land som flödar av mjölk och honung. Jag är Herren, er Gud, som har avskilt er från andra folk.”
4 Mos 31:17:
”Döda nu alla barn av manligt kön, och döda alla kvinnor som har haft samlag med en man.”
Psaltaren 137:9:
”Lycklig den som får ta dina späda barn och krossa dem mot klippan”
Gilla kommentar:
0
Det är underbart att se dig citera bibeln :-)
Jag kontrar med Jesus ord (av Hitler kallad Mästaren), inte för att de har någon direkt relevans, men för att jag kommit i stämning:
”Jag har inte blivit sänd till andra än de förlorade fåren av Israels folk.”
”Ta inte vägen till hedningarna och gå inte in i någon samarisk stad. Gå istället till de förlorade fåren i Israels folk. … Jag skickar er som får in bland vargar. Var därför kloka som ormar och oskyldiga som duvor. … Broder skall skicka broder i döden, och en far sitt barn. Barn skall göra uppror mot sina föräldrar och bringa dem om livet. Ni skall bli hatade av alla … Om man förföljer er i den ena staden, så fly till nästa … Tro inte att jag har kommit med fred till jorden. Jag har inte kommit med fred utan med svärd.”
”Jag har kommit för att tända en eld på jorden. Om den ändå redan brann! Men jag har ett dop som jag måste döpas med, och jag våndas innan det är över. Tror ni jag är här för att skapa fred på jorden? Nej, säger jag, men splittring! Ty där fem bor i ett hus skall de i fortsättningen leva splittrade, tre mot två och två mot tre, far mot son och son mot far, mor mot dotter och dotter mot mor, svärmor mot sonhustru och sonhustru mot svärmor.”
Gilla kommentar:
0
På vilket sätt är de två sista citaten rasistiska? De känns mer föraktfulla mot barn och de två könen.
Gilla kommentar:
0
Så här skrev jag:
”Om man vill studera rasism, etniska rensningar, folkmord, rasbiologi, blodiga övergrepp och ”främlingsfientlighet” är Gamla Testamentet en utmärkt källa”
Gilla kommentar:
0
Speciellt intressant är 5 Mos 7. Jag nöjer mig med att citera de första raderna som illustrerar hur judarna skall förhålla sig renrasiga, bedriva etnisk rensning (jämför med dagens Israel) och förstöra andra kulturer samt inte minst – förintelse:
”När Herren, din Gud, för dig in i det land du kommer till och tar i besittning driver han undan många folk för dig: hettiterna, girgasheerna, amoreerna, kanaaneerna, perisseerna, hiveerna och jevuseerna, sju folk som är större och mäktigare än du. När Herren, din Gud, överlämnar dem åt dig och du besegrar dem skall du viga dem åt förintelse. Du får inte sluta förbund med dem eller visa skonsamhet mot dem. Du får inte heller knyta släktband med dem, inte ge dina döttrar åt deras söner eller ta deras döttrar åt dina söner. De kunde ju förleda dina barn till att avfalla från mig och tjäna andra gudar, så att Herrens vrede flammar upp och han genast utplånar dig. Nej, så skall ni göra med dem: riv ner deras altaren, krossa deras stenstoder, hugg sönder deras asherapålar och bränn deras gudabilder. Ty du är ett folk som är helgat åt Herren, din Gud. Dig har Herren, din Gud, utvalt att vara hans dyrbara egendom framför alla andra folk på jorden.”
Citatet visar även att dom inte var först på plats ens då. Nu är Israel judarnas land.
Gilla kommentar:
1
”Du får inte sluta förbund med dem eller visa skonsamhet mot dem.”
= Judarna i västerlandet 2010.
Gilla kommentar:
2
Och inte minst i Palestina! Tolka GT bokstavligen och du har judarnas beteende IRL.
Gilla kommentar:
2
Vem behöver The Protocols of the Elders of Zion när vi har Gamla Testamentet?
Gilla kommentar:
1
Precis, detta påpekar också Mohamed Omar i sin artikel om Sions Vises Protokoll:
http://alazerius.wordpress.com/2010/09/11/fel-bok-dummer/
Det är dock uppenbart för alla självtänkande människor att Sions Vises Protokoll är äkta.
Men i vilket fall som helst har vi alltså den direkta motsvarigheten i GT – deras bibel. För att inte tala om Talmud.
Gilla kommentar:
1
En intressant sak med Sions Vises Protokoll är att judarna säger aldrig att skriften är ”ett påhitt”, de säger alltid att skriften är ”en förfalskning”. Alltså det låter på judarna som att de menar att Sions Vises Protokoll skapades av judar fast att just formuleringarna som ryssen smugglade ut till Hitlers gäng i samband med ”ryska” revolutionen var en förfalskning av den ursprungliga skriften och att den ursprungliga skriften beskrev samma sak men med lite andra ord…
Gilla kommentar:
2
Exakt. :D
Gilla kommentar:
0
Judendom = rasism.
Finns det inte dem som menar att judendom också är likamed ”nazism”?
Gilla kommentar:
0
Till vår allas besvikelse är artikeln i SvD inte större än så här. Fick precis en helhetsbild på den.
Detta var alltså det närmaste SvD vågade komma. En liten notis på en mening. Men det går alltså att läsa en längre artikel om detta på:
http://www.loonwatch.com/2010/12/racism-originated-in-the-torah-say-israeli-rabbis/
Gilla kommentar:
0
”Ingen tar kampen mot rasisterna bättre än vi!”
- Lars Ohly på valnatten, september 2010.
Gilla kommentar:
0
Jag tycker Nationell.nu blir bara bättre och bättre, snabbare och snabbre, medans andra ”politiskt inkorrekta” nyhetstjänster som NI, PI, FT mm bara blir tråkigare och tråkigare.
Nationell.nu har ett unikt sätt att formulera sina texter och rubriker och göra nyheterna intressanta och genomslagskraftiga, det är nog därför Nationell.nu lyckas få in statsvetare och riksdagsledamöter att diskutera på sidan vilket inga andra och betydligt ”mildare” sidor lyckas med. Kepp it up!
Gilla kommentar:
1
Instämmer. Den nationella rörelsen lever och frodas i allra högsta grad. Det återspeglas på ett intressant, humoristiskt men också allvarligt sätt på nationell.nu. Den sanna och samlade oppositionen möts här.
Förbannat trevligt om du frågar mig :D
Gilla kommentar:
0
En nyhet blir inte en nyhet förrän den publicerats på Nationell.nu. Geniuses at work :D
Gilla kommentar:
0
”-Blood of murderers flow in our arteries”
Menachem Begins sonson Avindav Begin lyfter på locket.
http://www.liveleak.com/view?i=472_1266070137&c=1
http://www.gilad.co.uk/writings/begins-grandson-murderous-blood-flows-in-israeli-arteries.html
http://www.rebelnews.org/opinion/middle-east/186474-begins-grandson-murderous-blood-flows-in-israeli-arteries
Gilla kommentar:
1
Rasism kommer inte från thoran. Det är en raslig överlevnadsinstinkt som finns hos alla folk. När ens folk är hotat blir rasismen ett naturligt tankesätt. Att judarna sen har ett vidrigt sätt att yttra denna sk rasism på är en annan sak.
Gilla kommentar:
0
Det bara stärker min tro om en mörkare avsikt bakom SvD till synes korrekta artikel.
Ska man vara petnoga så är ”rasism” bara en så enkel sak som att det finns rasliga skillnader. Metapedia är lämpligare ställe:
http://en.metapedia.org/wiki/Race
Men det är budskapet som räknas.
Gilla kommentar:
0
Jag håller inte med dig. Rasism kan vara mycket. Rasismen som uttrycks i Tora är framför allt hatisk. Överlevnadsinstinkten finns uppenbarligen inte hos svenskar, i synnerhet inte hos svenska kvinnor.
Gilla kommentar:
0
Det finns ingenting naturligare än att vara ”rasist” – det ligger djupt inbäddat i vår och alla andra däggdjurs DNA-spiral, sedan miljoner år….
Betrakta vilket sportevenemang som helst – där lyser det igenom direkt.
Men få kopplar det till ”rasism” (eller nationalism), trots att det är exakt vad det är. ALLA — givetvis med ngt sällsynt undantag – håller/hejar på de sina (landsmän/släktingar/klubbkamrater/Volvo-anställda/Saab-anställda/etc) och ingenting är mer naturligt än det.
Den djurart som tar emot främmande i sin flock eller det djur som oinviterad går in i en annan flocks revir, blir inte särskilt gammal. Så fungerar naturlagarna — så fungerar det ute i verkligheten. Och så har skett i eoner….
Det är dock en väsentlig skillnad mellan positiv ”rasism” och negativ. Med positiv avses här att vara MEDVETEN om sin egen ras och att inte blanda sig med ngn annan. Negativt är att se ner på en annan ras och anse sig själv vara för mer. Jag beundrar t.ex. inuiter och japaner — men jag skulle inte komma på tanken att bilda familj med ngn av dem….
Självfallet är både ”rasism” och nationalism även en naturligt sund förutsättning och egenskap för en befolkning för att förvalta och utveckla sin nation! Betrakta Japan — de är mkt medvetna om sig själva, sitt land och sin kultur. Visst dricker de Coca-Cola och bär jeans, men i huvudsak är det landet så som det varit de senaste millenierna.
Gilla kommentar:
4
Frimurar och zionistlögner alltihopa. Det har inte med någon religion att göra, betänk det.
Gilla kommentar:
0
Den abrahamistiska trion bygger väldigt mycket på allt mellan lögner och mord vars syfte var/är världsherravälde. Kristendomen var först i världen på att lyckas men börjar spela ut sin roll, islam har varit aktiv i/mot Europa sen 711 och så har vi judendomen.
Du har rätt i sak, men trion är den äldre historiens totalitära ideologier, pan-marxismen är en direkt ättling till kristendomen.
Gilla kommentar:
1
”Kristendomen var först i världen på att lyckas men börjar spela ut sin roll”
Skämtar du?
”With an estimated number of adherents that ranges approximately around 2.2 billion…Christianity is the world’s largest religion.”
Gilla kommentar:
0
Kristendomen undergrävs på fullt allvar sen 1900-talet av allt och alla, även av ättlingen marxismen. Svenska kyrkan är själv aktiv där.
Vasall-status i bästa fall.
Gilla kommentar:
0