Extra: Två svenska nationalister knivhuggna – kan dö av skadorna (uppdaterad 10.28!!!!!!!!!!!!!!!)
Sent på onsdagen överfölls två nationalister av knivbeväpnade vänsterextremister i Hallstahammar. Skadorna uppges vara livshotande.
Gärningsmännen är antifascister, uppger realisten.se, och motivet tros vara att stoppa lördagens demonstration i Västerås, som Svenskarnas parti anordnar i protest mot det mångkulturella våldet.
Överfallet ska ha skett efter en flygbladsutdelning rörande demonstrationen.
Martin Ekedahl från Svenskarnas parti skriver på nationell.nu att läget för de båda nationalisterna är ”livshotande”.
Enligt Realisten ska en ”känd antifascist” ligga bakom överfallet.
”På hans signal tog de övriga fram sina vapen, enligt information till Realisten knivar och hammare, och gick till attack”, skriver realisten.se.
Enligt nya uppgifter till nationell.nu skedde överfallet vid 21-tiden på onsdagskvällen. En av nationalisterna knivhöggs i magen och den andre fick flera hugg i kroppen samt i ansiktet. Den senare ska även ha misshandlats med bland annat en hammare. Nationalisterna har förts med ambulans till sjukhus.
Enligt Martin Ekedahl leddes attacken av en ”känd, invandrad AFA-medlem”.
- Möt upp i Västerås på lördag, alla ni nationalister som vill få ett slut på det svenskfientliga våldet, säger Martin Ekedahl på nationell.nu.
Under natten greps en 19-årig vänsterextremist med invandrarbakgrund. Flashback har gått ut med namn och bild på personen. 19-åringen ska ha varit den som ledde attacken.
Ytterligare tre personer, 17, 19 och 20 år gamla, har gripits.
Brottsrubriceringen är mordförsök.
Läget för de båda nationalisterna, som tillhör Svenskarnas parti respektive Nordisk Ungdom, är fortfarande allvarligt men stabilt. En av dem opererades under natten. Den andre kommer opereras under torsdagen.




Jag kommer att vara där! Inga attacker mot oss kommer någonsin att hindra oss från att kämpa vidare!
Hoppas att mina kamrater klarar sig…
Gilla kommentar:
1
Hoppas dom överlever och hoppas rödingarna får sitt straff.
Gilla kommentar:
0
Fyfan vad vidrigt…. ingen ska behöva bli knivhuggen för att man är nationell… jag hoppas dom klarar sig.
Gilla kommentar:
0
Man blir mållös när sånt här händer. Vet inte riktigt vad jag ska skriva faktiskt. Hoppas verkligen att de klarar sig!
Gilla kommentar:
0
AFA slödder!!!!
Gilla kommentar:
0
Ny information! Läs om nyheten!!!!!!!!!!!!!!!!
JESUS FUCKING CHRIST!!!!!!!
Gilla kommentar:
0
Tankarna finns hos de skadade patrioterna. Hoppas att de överlever och klarar sig utan men för livet.
Sträck nu för fan inte ut en hand till gärningsmännen och deras bundsförvanter, här är det andra metoder som gäller om vi ska kunna freda oss så effektivt som möjligt.
Gilla kommentar:
0
Enligt nya uppgifter från sjukhuset skall läget nu ha stabiliserats för den värst skadade. Tack och lov!
Gilla kommentar:
0
Pingback: http://www.fn-skane.se/fns/nog-ar-nog-slut-upp-i-vasteras/
Gilla kommentar:
0
Kanske dags för alla att inse att vi aldrig ska dalta med rödingpacket!!
Gilla kommentar:
0
Herregud, läs det här:
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.841362-tva-personer-knivhuggna-i-hallstahammar
”Enligt polisen ska det vara ett gäng ungdomar i 16- till 20-årsåldern som drabbat samman.”
!!! ”drabbat samman” !!!
Gilla kommentar:
0
Det är så vidrigt så jag inte riktigt vet vad man ska säga….
Det har länge daltats med dessa vänsterextremister då deras aktioner mer är att betrakta som irritationsmoment. Dock har det uppkommit situationer där LIV sätts på spel. Att tro vi kan finna någon rättvisa hos ”staten” är en naiv och skadlig tanke. Som jag ser det finns det inte längre utrymme att, av strategiska skäl, använda silkesvantar eller återhållsamhet när det gäller vänsterextremister. Visst kommer hårdare tag spela medierna ”rakt i händerna” men att som rörelse acceptera händelser likt denna är inte bara ett svek mot de som utsätts utan även fullfjädrat rasligt förräderi.
Mina tankar går till våra sårade kamrater. Må Valhalla få vänta på er ännu många år!
Gilla kommentar:
0
De som är intresserade av en inblick i hur massmedia arbetar kan ju ta och läsa igenom nedanstående artikel på VLT.
Journalisten har kontaktas personligen och informerats om exakt vad som inträffade. Ändå vill hon i möjligaste mån att läsarna inte skall få vetskap därom och väljer exempelvis ett citat om att motivet ”än så länge står skrivet i stjärnorna”.
Hon ändrade dock en sak efter att hon fått inblick i fallet. Ordet ”överfall” skrevs om till ”sammandrabbning” minuterna efter att hon meddelats vilka som var offer och vilka som var gärningsmän.
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.841362-tva-personer-knivhuggna-i-hallstahammar
Gilla kommentar:
0
Martin Ekedahl: Bra nyhet iaf. Men det sjuka är att är man nationalist så innebär det en väldigt stor risk att råka ut för sånt här. Hoppas att dom repar sig.
Gilla kommentar:
0
@Martin Ekdahl
Det kommer garanterat presenteras om ”bråk mellan vänsteraktivister och högerextremister”.
Det är dock inget vi kan bry oss om. Finns ingen anledning till att försöka påverka media till en rättvis och hedersam nyhetsförmedling.
Gilla kommentar:
0
Måttet är rågat!
Gilla kommentar:
0
Det är regimtrogna massmedia som bär det yttersta ansvaret, som har vårt folks och våra kamraters blod på sina händer.
Denna massmediala politiska förföljelse är vad som har triggat främlingarna att rikta sitt ockupationsbeteende mot svenska ungdomar, just eftersom de vet att vi svenskar är lovliga villebråd, och att de vid en eventuell rättegång döms till löjliga straff – om åtalet nu inte avskrivs och gärningen betraktas som ”olyckshändelse”.
Vi har dock inget val, vi måste härda ut och kämpa vidare. Nästa gång är det våra söner och döttrar som drabbas. Situationen löser sig inte av sig självt.
Gilla kommentar:
0
Jag kan för intresserade parter informera om att en av de knivhuggna är medlem i Svenskarnas parti och att den andre, så vitt jag vet, är engagerad i Nordisk Ungdom.
Gilla kommentar:
0
Det är bra för vår sak om vi råkar illa ut…då ser media vilka som är skurkarna…vi ska absolut inte försvara oss eller slå tillbaka…då är vi bara lika goda kålsupare.
Jag tycker själv vi ska ha våra demos utan något försvar så när vänstern attackerar oss så går vi där nedspottade och misshandlade så ser folk att vi är goda.
Gilla kommentar:
0
Pratar just nu med en i NU. Båda killarna verkar överleva. Dock inte hundraprocentiga uppgifter om deras tillstånd.
Gilla kommentar:
0
Nu har demonstrationen i Västerås dubbel anledning.
Låter bra att bägge verkar överleva. Skönt att höra!
Gilla kommentar:
0
”vi ska absolut inte försvara oss eller slå tillbaka…då är vi bara lika goda kålsupare. vi ska ha våra demos utan något försvar så när vänstern attackerar oss så går vi där nedspottade och misshandlade…”
Då är din plats given hos SD – bland övriga kålsupare som ingen, absolut ingen respekterar.
Gilla kommentar:
0
Även Aftonbladet ljuger som vanligt:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7194829.ab
Gilla kommentar:
0
någon mer som blev sugen på en resa redan nu?! vilka råttor.
Hoppas grabbarna repar sig
Gilla kommentar:
0
Ytterligare ett bevis på att dödsstraffet bör återinföras i Sverige. SD:are skulle givetvis protestera mot mitt uttalande, kanske med undantag för Jocke Larsson och två till…
Hoppas det stämmer att grabbarna överlever. Men sedan kan det ju bli men för livet och såna grejer.
Gilla kommentar:
0
@Martin Ekedahl
Helt sjukt att de ändrade artikeln. VLT visar klart och tydligt var de står.
Det är verkligen dags för oss nationalister att markera att det inte är okej att vara en del av, eller ens så lite som sympatisera med extremvänstern.
Jag säger som Pilutt. Samhället kommer inte att skipa någon rättvisa, utan i det här fallet är det vi som måste göra det. Om gärningsmännen ens får fängelsestraff, så kommer de ut med skyddade personuppgifter och högre status i samhället än vad de hade tidigare. Troligtvis garanterade toppjobb på någon av landets stora tidningsredaktioner.
@Ilnir, Andreas N
Menar ni allvar? Snälla någon! Ni är en skam för det svenska folket. Nationella ska inte vara några jävla offer på samhällets botten.
För lite drygt 10 år sedan hade rörelsen respekt. Det kan hända att allt inte riktigt gick helt rätt till på den tiden, men det är verkligen god tid för nationella att återta den respekten (gånger 1000).
Den nationella rörelsen ska ha samma respekt som maffian har/har haft i vissa länder. Vi ska inte vara några jävla EMOs som går runt och grinar över hur synd det är om oss hela tiden. Hur ska en sådan rörelse kunna segra? Herregud…
Gilla kommentar:
0
Detta är fruktansvärt! Jag lider med dem!
Hoppas grabbarna repar sig nu bara och man griper gärningsmännen snarast!
Håller med Pelle! Dödsstraffet måste återinföras!
Fler medborgargarden måste också skapas!
Gilla kommentar:
0
Den kommande demon i Västerås har nu dubbel anledning. dels att visa att vi inte tolererar denna svenskfientlighet som finns i landet,och för att visa detta vänsterslödder att vi inte räds att vis upp oss trotts detta.
Vi ska inte förvänta oss att lagen lägger ner 100% på denna ”sammandrabbning” mellan ”Nazister” och Vänsterpack! Det är nu våran sak..! Väl mött i Västerås på Lördag!
Må Valhall vänta i många år på dessa tappra patriotiska kämpar.
Gilla kommentar:
0
Jag blir så fruktansvärt förbannad så jag finner knappt ord ! … Åter igen bevisar träskvänstern vilka svin dom är . Mina tankar går till dom skadade nationella och jag önskar rödingavskumen all olycka ! …
Gilla kommentar:
0
Ses på lördag!
Gilla kommentar:
0
HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND! HÄMND!
Gilla kommentar:
0
Hoppas att det nu sker organiserade resor till Västerås, hur hastigt det än må bli.
Hoppas att båda klarar sig nu. Vi tänker på er!
Gilla kommentar:
0
LWWT@
Menar du att personer som är uttalade nationalister inte löper det minsta större risk för att bli drabbade utav någon form av vålsbrott för att dom är det? Självklart så ska man bereda sig för det, annars tycker jag att man är naiv, om man tror att inget kommer att hända en. För vi har även en massmedia som gärna hetsar mot oss, kallar oss för extremister, att vår ideologi kantas utav våld ect ect.
Visst jag kan erkänna att jag tycker inte att man ska gå och banka på första bästa röding när det händer något, utan man ska ta dom som är dom som gör sig skyldiga och därmed kräva vedergällning. Annars så blir det lätt att man hamnar i en situation där det endast kommer att leda till att det blir hämndaktion mot hämndaktion, som inte har något som helst långsiktigt i sig. Då kommer all fokus på hur man ska ”plocka” dessa avskum, istället för att man fokuserar på dom riktiga problemen som är vårt folks överlevnad.
Gilla kommentar:
0
Alla till Västerås! Så enkelt är det.
Är luspank och bor i Stockholm men oavsett vad så ska jag ta mig dit.
En kamrat från NU skickade precis ut info till 575 personer på facebook. Alla skall informeras. NOG ÄR NOG!
Gilla kommentar:
0
LWWT: Maffian ingjuter ingen reell respekt, annat än hos fjortonåringar.
Givetvis måste vi tillkämpa oss respekt, genom att vara rakryggade och ståndaktiga – inte som några gangsterclowner.
Ett första steg är att delta i Västerås på lördag.
Gilla kommentar:
0
Än en gång blev nationalister angripna av vänsterslöddret. Jag har skrivit om det många gånger och jag gör det igen: Vi måste organisera en försvarsgrupp! AFA m fl agerar efter modellen flera angripare mot en eller få nationalister. En försvarsgrupp, typ SA, skulle identifiera och göra hembesök hos de våldsamma vänsterextremisterna. Några pedagogiska och grundliga hembesök skulle dämpa kommunisterna betydligt.
Gilla kommentar:
0
Senaste nytt: Läget är stabilt men kritiskt för den värst skadade. Båda vid medvetande. Opereras i natt.
Gilla kommentar:
0
N-E Hennix: Svenskarnas parti skulle behöva en säkerhetsstyrka precis som du säger. Med tanke på det hårdnande samhällsklimatet så är det ett måste för varje oppositionell grupp som vill bedriva öppen politisk verksamhet. Så enkelt är det. Sedan får det se ut hur det vill i regimtrogna medias rapportering, ett parti eller en organisation som inte kan försvara sig kan inte heller bedriva någon verklig politik oavsett hur duktiga retoriker och medietränade de än må vara i övrigt.
Redaktionen: Ni som är driftiga kanske kunde ta upp en insamling till de skadade aktivisterna? Pengar kan naturligtvis inte lindra några eventuella men för livet men det kan lätta upp deras tillvaro under konvalescenstiden lite grann. Sätt en ribba på 50.000 kr så känner de i varje fall av att de har lite stöd bakom sig.
Gilla kommentar:
0
Jag fick just en helt sjuk idé om vad vi skulle kunna göra, men jag tänker inte delge den publikt.
Gilla kommentar:
0
Rödingarna är svin, de är under mänskligt värde.
”Antifascisterna” attackerar fredliga politiska aktivister, undrar hur etablissemanget skulle reagera om vi skulle börja göra lika dant. Det vill säga börja trakassera fredliga politiker och aktivister från vänstern. Till exempel ta Vänsterpartiet eller Kommunistiska partiets eller Socialistiska partiets politiker och attackera dessa?
Då skulle det nog bli liv i luckan och ”hot mot demokratin”.
Gilla kommentar:
0
Nu får det banne mig vara nog!
Antifjantar är så jävla fega!
Gilla kommentar:
0
Ännu ett bevis på att ni kan glömma att vi tar tillbaka vårt land genom att gå och rösta och med hjälp av demokrati. Ta striden nu!
Gilla kommentar:
0
Mobilen har gått varm de sista timmarna trots att folk ska jobba imorgon. Jag har aldrig blivit så nedringd av folk som vill agera och det NU!
Känner mig nästan som en förrädare när jag försöker lugna och bestämt uppmana dom att inte ta lagen i egna händer.
Till och med såna som lämnat rörelsen sedan många år vill se att rättvisa skipas.
Jag utgår från att stat och polis gör sitt jobb samt att massmedia rapporterar sanningsenligt. Detta är deras sista chans!
Gilla kommentar:
0
Polisen, staten och media kommer aldrig göra något för oss! FÖRSTÅ DETTA: SYSTEMET ÄR VÅR FIENDE!
Ni som tvekar läs: http://www.friatider.se/riksdagen-andrar-grundlagen
Gilla kommentar:
0
Jag ursäktar mig med min upprördhet över det inträffade, givetvis så uppmanar jag inte någon till att hämnas på oskyldiga. Men man undrar hur långt det ska gå innan vänstern själva börjar rensa upp i sina egna led med början bland de så kallade ”antifascisterna”?
Vår bästa ”hämd” är trots allt att göra ett bra jobb på ett positivt sätt, för ett bättre, tryggare och friskare Sverige och ett folk med gemenskap och uppbygglig kultur.
Men hur långt ska det behöva gå innan vänstern själva reagerar på saker som görs i deras namn, något som för eller senare kan slå tillbaka på dem själva?
Gilla kommentar:
0
Senaste nytt: Rödingarna var sju stycken, minst en av dem ska vara identifierad. Polisen har dock inte gripit eller förhört någon än.
Gilla kommentar:
0
Fler folk som har varit inaktiva de senaste åren har ringt mig den senaste tiden. Dessa vill börja engagera sig igen.
De röda asen skall se ett bakslag som de sällan har skådat! Kom med allt ni har era svin! Detta året tillhör oss!
Gilla kommentar:
0
På 20-30 talet slogs nationella tyskar på liv o död mot rödingsvinen,nu händer samma sak i ”TrygghetsSverige”.
Fienden i bakgrunden är densamma!
Gilla kommentar:
0
Blir så jävla arg på alla förrädare som lämnat kampen för Sions frestelser. Hoppas dessa killars blod smakar gott i era munnar. Äckliga svin, ni är piss värda!
Gilla kommentar:
0
@Folklig
Du tillskriver vänstern för tok på mycket klarsynthet och vettig analysförmåga.
I deras värld kan det på sin höjd bli en smäll på fingrarna. ”De vill ju väl men blev lite fel” kommer det heta, och vidare.. ”De kämpar ju för en god sak och egentligen är det hedersvärt att de faktiskt konfronterar de våldsamma nazisterna som på måfå misshandlar och MÖRDAR invandrare, judar och homosexuella”.
Enligt vänstern är vi nationalister legitima mål, vilket de återkommande klargjort. Jag anser att de har en kollektivt ansvar. Den politiska makten skapar förutsättningar samtidigt som massmedia eldar på fotsoldaterna – dvs, från ”toppen till botten”. Inte någon av dem är oskyldiga och inte ska någon av dem heller undslippa ansvar.
Gilla kommentar:
0
Kom nyss från sjukan. Läget är stabilt för båda. Han som blev allvarligast skadad är opererad och är stabil nu. De kommer att ligga kvar nån dag för övervakning. Den ena hade blivit huggen i magen och den andra tre gånger i benen och huggen eller slagen med hammare i huvudet.
Syns på Lördag!
Gilla kommentar:
0
Läs artikeln och kommentarerna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=3613067
Det säger en hel del om läget i dagens Sverige. Förr i världen kallades det att vara fredlös, det nationella är idag. Skillnaden är bara att idag är det kriminella och landsförrädare som jagar skötsamma patriotiska svenskar. Våra förfäder vrider sig i sina gravar. Låt oss hoppas att de väntar på förrädarna på andra sidan.
Gilla kommentar:
0
Helt sjukt .
Hoppas dom klarar sig utan några bestående men och att alla vi andra ses i västerås på lördag !
Gilla kommentar:
0
54 kommentarer så långt. Jag utgår från att alla kommer till Västerås på lördag.
Gilla kommentar:
0
http://www.polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2010-05-26-2157-Morddrap-Hallstahammar/
”Kl 01.50 anträffas en 19-årig man i Köping som kan misstänkas ha med brottet att göra. Mannen är nu hämtad till förhör.”
Gilla kommentar:
0
Vi måste slå tillbaka, inte på lika odrägligt sätt som ”antifascisterna” låt dem sänka sig själva, det gör dem bra. Det enda dem kan göra bra.
Gilla kommentar:
0
Silbersky gnuggar händerna :
- ”En ny olyckshändelse? Tack Jahve!”
Gilla kommentar:
0
Those poor boys. I hope they recover.
As for the antifa, I believe they are using violence, because they know they have lost the ideological war. So stay strong friends, it won’t be long now.
Gilla kommentar:
0
Det är då fördjävligt att vänsterungdommar kan hålla på som de gör, mot två som arbetar politiskt, för ett bättre Sverige, nu får det verkligen hända något strängare straff skulle jag själv villja se, är väl inte själv guds bästa barn, men jag skulle aldrig skada ngn. annan, aldrig, när på lördag vilken tid på dagen kommer det att vara möte i Västerås?
Tanken går till de skadade hoppas att de frisknar till och att de klarar sig utan framtida men, men att bära med sig en händese som del av sin ungdom in i framtiden måste sitta hårt som en tagg i hjärtat, svårt att komma över när man har varit svårt skadad.
Gilla kommentar:
0
Uppdatering från vlt.se@
”Strax före klockan två i natt hittade polisen en 19-årig man i Köping som misstänks ha varit inblandad i mordförsöken.
19-åringen upptäcktes av en polispatrull när han tillsammans med en 17-åring försökte stjäla en bil.
19-åringen kommer att förhöras tidigt på torsdagsmorgonen…
…Om den 19-åring som hittades i Köping under natten har någon inblandning i mordförsöken kommer förhoppningsvis morgonens förhör ge besked om. Sökandet efter övriga inblandade fortsätter.”
Gilla kommentar:
0
Det är förjävligt, men nästan ännu värre är de patetiska ynkryggar som genast börjar mässa om att ”AFA är samma sak som de hemska skinnskallarna på 90-talet”.
För det första se vet de själva inte ett skit om 90-talet, det de ”vet” är det de läst på Expos historieskrivning över ”extremhögern”, och för det andra så är det att springa regimens ärenden att stötta Expo på detta sätt, antingen av ren och skär dumhet eller av naivitet. Oavsett vilket så är det lika illa.
Nej dessa Expo-moralister är ett stort problem som vi måste lösa om vi ska kunna komma till bukt med våldet från AFA. Det är en brännande fråga som behöver en omedelbar och radikal lösning. Snarast!
Gilla kommentar:
0
Bör vi inte alla se till att SD kommer in i riksdagen? Svenskarnas parti är ändock för liten för att ha en chans i år att komma in. Om SD kommer in med råge i år, inte förrän då kan jag tänka mig att lägga min röst på några andra. Vi bör ju dra åt samma håll nu, det är ju en sak som vi alla håller med om och vi kommer inte närma oss det för fem öre om inte SD kommer in i år. Det dyker upp nya partier hela tiden men lägg er röst på SD så vi kan börja någonstans!
Gilla kommentar:
0
Ni har mitt fulla stöd! Åtgärder måste tas så att detta aldrig händer igen, förslagsvis genom att utrusta utdelare med pepparspray.
Nu tog rödingkräken detta ett steg för långt
Gilla kommentar:
0
Beklagar å det djupaste det som hänt killarna och jag är fly förbannad på media och politikerna som tillåter detta! Ni bör alla skriva till tidningar samt politiker och skriva om detta omvända rasistiska mot oss svenskar. VLT skriver idag om händelsen som en uppgörelse, svensken tror detta är kriminella svin och då kan dom härja på fritt ungefär… Vi måste alla agera nu! Detta är oacceptabelt att man ska behöva bli knivhuggen för sina politiska åsikter! Dessa afa pack har många själv flytt från sina länder pga just det! Sina politiska åsikter!!! Vart ska vi svenskar fly till slut?
Gilla kommentar:
0
DÖD åt dessa förbannade rödingar! skulle inte förvåna mig det minsta ifall dom även får ut för detta attentat.
Vi ses på lördag kamrater
Gilla kommentar:
0
vidrigt hoppas ni publicerar namnen på svinen sen!
Gilla kommentar:
0
Jag hoppas att det ej blir någon ”fredlig demonstration” står rödingarna på sidan och häcklar så ska dem få smaka på nationellt motstånd. öga för öga tand för tand
Gilla kommentar:
0
Tess: med tanke på att SD likt vlt har censurerat sanningen om de bakomliggande orsakerna så är en röst på SD otänkbart. I en tråd på ungsvensk ang det inträffade så lade en användare upp länkar till realisten och denna artikel. Detta så att folk kunde få lite bättre bild än vad aftonbladet kan ge som också länkas i tråden. Tre timmar senare går ungsvensk in och tar bort länkarna med motiveringen att man inte ska länka vad som helst. Alltså pk är viktigare för SD än sanning. SD kan med andra ord dra åt helvete. Likaså varenda jävla idiot som som kallar sig för nationell men som ändå väljer att taktikrösta på SD. De kan också dra åt helvete!
Gilla kommentar:
0
http://www.magazin24.se/koping/2010/05/27/misstankt-knivman-greps-i-koping
Gilla kommentar:
0
Relaterade artiklar:
http://www.magazin24.se/koping/2010/05/27/sokte-knivman-fann-i-stallet-narkotika
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.839564-vacktes-av-rokbomb
Många ”olyckshändelser” i Hallstahammar.
Gilla kommentar:
0
Pingback: http://ristorantemystica.wordpress.com/2010/05/27/nationalister-overfallna-av-knivbevapnade-antifascister/
Gilla kommentar:
0
Egentligen kunde jag inte närvara i Västerås pga flytt samt möte inför valet i helgen. Men efter denna vidrigt fega attack på två heroiska gatuaktivister så har jag gjort mitt val. Så vi ses i Västerås på Lördag!
Jag uppmanar alla skåningar och folk från södra Sverige som inte tänkt närvara att tänka om och åka med oss upp!
Är det din jobbhelg? Sjuka dig eller se till att du får ledigt.
Inga pengar? Jag lägger ut pengar för dig så kan du betala när du har bättre ekonomi.
Skulle du på kalas eller liknande? Åk hem och ta en fika med personen imorgon, lämna presenten och berätta att du inte kan komma på Lördag.
VILL du ta dig till Västerås på Lördag så KAN du! Vi ordnar resan, bara hör av dig här eller till andreas.carlsson@svenskarnasparti.se så kan du åka med oss upp, så vi gemensamt kan visa att NOG ÄR NOG!
Gilla kommentar:
0
Vi kommer köra många bilar från Stockholm. Om du inte har plats, kontakta info@nationell.nu.
Gilla kommentar:
0
/www.magazin24.se/vastra-malardalen/2010/05/27/vansteranhangare-anhallna-efter-mordforsok
Gilla kommentar:
0
http://www.magazin24.se/vastra-malardalen/2010/05/27/vansteranhangare-anhallna-efter-mordforsok
”- Jag hoppas att det här inte skrämmer Hallstahammarsborna, utan det var bara otur att de var just där. Det har kunnat inträffa var som helst i Västmanland eftersom spänningarna mellan de här grupperna har varit stor den senaste tiden. Det attackerar bara varandra inte allmänheten, säger polisens presstalesman Börje Strömberg till vlt.se.”
Jaså, exakt när attackerade SvP och Nordisk Ungdom flygbladsutdelande vänsterungdomar?
Gilla kommentar:
0
Jaså så herr Börje Strömberg anser inte längre att svenska ungdomar är en del av allmänheten? Kan en sådan människa, en vedervärdig tingest, verkligen få vara polisens presstalesman? Ja det säger ju en hel del om hur illa ställt det är med poliskåren och vad vi har att vänta oss av densamma.
Dessutom tycker jag att vlt.se borde ta att citera ”det invandrarfientliga flygbladet” så att läsarna förstår vad som rymmer sig i vlt:s ”invandrarfientlighet” Vore spännande att se läsarnas gensvar.
Gilla kommentar:
0
Det verkar som källkontrollen brister här? Hittar inte någon flashback-tråd om just det här. Det enda jag hittar är någon gammal tråd från 2009-02-24 om konfrontation mellan nationalister och rödingar i Västerås: https://www.flashback.org/t857379
Där länkas det vidare till någon tråd på Nordisk som handlar om Svininfluensan! :S WTF???
Gilla kommentar:
0
Ligger överst i nationalismkategorin: http://www.flashback.org/p23341531#p23341531
Gilla kommentar:
0
Ok, sorry. Gjorde en enkel google-sökning på hans namn och det det enda jag hittade då.
Gilla kommentar:
0
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.841779-fyra-anhallna-efter-uppgorelse
http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.842001-offren-har-forhorts-om-mordforsoket
Gilla kommentar:
0
Har besökt båda grabbarna på sjukan idag. Båda mår förvånansvärt bra med tanke på omständigheterna. Båda planerar att (om de kan) delta på Lördag.
Kan dom komma finns det fan ingen giltig ursäkt för att inte komma.
ALLA TILL VÄSTERÅS PÅ LÖRDAG!
Gilla kommentar:
0
Nordisk Ungdom uppmanar alla att sluta upp på lördag och visa solidaritet med de skadade aktivisterna.
http://www.nordiskungdom.com/2010/05/27/slut-upp-i-vasteras-pa-lordag/
Gilla kommentar:
0
Undrar om AFA känner sig nöjda efter deras aktion? tror dom på att genom det här har skrämt oss till tystnad? Nej, snarare tvärtom. Men det finns en liten verksamhet som just nu sitter och gottar sig och leker tittut med ollonet. Det är Expo vi talar om. Dom froterar sig i när det finns något som rör upp känslorna hon nationella aktivister, för då är det lätt hänt att det skrivs för mycket. Något som Expo givetsvis sparar och lägger ihop ett axplock för att senare publicera det grövsta.
Gilla kommentar:
0
Expo och AFA är undermänniskor. De kommer aldrig besegra oss. Vi är på framfart som aldrig förr.
Gilla kommentar:
0
Avrättning på dessa skadedjur? ;p
Gilla kommentar:
0
En välgångshälsning till de sårade kamraterna. Om ni läser detta så ska ni veta att ni aldrig kommer försvinna ur vårt folks historia som de hjältar ni är.
Gilla kommentar:
0
Denna terror mot nationella har pågått i många år,jag känner en sån frustration o hat mot detta kommunistdrägg som har det fulla stödet av media och våra sk folkvalda.Känner en så stolthet över våra ungdomar som kämpar trots det svåra motståndet .Har själv Flytt till okänd ort pga egen erfarenhet av våldet från dessa drägg.Stå på er hoppas det går bra för grabbarna och att de orkar kämpa vidare.Är så förbannat STOLT över er alla.
Gilla kommentar:
0
Det är inte klokt man blir så förbannad när man läser det…..
Gilla kommentar:
0
http://bestbuysweden.com/product_info.php/products_id/551
Här kan ni köpa skyddsväst.
Gilla kommentar:
0
Martin, dessa skyddsvästar är begagnade tyska västar som skyddar mot lägre klasser av ballistisk ammunition. De är inte speciellt väl lämpade som knivskyddsvästar och deras bäst före datum har i flertalet fall redan gått ut. (Då de använder sig utav kevlar så försämras skyddseffekten efter en tid)
Vi testsköt en av dessa västar med 9 mm’s ammunition av olika slag och den stoppad knappt hälften av skotten (beroende på deras olika funktion).
Jag kan därför inte rekommendera att folk köper den här västen som knivskyddsväst (vilket är det största hotet idag mot nationella) och knappt heller som skyddsväst mot pistoler/dylikt.
(Äger en av dessa västar för övrigt.)
ps: Viktig info: Om ni har Kevlar-västar så skall ni INTE låta dessa hänga i garderober då kevlaret har en allt för hg viskositet, dvs det är trögflytande och inte ett fast material- det innebär att Kevlaret ”vandrar” tack vare tyngdkraftspåverkan vilket försämrar skyddsförmågan. Har ni en Kelvar-väst skall denna placeras liggande i en torr och mörk miljö utan allt för hög värme.
För bättre västar rekommenderar jag materialet Dyneema vilket är flera gånger bättre än Kevlar. (Tyska polisen bytte ut sina västar mot västar i detta material… )
Gilla kommentar:
0
Däremot tycker jag att alla nationella bör ta sig en titt på samma sida, fast under knivskyddsvästarna som håller en hög kvalitet och ger ett bättre skydd mot knivattacker. Här finns västar som kommer att rädda liv på nationella i framtiden.
http://bestbuysweden.com/index.php/cPath/174_186
Gilla kommentar:
0
Pingback: http://www.friatider.se/nationalister-allvarligt-skadade-efter-mordforsok
Gilla kommentar:
0
Pingback: http://bortkopplad.se/bloggo/2010/05/27/nationalister-svart-knivskurna-av-invandrare/
Gilla kommentar:
0
Hglund bekräftar för P4 Västmanland att det var partimedlemmar från Svenskarnas parti som blev misshandlade: http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=112&artikel=3728906
Gilla kommentar:
0
Jag känner inte igen det Sverige jag växte upp i längre. Gud vad mörkt Sverige har blivit men det finns ett ljus i tunneln. Ta med dig allt ifrån släkt, vänner till din sysslings svärmor för visa din avsky mot det svenskfientliga våldet idag lördag. Det får vara NOG nu…
Gilla kommentar:
0